رز سانگ

معرفی آبشار آنجل | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

معرفی آبشار آنجل

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

آشنایی با بلندترین آبشار جهان آنجل |angel Falls 

به جرات می توان گفت که بلندترین و در عین حال زیباترین آبشار جهان آبشار آنجل است ، آبشاری بسیار ماورائی و پر آب که چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند ، می توان ساعت ها به این آبشار عظیم خیره ماند و غرق در عظمت آن شد ، به زبان اسپانیایی به این آبشار سالتو آنجل ( Salto Ángel هم می گویند و به دلیل معنای زیبای نام این آبشار از آن به #آبشار فرشتگان یا فرشته هم نام برده می شود اما نام اصلی آن آنجل فالز ( Angel Falls ) است.

آبشار آنجل

آبشار آنجل

تا به حال کارناوال به آبشار های زیادی سر زده است ، اما این بار با یک پدیده ی کاملا متفاوت رو به رو هستیم ، در جنوبی ترین منطقه ی کشور ونزوئلا در آمریکای جنوبی آبشاری خفته است …

ارتفاع دقیق این آبشار 807 متر می باشد ، آبشار آنجل در میان کوهستان آیاآنتی پویی ( Auyantepui ) بر فراز صخره ای کاملا لغزنده که 979 متر ارتفاع دارد قرار گرفته .

این آبشار عظیم به رودخانه ی چورون ( Churun ) می ریزد که خود شاخه ای از رود کارائو ( Carrao River ) می باشد و این رود هم در نهایت به رود اورینوکو ( Orinoco ) می ریزد و سرچشمه اش هم باران است ، به دلیل باران های شدیدی که در ونزوئلا می بارد این آبشار به وجود آمده است ، درست است که این آبشار در فصل های کم بارش از آبش کم می شود اما به دلیل بارش های ناگهانی این منطقه هیچ گاه خشک نمی شود .

آبشار آنجل از شکافی در نزدیکی قله ی کوهستان آیاآنتی پویی به پایین سرازیر می شود.

آبشار آنجل

آبشار آنجل

کشف غیرقابل باور آبشار آنجل

شاید جالب و غیر قابل باور باشد که بدانید بلندترین آبشار جهان در قرن بیستم کشف شده است ! پیش از آن آبشار توگلا Tugela ) با ارتفاع 948 متر#بلندترین آبشار دنیا بود.

داستان کشف این آبشار رابطه ی مستقیمی با علت نام گذاری آن دارد ، آنجل به معنای فرشته ای است که نازل می شود. ماجرا از آنجا شروع شد که 16 جولای سال 1935 میلادی ( در برخی منابع این تاریخ 16 نوامبر 1933 ذکر شده ) ، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل ( Jimmie Angel بر فراز ونزوئلا در پرواز بود ، او که به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا کند. او که سوار بر هواپیمای ال ریو بود ، به قصد فرود به منطقه ی آبشار آنجل نزدیک شد ، اما به علت وجود گل و لای در منطقه هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد، او آسیب شدیدی ندید اما در منطقه ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا تواست نجات پیدا کند ، همسر جیمی که در این پرواز همراه همسرش بود هم سختی های زیادی را تحمل کرد.

اما با تمام دشواری هایی که تحمل نمود توانست به یکی از بزرگ ترین اکتشافات تاریخ دست یابد و آبشار غول پیکر آنجل را پیدا کند و تا 33 سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره های آنجل باقی مانده بود تا سر انجام به وسیله ی هلی کوپر بقایای آن را پایین آوردند و در سال  1939 میلادی آبشار آنجل در نقشه ی ونزوئلا ثبت رسمی گشت ، پیکره ی هواپیمایی که منجر به کشف آبشار آنجل گشت هم اکنون در مقابل درب اصلی فرودگاه سیوداد بلیوار ( Ciudad Bolívar ) قرار دارد.

در نهایت بلندترین آبشار جهان به افتخار کاشف آن جیمی آنجل به آبشار آنجل نام گذاری شد البته چندی بعد فردی به نام ارنستو سانچز لاکروز ادعا کرد که در سال 1912 میلادی آبشار آنجل را دیده بوده است اما این موضوع را پنهان کرده و عمومی نکرده بود.

انواع تفریحات در آبشار آنجل

همانطور که به آن اشاره کردیم آبشار آنجل یا فرشتگان که بلندترین آبشار دنیا است در پارک ملی کانایما واقع شده و این پارک پر است از جاذبه های گردشگری بکر مانند انواع آبشار ها ، رودخانه و جویبار ها و این مکان می تواند کاملا یک روز مفرح را برای شما همراه داشته باشد، البته اگر تصمیم داشته باشید که به صورت حرفه ای از دیواره های آبشار آنجل بالا بروید باید چند روزی در این پارک جنگلی اقامت کنید زیرا بالا رفتن از صخره بسیار دشوار است و زمان زیادی می برد.

کمی به اطراف آبشار نگاه می کنیم و به سراغ تفریحات این پارک خواهیم رفت …

آبشار آنجل

آبشار آنجل

1 ) بندبازی

آبشار آنجل آن قدر خاص و منحصر به فرد است که توجه ماجراجویان را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است ، بندبازی و کار های غیر قابل باور برای عاشقان هیجان کاری عادی در این ناحیه است ، آن ها طناب و یا چوب هایشان را در سوراخ های سنگ های آبشار جای می دهند و محکم می کنند و روی آن حرکات آکروباتیک انجام می دهند.

2 ) پرش یا جامپینگ از فراز آبشار

به دلیل ارتفاع زیاد و منحصر به فردی آبشار آنجل ماجراجویان شجاع و نترس به وسیله ی هلی کوپتر و یا با صخره نوردی بر فراز آبشار می روند و از بالای آن به پایین می پرند گاهی بانجی جامپینگ می کنند ، گاهی با دایوینگ و گاهی هم به چتر نجات ، جالب این است که ماجراجویان می گویند وقتی بر فراز آبشار قرار می گیرند احساس رهایی و آرامش دارند.

3 ) عکاسی

عکاسی یکی از جذابیت های اصلی آبشار آنجل می باشد ، عکس برداری به طور کامل از آبشار آنجل زمانی که برای اولین بار انجام می شد سه روز طول کشید تا عکاسان بتوانند تصویر کاملی از همه ی زوایای این پدیده ی زیبا تهیه کنند و هنوز هم محلی بکر برای عکاسی می باشد، خوب است بدانید که عکاسی از آبشار فنون خاصی دارد که البته کارناوال به راه کار های عکاسی از آبشار هم پرداخته است که می توانید از آن اطلاعات خوبی را کسب کنید و عکس های زیبایی از آبشار بگیرید.

منبع : معرفی آبشار آنجل

منبع : معرفی آبشار آنجل

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
728 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3988
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.