رز سانگ

انشا در مورد دریا | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

انشا در مورد دریا

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : پنج‌شنبه 11 اکتبر 2018

انشا درباره ی دریا

انشا در مورد دریا

انسان همواره به دریا به عنوان محلی پر از شگفتی‌ها و اسرار نگریسته است. دریا آن چنان مملو از اسرار و معماهاست که حتی اقیانوس‌شناسان بزرگ نیز نمی‌توانند ادعا کنند که به تمامی رازهای آن پی برده‌اند. در این انشا به برخی خصوصیات دریا می‌پردازم.
دریا، پر از شگفتی‌هاست. کوچک‌ترین گیاهان ذره‌بینی و همچنین تنومندترین گیاهان در دریاها می‌رویند. تاکنون راهی برای پی بردن به شماره موجودات دریایی و حتی تخمین میزان آنها که سر به میلیاردها می‌زند، پیدا نشده است. دانشمندان ثابت کرده‌اند که حتی در عمیق‌ترین نقاط دریا نیز جانورانی یافت می‌شوند. در اعماق دریا آنجا که نوری نیست، جانورانی وجود دارند که از خودشان نور ساطع می‌کنند. می‌توان گفت این تدبیری ازسوی آفریدگار جهان است که در آن تاریکی مطلق، جانوران دریایی بتوانند به راحتی زندگی کنند. اندام چنین جانورانی، چنان مقاوم و محکم است که می‌تواند فشار زیاد آب را در اعماق دریا تحمل کنند. عظیم‌ترین جانوران روی زمین را نیز در دریاها می‌توان پیدا کرد.
دریا یکی از مهم‌ترین منابع تغذیه انسان را تشکیل می‌دهد و همه ساله میلیون‌ها تن گوشت تازه از دریا صید می‌شود. خداوند مهربان چنان محیط دریا را آماده کرده که موجودات دریایی در بهترین شرایط رشد و پرورش می‌یابند. امروزه به لحاظ پزشکی ثابت شده است که مواد غذایی دریایی و گوشت ماهی‌ها، سالم‌ترین و غنی‌ترین منبع غذایی است که سرشار از ویتامین‌های مفید برای بدن انسان است.
آب تمام دریاها شور است به راستی اگر آب دریا شیرین بود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ مسلماً مقاومت آب شور دربرابر فاسد شدن، از آب شیرین بیشتر است اگر آب دریاها و اقیانوس‌ها، شیرین بود، خطر گندیدن آب بیشتر می‌شد در آن صورت، در آب دریاها موجودی زنده باقی نمی‌ماند. بدین ترتیب بخش عظیمی از منبع غذایی و حتی دارویی انسان‌ها، از میان می‌رفت. از طرف دیگر با فاسد شدن آب دریاها و اقیانوس‌ها، حیات انسان‌ها و سایر حیواناتی که در خشکی زندگی می‌کنند، نیز مورد تهدید قرار می‌گرفت. اینجاست که باید تدبیر خداوند مهربان و حکیم را سپاس گفت.
امروزه دریاها و اقیانوس‌ها، از مهمترین راه‌های ارتباطی میان قاره‌ها و کشورها هستند و خداوند از این مسئله به عنوان یکی از نعمت‌های خود برای بشر یاد می‌کند. به خواست و اراده او پهنه دریاها ازجمله بهترین راه‌ها برای سفر انسان‌ها و حمل و نقل کالاهای مورد نیاز او از نقطه‌ای به نقطه دیگر است.
با دانستن این همه خصوصیات دریا نتیجه می‌گیریم که دریا، این فضل و رحمت خداوند را قدر بدانیم، از آن به بهترین شکل استفاده کنیم و آن را آلوده نسازیم.

منبع:انشا در مورد دریا

انشا در مورد دریا

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
754 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.