رز سانگ

برای اینکه فردی احساس بهتری داشته باشد چه کار می توانیم انجام دهیم ؟ ( خوب گوش دادن ) | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

 

برای اینکه فردی احساس بهتری داشته باشد چه کار می توانیم انجام دهیم ؟ ( خوب گوش دادن )

 

اگر دوست شما روز های سختی را پشت سر گذاشته است, این مهم است که شما به عنوان یک دوست بتوانید این فرد را آرام کنید و کاری انجام دهید تا از با شما بودن لذت ببرد و ناراحتی اش را فراموش کند. باید یاد بگیرید که چگونه از دلیل ناراحتی او با خبر شوید و یک شنونده ی خوب باشید و چگونه دوستان خود را به کار های دیگر مشغول کنید تا از موضوعی که آزرده خاطر هستند دور شوند و برای ساعاتی به آن فکر نکنند. در این مقاله ترفندها تصمیم دارد به شما آموزش دهد که چگونه این مهارت مهم را کسب کنید و همواره هم نشین و هم صحبت خوبی برای دوست خود باشید. برای دنبال کردن نکات مهم با ما همراه باشید.

مراحل :

صحبت کردن

صحبت کردن

  1. آنها را به صحبت کردن تشویق کنید. چند سوال ساده بپرسید و کاری کنید که دوست شما تمایل به صحبت کردن پیدا کند. اگر ایده ای دارید که می تواند خاص باشد آن را امتحان کنید در غیر این صورت بهتر است فقط بگویید : “می خواهی صحبت کنیم؟” یا “چه اتفاقی افتاده؟”

فشار نیاورید. گاهی اوقات، اگر دوستان شما نمی خواهند حرف بزنند گاهی اوقات بهتر است کنار آنها بنشینید و سکوت کنید. اگر دوست شما نمی خواهد در مورد مشکلش صحبت کند، آنها را وادار به این کار نکنید.

اگر دوست شما نمی خواهد صحبت کند چند روز صبر کنید. با آنها برنامه ی ناهار در یک رستوران خوب بچینید و از آنها سوال های این چنینی بپرسید. به عنوان مثال از آنها بپرسید : ” چه خبر؟ همه چیز خوب پیش می رود؟ “

گوش کردن

گوش کردن

  1. فقط گوش دهید. اگر دوست شما شروع به صحبت کرد، کاملا آرام باشید و روی آنها تمرکز کنید. چیزی نگویید یا سعی نکنید همدردی کنید یا شروع به گفتن داستان خود کنید. سعی کنید این ارتباط را قطع نکنید. فقط بی سر و صدا بنشینید و به آنها نگاه کنید، و به آنها اجازه صحبت بدهید. این همان چیزی است که دوست شما به آن نیاز دارد.

ارتباط چشمی برقرار کنید. به دوست خود نگاه کنید. موبایل خود را خاموش کنید، تلویزیون و هر چیز دیگری در اتاق که حواستان را به خود پرت می کند را خاموش کنید. برای اینکه نشان دهید به حرف هایشان گوش می کنید، از زبان بدن استفاده کنید. می توانید از نشانه های غیر کلامی استفاده کنید و یک شنونده خوب باشد. هنگام شنیدن قسمت های غمگین آه بکشید، و هنگام شنیدن قسمت های شاد لبخند بزنید. فقط به خوبی به حرف هایش گوش دهید.

هم صحبتی

هم صحبتی

  1. اگر دوست شما حرف زدنش را آهسته کرد یا آن را قطع کرد یکی از راه های نگه داشتن مکالمه این است که حرف های او را خلاصه و تایید کنید و داستان را با کلمات خود بیان کنید. شنیدن داستان خودشان میتواند بخشی از روند بهبودی حال این افراد باشد. اگر دوست شما ارتباطش را با کسی به هم زده است و در مورد اشتباهات او صحبت می کند, شما می توانید بگوئید که “به نظر می رسد که دوست سابق تو واقعا از ابتدا متعهد نبوده است.” برای اینکه مکالمه پیش برود هنگام حرف زدن او جاهای خالی حرفش را پر کنید.

اگر متوجه حرف های او نشدید این گونه از او بپرسید : “بگذار ببینم آیا درست متوجه شدم : تو از دست خواهرت عصبانی هستی، چون بدون اجازه کتاب تو را برداشته است ؟”

اگر موضوع برای شما کوچک به نظر می رسد، به مشکل آنها بی توجهی نکنید. با این کار شما ممکن است فرد بیشتر از آنچه که فکر می کنید ناراحت شود.

سعی کنید وانمود کنید که می دانید که در چه موقعیتی قرار دارند، و در حال حاضر چه احساسی دارند.

حل مشکل

حل مشکل

  1. سعی نکنید مشکل را حل کنید. بسیاری از افراد، به ویژه آقایان، اشتباه فکر می کنند و در مورد یک مشکل صحبت می کنند و سعی می کنند این مشکل را حل کنند. ابتدا به فکر حل مشکل او نباشید مگر اینکه دوست شما از شما بپرسد : ” فکر میکنی چگونه می توانم این مشکل را حل کنم ؟” سعی نکنید برای او تصمیم بگیرید. هر مشکلی یک راه حل ساده ندارد، پس فقط گوش کنید و در کنار دوست خود باشید.

این قضیه به خصوص در مواقعی صدق می کند که دوست شما در آزمون قبول نشده است و شما دائما به او بگوئید اگر به جای بازی کردن درس می خواندی اکنون قبول شده بودی.

اگر می خواهید توصیه ای به او بکنید، کمی مکث کنید سپس از او بپرسید “آیا می خواهی توصیه ی مرا نیز بشنوی؟” اگر پاسخ آنها مثبت بود می توانید راه حل خود را نیز ارائه دهید.

موضوع صحبت

موضوع صحبت

  1. در مورد چیزهای دیگر صحبت کنید. بعد از مدتی، خوب است مکالمه را به آرامی پایان دهید، به ویژه اگر متوجه شدید دوست شما حرف هایش را مجددا تکرار می کند. سعی کنید دوستان خود را تشویق کنید که به نیمه ی پر لیوان نگاه کنند و یا درباره برنامه های دیگرشان شروع به صحبت کردن کنید.

در مورد آنچه که بعدا می خواهید انجام دهید صحبت کنید. یک گام کوچک برای صحبت در مورد یک موضوع جدید بردارید. اگر در خارج از منزل یا مدرسه نشسته اید، می توانید بگویید : ”  آیا گرسنه هستی؟ می خواهی ناهار بخوریم؟”

در نهایت، دوست شما با حرف زدن احساس بهتری پیدا خواهد کرد و از حال غمگینش بیرون می آید. اجازه ندهید که آنها دوباره همان موضوع را ادامه دهند، اگرچه اغلب به نظر نمی رسد چنین اتفاقی بیافتد. آنها را تشویق کنید که در مورد چیزهای دیگر صحبت کنند و انرژی خود را در جا های دیگر متمرکز کنند.

منبع : برای اینکه فردی احساس بهتری داشته باشد چه کار می توانیم انجام دهیم ؟ ( خوب گوش دادن )

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
753 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.