رز سانگ

علت داغ شدن کف دست | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

علت داغ شدن کف دست

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

علل گرمای کف دست

علت داغ شدن کف دست

علت داغ شدن کف دست

مسائل مربوط به پزشکی و سایر عوامل قید شده زیر می‌توانند به گرمای کف دست منجر شوند:

♦ تغییرات دمایی: دست‌ها می‌توانند تحت تاثیر آب و هوا قرار گیرند و این مسئله موجب تغییر حالت دمایی دست خواهد شد. به عنوان مثال برخی افراد به هنگام استفاده از دستکش‌های باغبانی در فصل گرما دچار این وضعیت می‌شوند، البته این مسئله در آب و هوای سرد نیز صدق خواهد کرد.

♦ ورزش: یکی از مواردی که می‌تواند موجب افزایش جریان خون شود ورزش بوده و به همین دلیل هرگونه فعالیتی که موجب حرکات مکرر گردد می‌تواند موجب ایجاد گرما شود، افرادی که مدت زمان طولانی را مشغول انجام کارهایی همچون تایپ کردن و یا نگارش هستند با این مسئله مواجه خواهند شد.

♦ فشار خون بالا: یکی از دلایل ایجاد گرما و حرارت در بخش‌هایی از بدن مربوط به داشتن فشار خون بالا در افراد است. برای اطمینان پیدا کردن از این مورد تنها کافیست برخی از کارهای ساده تعیین سطوح فشار خون را انجام دهید. بالا بودن درجه حرارت بدن می‌تواند برای مبارزه با عفونت مفید به فایده باشد و به همین علت است که مناطق آلوده بدن تمایل فراوانی به گرم شدن دارند که دست‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. عفونت‌ها در بافت پوست رخ داده و می‌توانند با سرعت بالایی گسترش یابند بنابراین در صورتیکه افراد دچار این مشکل باشند می‌توانند به پزشک معالج مراجعه نمایند.

♦ شرایط التهابی: یکی از روش‌هایی که بدن در مبارزه با عفونت به کارگیری می‌کند منجر به ایجاد التهاب در مناطقی از آن می‌شود، البته باید دانست که برخی از شرایط پزشکی نیز چنین حالتی را ایجاد می‌نمایند. اختلالات التهابی که بر روی دست و یا مچ دست تاثیرگذار هستند احتمال دارد منجر به ایجاد گرمای کف دست شوند. بد نیست بدانید که یکی از بیماری‌های التهابی آرتریت روماتوئید بوده که می‌تواند سبب ایجاد تورم، درد و التهاب گردد. افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند ممکن است بر روی انگشتان و یا مچ دست خود احساس درد، ضعف و مشکلات حرکتی نمایند.
♦ سندرم تونل کارپ: آسیب رسیدن به عصب موجود بر روی مچ دست می‌تواند منجر به سندرم تونل کارپال شود. آرتریت روماتوئید، مشکلات مربوط به غده تیروئید و برخی از کیست‌ها می‌توانند این اختلال را ایجاد نمایند. گروهی از اختلالات و علائم اولیه را می‌توان شامل بی‌حسی، سوزن شدن و یا سوزش در دست دانست، البته گرمای کف دست را نیز باید به این علائم اضافه کرد.

♦ نوروپاتی محیطی: به آسیب عصبی ناشی از بیماری‌های دیگری همچون دیابت ، نوروپاتی محیطی می‌گویند، این مسئله می‌تواند موجب ایجاد سوزش، بی‌حسی و احساس خارش در دست و پا شود. باید مطلع باشید که آسیب‌های عصبی می‌توانند موجب ایجاد حرارت در دست‌ها شوند بنابراین در صورتیکه این مسئله برای افراد نگرانی به وجود آورد باید به پزشک مراجعه نمایند تا با این کار بررسی‌های دقیق‌تری برای تشخیص علت اصلی آن صورت گیرد.

♦ فیبرومیالژیا: این مورد یک وضعیت درازمدت بوده که شامل دردهای عضلانی وسیع در سراسر بدن می‌شود، بسیاری از محققان بر این باورند که درد ناشی از آن بر اثر بیش فعالی عصب است. احساس درد را می‌توان نوعی سوزش نیز عنوان کرد، بنابراین افراد مبتلا به فیبرومیالژیا نیز امکان دارد گرمای کف دست را تجربه نمایند.

منبع:علت داغ شدن کف دست

علت داغ شدن کف دست

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
645 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4118
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.