رز سانگ

معرفی روستای زیارت | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

معرفی روستای زیارت

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

روستای زیارت

معرفی روستای زیارت

معرفی روستای زیارت

استان گلستان یکی از زیباترین مناطق کشورمان است که متاسفانه کمتر کسی از وجود تمام جاذبه ها و زیبایی های آن اطلاع دارد. اگر مسیرتان به سمت مرکز این استان، یعنی شهر زیبای گرگان افتاد و به پارک جنگلی ناهار خوران رفتید، پیشنهاد می کنیم که جاده جنگلی این پارک را تا انتها ادامه دهید تا به روستای ییلاقی زیارت برسید. روستای زیارت در مجاورت گرگان، همانند لواسان در مجاورت تهران است و بسیاری از مردم شهر گرگان تعطیلات خود را در این روستای سرسبز و با صفا می گذرانند. با الی گشت همراه شوید تا از دیدنی های این روستا دیدن کنیم.
شهر گرگان، یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای خطه شمالی کشور است که جاذبه های گردشگری بسیاری را درون خود جای داده است. مطمئنا هر کسی که به گرگان سفر کند، سری هم به پارک جنگلی زیبای ناهار خوران می زند و از طبیعت زیبای آن لذت می برد. بهترین رستوران های گرگان هم در بلوار ناهار خوران در مجاورت این پارک جنگلی قرار دارند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که ناهار خود را در یکی از این رستوران ها میل کنید و پای در جاده جنگلی ناهار خوران بگذارید. اگر حدود ۲۰ دقیقه این جاده با صفا را ادامه دهید، به منطقه ای می رسید که مردم گلستان تعطیلات خود را در ویلاهای آن می گذرانند.
روستای زیارت کجاست؟
روستای زیارت یکی از مناطق ییلاقی و زیبای استان گلستان است که در مجاورت مرکز این استان گرگان قرار گرفته است. این روستا در حدود هفت کیلومتری جنوب پارک جنگلی ناهار خوران و در دهستان استر آباد جنوبی قرار دارد و مسیر دسترسی به آن هم از جاده زیبای همین پارک جنگلی است. زیارت در دامنه های کوه های اطراف گیلان و در مجاورت رودخانه خاصه رود گسترش یافته است.

این روستا از سمت شمال به جنگل های ناهار خوران و ارتفاعات بندسر، از سمت غرب به کوه های ادیم، مازوکش و کمر سر، از سمت شرق به ارتفاعات خال دره و از سمت جنوب به کو های جنگلی زیارت و آبشار زیبای آن محدود می شود. این روستا در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای خنک و مطلوب، طبیعت زیبا و باصفا، وجود آب گرم و آبشار معروف زیارت و دیگر جاذبه های این منطقه، روستای زیارت را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گلستان تبدیل کرده است.

وجه تسمیه روستا
احتمالا وقتی نام این روستا به گوشتان می رسد، تصور می کنید که با مکانی زیارتی سر و کار خواهید داشت. ولی این مکان بیشتر سیاحتیست تا زیارتی. برخی عقیده دارند که وجود بارگاه امام زاده عبد الله در بافت سنتی این روستا، دلیل نام گذاری این روستا به زیارت است. اما با توجه به برخی روایات تاریخی و آثاری که از شهر سوخته بدست آمده است، سفر بوداییان به این منطقه برای زیارت در هزاران سال پیش، دلیل انتخاب این نام بر این روستاست. به هر حال هرچه که باشد، در این روستا هم می توانید به زیارت امام زاده عبد الله بروید و هم از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

دیدنی های روستای زیارت

از همان موقع که وارد بلوار ناهارخوران شوید، زیبایی های این منطقه آغاز می شود. پارک جنگلی ناهار خوران از بهترین پارک های جنگلی کشور و قدیمی ترین تفرجگاه مردم شهر گرگان است. بخش زیادی از این پارک با امکانات مناسبی تجهیز شده است و این مکان را به محل مناسبی برای تفریح و خوش گذرانی گردشگران تبدیل کرده است. وجود هتل جهانگردی ناهار خوران گرگان و رستوران های فراوان این منطقه نیز گردشگران بسیاری را برای اقامت و شکم گردی به این منطقه می کشاند.

کمی که از ناهار خوران فاصله بگیرید، وارد جاده جنگلی بسیار زیبایی می شوید که شما را به سمت روستای زیارت هدایت می کند. بسیاری از مردم گرگان، فاصله حدود ۷ کیلومتری ناهار خوران تا روستا را با پای پیاده طی می کنند و از طبیعت با صفای آن لذت می برند.

در بدو ورود به روستا، منظره ویلاهای بسیاری که در این منطقه ساخته شده، به چشمتان می خورد. ویلاهایی که طبیعت روستا را شدیدا در معرض خطر قرار داده اند و متاسفانه در حال گسترش به مناطق مرتفع تر روستا هم هستند. در کوچه های سنگ فرش شده این روستا، نانوایی های محلی وجود دارند که بانوان روستا در آن ها نان های سنتی گرگانی پخت می کنند. با وجود اینکه اکثر بافت این روستا نوسازی شده است، ولی هنوز هم می توان خانه های قدیمی دو طبقه و چوبی بسیار زیبایی را در روستای زیارت پیدا کرد. خانه هایی که از سنگ و چوب ساخته شده اند و هنوز هم استقامت خود را حفظ کرده اند. در این روستا بناهایی از دوره قاجار و پهلوی وجود دارد که از جاذبه های مهم گردشگری این منطقه محسوب می شوند.

آبشار زیارت

در حدود ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت و در میانه های مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخانه خاصه رود آبشار زیبایی وجود دارد که از ارتفاع نسبتا بلندی به سمت زمین سرازیر است. هوای اطراف این آبشار، به دلیل پخش شدن پودر آب به اطرافش بسیار خنک است. این آب و هوای خنک و طبیعت بکر و زیبای این منطقه، فضای مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده است، به طوری که در روزهای گرم تابستان مردم زیادی برای تفریح به این منطقه سفر می کنند.

آب گرم زیارت

در مجاورت اما زاده عبدالله روستای زیارت، آب گرمی قرار دارد که در گذشته به آن “گرماندو” می گفتند. اگر به این روستا سفر کردید، آب گرم زیارت را فراموش نکنید. استحمام در آب معدنی این مکان که خواص درمانی زیادی هم دارد، خستگی را از تنتان به در و شما را برای ادامه گشت وگذارتان در استان گلستان آماده خواهد کرد.
ویلاها و سوئیت ها و اقامتگاه های سنتی بسیاری در جای جای روستای زیارت برای اجاره کردن وجود دارند. بنابراین نگران اقامتتان در این روستا نباشید. در مجاورت امام زاده عبد الله نیز مغازه های بسیاری، محصولات غذایی محلی این منطقه از جمله شیر و ماست محلی و نان سنتی و همچنین صنایع دستی گرگان را به فروش می رسانند. در کل اگر به شهر گرگان سفر کنید و روستای زیارت را نبینید، کلی ضرر کرده اید!

منبع:معرفی روستای زیارت

معرفی روستای زیارت

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
786 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3989
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.