رز سانگ

بیوگرافی دکتر بسکی | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 7 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

بیوگرافی دکتر بسکی

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

دکتر غلامعلی بسکی بی شک یکی از مشاهیر بزرگ ایران و از چهره های برجسته علمی و دانشگاهی در زمینه حمایت از محیط زیست ، است.

او علاوه بر شهرت گسترده در ایران از شهرت جهانی نیز برخوردار است و تا کنون شبکه تلویزیونی Supreme Master Tv در راستای پاسداشت شخصیت‌های مشفق جهانی، از دکتر غلامعلی بسکی، تجلیل کرده و لوح و نشان شفقت را به وی اهدا نموده است.

انجمن بین المللی «چینگ های» نیز وی را به عنوان «قهرمان درخشان جهان» معرفی کرده است.

دکتر بسکی زندگی نامه زیبایی دارد. وی نمونه ای از یک انسان مصمم و دارای فکر و جهان بینی خاص خود است. که با همین جهانبینی توانسته است به برخی از بزرگترین مشکلاتی که برایش پیش آمده (از جمله بیماری سرطان) غلبه کند و هم اکنون با 81 سال سن ، از وضعیت جسمی و روانی خوبی برخوردار است.

بسکی همچنین از خیرین برجسته ایران نیز هست . وی تا کنون چندین مورد از اموال شخصی خود را در شهرهای مشهد ، گرگان ، تهران و استان های ساحلی دریای خزر وقف محیط زیست ایران و ارائه خدمات بهداشتی به مردم کرده است.

هم اکنون نیز در گوشه و کنار منطقه سبزوار بزرگ که زادگاه اوست ، در حال انجام برخی فعالیت های ارزشمند محیط زیستی است.

از جمله به گفته خودش در داورزن و ششتمد در حال کاشت درخت کاری در زمین های به مساحت 40 هکتار است. و همچنین قرار است در سبزوار نیز با همکاری شهرداری این شهر به احداث یک پارک 150 یا 200 هکتاری بپردازد. (منبع1) ، (منبع2)

دکتر بسکی به دلیل همه این فعالیت های ارزشمند علمی و اجتماعیش هم اکنون مورد افتخار همشهریانش در سبزوار و ششتمد است و در ردیف یکی از برجسته ترین مشاهیر منطقه سبزوار محسوب می شود.

به همین دلیل برخی سایت ها و وبلاگ های محلی دائما اخبار و رویدادهای مربوط به این پدر دلسوز طبیعت ایران را منتشر می کنند.

وبلاگ روستای بسک روستای پدری دکتر بسکی از جمله این رسانه هاست که اخیراً به انتشار یک زندگی نامه کامل از این حامی بزرگ طبیعیت در ایران منتشر کرده است.

در ادامه مجله اینترنتی اسرارنامه ، برای آشنایی بیشتر مخاطبا ن گرامی به انتشار زندگی نامه کامل دکتر بسکی به نقل از وبلاگ روستای بسک نگین ششتمد می پردازد :

بیوگرافی دکتر غلامعلی بسکی

بیوگرافی دکتر بسکی

بیوگرافی دکتر بسکی

دکتر غلامعلی بِسکی، معروف به پدر طبیعت ایران و بابا بسکی، یکی از چهرههای شاخص و فعال محیط زیست و از طرفداران طبیعت، در سال ١٣١٠شمسی در سبزوار به دنیا آمد. پدرش از روستای بسک ششتمد بود. وی پس از به پایان رساندن تحصیلات ابتدایی و سپس دوره متوسطه در دبیرستان اسرار [سبزوار]، در آزمون پزشکی شرکت کرد و در این رشته پذیرفته شد. به تهران رفت و با تلاشهای بیوقفه خود در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مدرک دکترای طب عمومی گرفت.

او در رشته جراحی زنان ادامه تحصیل داد و سرانجام در سال ١٣۴۵با درجه تخصصی جراحی زنان از دانشگاه تهران فارغالتحصیل شد. دکتر بسکی به عنوان پزشک جراح به گنبدکاووس رفت و در همان سال ورود خویش به این شهر، بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی را بنا نهاد.

از سال ١٣۴٩ به علت ابتلا به سرطان و جهت درمان این بیماری مُهلک به شیوه طبیعی، از جوامع شهری فاصله گرفت و باگوشهگیری در جنگل گلستان و سکونت در آنجا، فصل نوینی از زندگی خود را در دامان طبیعت شروع کرد و بر اثرکوهپیماییهای زیاد در لابه لای جنگلها و درههای پردرخت و چشمهسارها، خلق وخوی طبیعت دوستی را دریافت و با این زندگی، انسی دیرینه یافت. این جراح سبزواری هر روز پس از طی مسافت چندین کیلومتر، به بیمارستان خویش میآمد.

دکتر بسکی قریب به چهل سال است که به رژیم گیاهخواری و خامخواری روی آورده و غالباً از غذای گوشتدار مصرف نمیکند و معتقد است از زمانیکه زندگی شهرنشینی را رها کرده و به جنگل‌های گلستان پناه برده، بیماری برونشیت، واریس، دیسک کمر و پروستات، آب مروارید چشم و برونشیت چرکی و حساسیتهای بدنی، پوستی و… خود را که پیش از این به آنها مبتلا بوده، از دست داده و به طور طبیعی معالجه کرده است.

وی سالها پیش به سبب افزایش اسید اوریک در خونش که باعث درد مفصل بویژه در ناحیه انگشت سبابه وی شده بود، از مصرف داروهای شیمیایی پرهیز کرد و بجای آن از رژیم گیاه خامخواری استفاده کرد.

او از آب چشمه می نوشد و مدعی است صابون برای پوست بدن مفید نیست؛ بنابراین بیش از 45 سال است که از صابون استفاده نمیکند. هر روز دوش آب سرد میگیرد. این طبیب طبیعتدوست، تمام اموال خود را به شرح زیر وقف فعالیتهای محیط زیستی و امور خیریه کرده است:

– بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی در شهرستان گنبدکاووس که این بیمارستان را در سال ١٣۴۵ بنا نهاد.

– مدرسه تیزهوشان استان گلستان و خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها)

– احداث زائرسرا در جنگل گلستان به مساحت ۵/١ هکتار باغ پردرخت و کتابخانه و چند ساختمان برای رفاه حال زائران حضرت رضا(ع)

– مزرعه وقفی ٢٣ هکتار با گلخانه آن (۵/١ هکتار) و ٢٠ هکتار کشت زیتون و دامداری شیری ١۵٠ رأسی و توتستان کرم ابریشم و انگورکاری به طول یک کیلومتر

– شش آپارتمان در دریاکنار مازندران (یک مزرعه چندهکتاری با 200 راس گاو در دریاکنار)

– پنج ساختمان به وسعت ١٠٠٠ متر در خیابان آزادی مشهد.

– سه طبقه آپارتمان در تهران (واقع در میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگرجنوبی، خیابان جمالزاده، کوچه رشتچی که در سال 1384 به عنوان خانه محیط زیست تهران وقف ستاد شهر سالم شده است).

– اتومبیل پژوی ۴٠۵ وقف محیط زیست و درختکاری.

دکتر بسکی که اینک چهرهای آشنا برای علاقهمندان محیط زیست است، همواره با شور و هیجان مثال­زدنی به دفاع از طبیعت بیزبان برخاسته، از تهدیدها و زیادهخواهی انسان و تلاشش برای نابودی هستی سخن میگوید. ایشان به دلیل حضور داوطلبانه خود برای گسترش فرهنگ حمایت از طبیعت، تاکنون دو بار موفق به دریافت نشان ملی محیط زیست کشور شده است.

به منظور تجلیل از زحمات وخدمات این پزشک والامقام، در روز پنج شنبه 23 آبان 1387 همایشی با عنوان «سمینار بزرگداشت دکتر بسکی و گیاهخواری و گرمایش زمین» در سالن مرکز اجتماعات مرکز آموزشهای اجتماعی شهرداری منطقه 9 تهران برگزار شد. همچنین شبکه تلویزیونی Supreme Master Tv با هماهنگی خانه محیط زیست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در راستای پاسداشت شخصیت‌های مشفق جهانی، از دکتر غلامعلی بسکی، تجلیل کرد.

در این مراسم که با حضور رئیس خانه محیط زیست تهران و جمعی از مسئولان، هنرمندان سینما و تلویزیون، برگزار شد، شبکه جهانی Supreme با اهداء لوح و نشان شفقت از دکتر غلامعلی بسکی به دلیل رفتارهای انسان دوستانه، وقف املاک شخصی و تلاش‌های خیرخواهانه در جهت حفظ محیط زیست تقدیرکرد.

دکتر غلامعلی بسکی، علاوه بر کسب نشان ملی زیست محیطی، به سبب تلاشهای انساندوستانه و حمایت از طبیعت، در سال 2008 میلادی مفتخر به دریافت جایزه «قهرمان درخشان جهان» از انجمن بینالمللی «چینکهای» شد.

شایسته است مسئولان شهرستان سبزوار و شهر ششتمد، نیز مراسم بزرگداشتی برای این پزشک طبیعت­دوست- که آشنای همه ایرانیان است، اما متأسفانه در زادگاهش ناآشناست- برگزار کنند و همشهریانش را بیشتر با ایشان و سلوک وی آشنا کنند.

منبع:بیوگرافی دکتر بسکی

بیوگرافی دکتر بسکی

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
730 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4112
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.