رز سانگ

درباره رشته کوه هیمالیا | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

درباره رشته کوه هیمالیا

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

زیبایی های رشته کوه هیمالیا

رشته کوه هیمالیا آنچنان گسترده است که در امتداد چندین کشور آسیایی کشیده شده است. این رشته کوه از دو بخش هیمالیای شرقی و غربی تشکیل یافته است. می توان گفت بخش عظیمی از کشور نپال در رشته کوه های هیمالیا واقع شده است. دیگر اینکه این رشته کوه بخشی از کشورهای پاکستان، شمال هندوستان و همچنین قسمتی از کشور چین را شامل می شود. بزرگترین و مهم ترین بخش رشته کوه های هیمالیا در کشور نپال واقع شده است. کشور نپال که جایگاه ۸ کوه بزرگ جهان است با کشورهای هند و چین همسایه بوده و راهی به دریا ندارد. ارتفاع قله ی اورست، مرتفع ترین قله ی دنیا که در رشته کوه های هیمالیا واقع است به 8848 متر می رسد و مردم نپال آن را با نام ساگارماتا می شناسند چرا که این کوه در ناحیه ای به اسم سولوخومبا و در قسمت ساگارماتای آن قرار دارد و از دیدنی های بی نظیر رشته کوه های هیمالیا در تور نپال محسوب می گردد. از سایر کوه های سر به فلک کشیده ی نپال می توان به کوه های کانگچنجونگا، ماکالو، دهالاگیری و آناپورنا که همگی ارتفاعی بالاتر از ۸۰۰۰ متر دارند، اشاره کرد. همچنین کوسی، کارنالی و گانداکی نیز از جمله رودهای طویل و مهم هیمالیا هستند که سرچشمه ی آن ها کشور زیبای نپال است. منطقه ی سرد و کوهستانی رشته کوه های هیمالیا، شمال کشور نپال را در برشگرفته است.

ارزش و اهمیت رشته کوه های هیمالیا

جالب است بدانید که کشور نپال بیش از ۲۰۰ قله با ارتفاع بالای ۶۰۰۰ متر و مهم تر از همه رشته کوه‌های هیمالیا را در خود جای داده است.
ارزش و اهمیت رشته کوه های هیمالیا به قدری است که زندگی حدود ۳/۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان به آب های سرچشمه گرفته از آن وابسته بوده و به جرات می توان گفت پس از قطب شمال و جنوب، رشته کوه های هیمالیا منبع ذخیره یخ و برف بر روی زمین هستند. از این رو به دلیل ارتفاع بسیار زیاد و دیدنی های شگفت انگیز در مسیر هیمالیا نیز جزو مناطق زیبا و خاص دنیا به شمار می آید و سالانه گردشگران و کوهنوردان زیادی در تلاش برای فتح قله های بلند هیمالیا و کشف مسیرهای جدیدی در بخش های مختلف آن هستند.

درباره رشته کوه هیمالیا

درباره رشته کوه هیمالیا

طبیعت کوهستانی هیمالیا

نکته ی قابل توجه دیگر اینکه کوهنوردان بسیار زیادی حدود ۱۴ قله ی بیش از ۸ هزار متری رشته کوه های هیمالیا را در طول سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۴ درنوردیده و فتح کردند. اولین افرادی هستند که توانستند قله ی اورست، بلندترین قله ی رشته کوه های هیمالیا را بدون استفاده از کپسول اکسیژن و با موفقیت فتح کنند رینهولد مسنر و پیتر هابلر بودند. البته توجه داشته باشید که اختلاف قله های 8 هزار متری هیمالیا بسیار نزدیک به هم بوده و تنها 835 متر تفاوت ارتفاع میان بلندترین و کوتاه ترین قله وجود دارد و می توان گفت همگی جزو بلندترین قلل زمین هستند.

جاذبه های کوهنوردی هیمالیا

این کوه های سر به فلک کشیده و بی نهایت زیبا را جداکننده شبه قاره ی هند از فلات تبت می دانند و در زبان سانسکریت که زبان بسیاری از اهالی این منطقه است هیمالیا را به مفهوم برفستان می دانند. اورست نیز بام جهان و نگین قله های هیمالیا شناخته می شود. صعود به 14 قله 8000 متری این رشته کوه عظیم و گسترده کاری بس دشوار بوده و مستلزم داشتن مهارت و توانایی بالا و حرفه ای در رشته شگفت انگیز کوهنوردی و چه بسا منحصرا هیمالیانوردی دارد. دریاچه های فراوانی در رشته کوه هیمالیا به واسطه ی یخچال های عظیم یخ پیدایش یافته اند که طویل ترین آنها تیلیچو در کشور کوهستانی نپال است. همانطور که اشاره کردیم کشورهای نپال، هند، چین و پاکستان از مهم ترین کشورهایی هستند که از دامنه های سرشار این رشته کوه عظیم و بی بدیل بهره برده اند. یکی دیگر از جاذبه های هیمالیا گردی فوق العاده زیبا و شگفت آور، منطقه ی آناپورنا می باشد که در زبان مردم مناطق اطراف هیمالیا به مفهوم الهه حاصلخیزی است. با تور نپال ریسمون در منطقه ی آناپورنا می توانید ساعت ها به تماشای زیباترین و افسانه ای ترین قلل جهان بنشینید و از دیدن این همه قدرت و عظمت پروردگار به وجد آیید. توجه داشته باشید که منطقه آناپورنای هیمالیا تنها مخصوص کوهنوردان حرفه ای جهان نیست و جاذبه های بی نظیر زیادی برای گردشگران وعلاقمندان سفر به مناطق کوهستانی دارد.
دیدن تمام جاذبه های آناپورنا حدود دو هفته طول می کشد. با تور نپال ریسمون در آغاز این مسیر زیبا و چشم نواز، به روستاهای کوچک و بزرگی می رسیم که دسته های قومی گوناگونی در آنها سکونت دارند. دیدن دره های نیمه گرمسیری سرسبز و مزارع کشاورزی این ناحیه حقیقتا روح هر گردشگر و عاشق طبیعتی را می نوازد. اینکه به تدریج از جاهای نسبتا گرم گذشته و سپس اوج می گیری تا به قله های برف پوش و سفید هیمالیای زیبا برسی تجربه ی بی نظیری است که توصیه می کنیم به هیچ عنوان از دست ندهید و با تور نپال ریسمون به تماشای زیبایی های رشته کوه های هیجان انگیز هیمالیا بنشینید.

منبع:درباره رشته کوه هیمالیا

درباره رشته کوه هیمالیا

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
839 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.