رز سانگ

آیا شلغم قند دارد؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

آیا شلغم قند دارد؟

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : یکشنبه 7 اکتبر 2018

آیا شلغم قند دارد؟

شلغم برای بیماران مبتلا به بیماری قند مفید است.
شلغم برای بیماران مبتلا به بیماری قند مفید است و از خام آن می‌توان به‌عنوان انسولین گیاهی استفاده کرد.
شلغم نه تنها از نظر داشتن ویتامین و خواص معدنی‌اش ارزنده است، بلکه از حیث سایر ویژگی‌های غیر غذایی هم سرآمد بوده و در زمره سبزی‌های مهم شمرده می‌شود.

علاوه برپیاز سبزی‌های لیفی (گیاهان سبز) نیز عوامل عمده پیشگیری از سرطان به شمار می‌آیند، زیرا آن‌ها همانند کلم پیچ و سایر گیاهان چلیپایی طبق تحقیقات آزمایشگاهی از مواد برخوردارند که رشد سرطان را در جانوران متوقف می‌سازند. همچنین شلغم روغنی (منداب) که شلغمی بزرگ و زرد رنگ است، دارای مواد ضد سرطانی است.

نکات مفید:
شلغم یکی از بقولات بسیار قوی و مغذی است که به سبب دارا بودن ده درصد مواد قندی و سرشار بودن از املاح مفیدی مانند کلسیم و منیزیم جزو مواد غذایی بسیار با ارزش به‌حساب می‌آید.

شلغم یکی از پاک کننده‌ها و سازنده‌های خون بوده و چنان که گفته شد، املاح کلسیم و منیزیم موجود در آن موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان می‌شود.

هم چنین شوره محتوی در آن باعث تصفیه خون و دفاع بدن در برابر بیماری‌های عفونی است.

پتاسیم موجود در شلغم، چربی را خنثی می‌کند و آرسنیک آن در تشکیل گویچه‌های سفید و قرمز خون دخالت مستقیم دارد. از طرف دیگر فسفر موجود در شلغم، موجب تقویت یاخته‌های عصبی می‌شود.

باید دانست که لازم است از برگ شلغم خواه به صورت پخته یا خام در سوپ یا سالاد و یا خوارک‌های دیگر استفاده شود. نه تنها در برگ شلغم مقدار زیادی کلسیم وجود دارد بلکه علاوه بر آن، این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن و مس نیز هست که سبب ازدیاد خون و به ویژه هموگلوبین می‌شود. به هر اندازه رنگ برگ شلغم تیره‌تر باشد، ید بیشتری در آن هست. همچنین وجود ویتامین آ، ب و ث در برگ و ریشه آن، به خوبی نشانگر نقش مؤثر و مهم آن در حفظ تعادل عصبی و به‌ویژه در تعادل تغذیه آن مؤثر است.

دکتر برتوله ثابت کرده است که عصاره شلغم، حل و دفع سنگ‌های کلیوی را به علت خاصیت حل کنندگی که بر روی اسید اوریک دارد، تسهیل می‌کند.

شلغم اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد. برای این منظور از آش و سوپ آن استفاده می شود. همین طور می‌توان عصاره آن را به‌دست آورد. برای این کار شلغم را با شکر سرخ به وزن مساوی در کمی آب می‌ریزند و به ملایمت حرارت می‌دهند. طریقه دیگر آن است که وسط شلغم بزرگی را خالی کرده و سکر سرخ را درون آن می‌ریزید و پر می‌کنند و می‌پزند. شکل سوم نیز آن است که شلغم را به حلقه‌های گرد بریده و پیاز را نیز به همین شکل در می‌آورند سپس طبقات شلغم و پیاز را در ظرف گردی بر روی حرارت می‌گذارند و هنگامی که گرم می‌شود به‌تدریج شربت آن جدا می‌شود. این شربت برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار نافع است و از آن می‌توان به‌عنوان غرغره نیز استفاده کرد که در موارد گلودرد به‌کار برده می‌شود.

دردمل، کورک و هر نوع کانون التهابی و تورمی یا چرکی از ضماد شلغم پخته استفاده شده و بر روی موضع می‌گذارند.

ترب سیاه هم تمامی خواص شلغم را دارا بوده و حتی در برخی مواقع غنی‌تر هم هست. بهتر آن است که ترب سیاه و شلغم خام را رنده کرده و به شکل خام میل کنند تا از خواص آن‌ها به طور کامل بهره گیرند می‌توان از این دو با سبزی‌های دیگر نیز به‌صورت سالاد استفاده کرد.

شلغم ویتامین‌های «آ» و «ب» و «ث» و عناصری مانند فسفر، کلسیم، گوگرد، منیزیم و ید دارد.

شلغم حاوی نشاسته و پروتئین و سلولز است و به این سبب نیروزا است.

شلغم برای بیماران مبتلا به بیماری قند مفید است و از خام آن می‌توان به‌عنوان انسولین گیاهی استفاده کرد. شلغم خاصیت میکروب کشی و ضد ویروسی دارد. سرفه‌های خشک را درمان می کند، خلط آور است، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است، مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

در فصل زمستان شلغم بخورید، تا در همه سال در برابر بیماری‌ها بیمه شوید. با توجه به شروع شدن فصل سرما و لزوم دانستن این‌که استفاده از چه گیاهان برای جلوگیری از ابتلا به سرما خوردگی یا در صورت ابتلا به این قبیل بیماری‌ها مصرف آن‌ها مفید است از بخش گیاهان دارویی، میوه جات و خوراکی‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که هم با خواص آن‌ها بیشتر آشنا شوید و هم از خواص اعجاب انگیز آن‌ها استفاده کافی را برده و سلامتی را با مصرف گیاهان دارویی از آن خود کنند.

شلغم گیاهی است با برگ‌های ناصاف و بریدگی‌های زیاد به رنگ سبز و سفید. ریشه آن غده‌ای و به شکل‌های گرد یا دراز به رنگ سفید با لکه‌های بنفش است.

شلغم در هوای سرد بسیار خوب رشد می‌کند و شاید علت آن باشد که برای درمان بیماری‌هایی که در فصل سرما زیاد است و بیماری‌های تنفسی به‌کار می‌رود.

منبع:آیا شلغم قند دارد؟

آیا شلغم قند دارد؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
2,376 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.