رز سانگ

داکسی سایکلین داروی آنتی بیوتیک قوی | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

داکسی سایکلین داروی آنتی بیوتیک قوی

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

داکسی سایکلین داروی آنتی بیوتیک قوی

 

داکسی سایکلین جزو طبقه بندی آنتی بیوتیک تتراسیکلین قرار دارد. بهتر است بدانید که میزان خطر مصرف بیش از دوز مجاز دارو کم است و میزان وابستگی و اعتیاد به دارو نیز کم می باشد.

مشخصات داکسی سایکلین

داکسی سایکلین (Doxycycline) با نام اختصاری و تجارتی  Vibramycin, Doxylar, Demixolo estreo در بازار و داروخانه ها برای مصرف عموم قرار دارد. داکسی سایکلین جزو طبقه بندی   آنتی بیوتیک تتراسیکلین قرار دارد.  بهتر است بدانید که میزان خطر مصرف بیش از دوز مجاز دارو  کم است و میزان وابستگی و اعتیاد به دارو نیز کم می باشد.

داکسی سایکلین

برای استفاده از  داکسی سایکلین حتما نیاز به تجویز پزشک است و در این صورت استفاده برای فرد بلامانع است. این دارو برای درمان عفونت های مجاری ادرار، عفونت های دستگاه تنفسی و عفونتهای دستگاه گوارشی، به کار می رود.

همچنین برای درمان برخی بیماریهای مسری جنسی، عفونت های چشم و پروستات، بیماری اکنه و جلوگیری از بیماری مالاریا، مورد استفاده قرار می گیرد.  داکسی سایکلین به شکل قرص، کپسول در اختیار مردم قرار دارد. بهترین زمان مصرف دارو ۱ تا ۲ بار در روز همراه غذا  است . استفاده از آن  بعد از غذا در حالت نشسته یا ایستاده و قبل از رفتن به رختخواب ممنوع می باشد و  اندازه دوز مجاز مصرفی دارو  ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم در روز می باشد.

 

چگونگی تأثیر داکسی سایکلین

اثرات این دارو ظرف  2 تا 4 ساعت پس از شروع درمان با دارو، ظاهر می شوند. اما اثرات دارو در درمان بیماری اکنه، چندین هفته پس از شروع در مسان، معلوم خواهند شد. ضمنا این اثرات مدت ۲۴ساعت پس از نقطع مصرف دارو، در بدن باقی خواهند ماند. برای نگهداری این دارو بدانید که  دارو باید در یک محفظه خنک و سربسته دور از دسترس کودکان و اطفال نگهداری شود. برای قطع مصرف دارو بدانید که دوره درمان با دارو را باید کامل کنید، حتی اگر احساس بهبودی نمودید. زیرا منشأ عفونت ممکن است هنوز فعال باشد. قطع ناگهانی درمان  موجب عود مجدد علائم بیماری می گردد. ضمنا اگر  مصرف دارو را قطع کرده و سریعا با پزشک مشورت نماید.

داکسی سایکلین

عوارض جانبی داکسی سایکلین

از عوارض معمول مصرف این دارو میتوان به  استفراغ یا تهوع یا استفراغ  و اسهال اشاره نمود. ضمنا احتمال دارد عوارض دیگری مانند خارش پوست افزایش حساسیت پوست بدن نسبت به نور آفتاب، نیز حادث شوند.

نکات احتیاطی مهم هنگام مصرف دارو: اگر به امراض و دردهای زیر مبتلا می باشید، حتما قبل از مصرف این دارو پزشک معالج خود را در جریان بگذارید: اگر دچار درد مزمن کبد هستید.  اگر قبلا نسبت به داروهای آنتی بیوتیک تتراسیکلین، حساسیت داشته اید .

اگر از بیماری سنگ مثانه رنج می برید  . اگر دچار سرطان پوست می باشید . اگر داروهای دیگری مصرف می کنید مصرف دار و برای زنان حامله  معمولا مجاز نمی باشد. زیرا ممکن است موجب تغییررنگ شدن دندانهای نوزاد گردد. مصرف دارو برای زنان شیرده نیز مجاز نمی باشد.

زیرا دارو در شیر مادر ترشح می شود و ممکن است علاوه بر تغییررنگ نمودن دندان های بچه، موجب عوارض منفی دیگری برای بچه گردد. مصرف دارو برای بچه ها و اطفال  برای بچه های زیر ۱۲ سال مجاز نمی باشد. و برای بچه های بزرگتر کاهش دوز مصرفی دارو، ضرورت دارد. مصرف دارو برای افراد بالای ۶۰ سال اشکالی ندارد.

منبع : داکسی سایکلین داروی آنتی بیوتیک قوی

منبع : داکسی سایکلین داروی آنتی بیوتیک قوی

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
1,096 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.