رز سانگ

درمان آلرژی فصلی | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

درمان آلرژی فصلی

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : چهارشنبه 25 جولای 2018

آلرژی فصلی ، علائم ، علل و راههای پیشگیری و درمان

درمان آلرژی فصلی

علائم، علل و درمان آلرژی (رینیت آلرژیک) ،که در یک فصل خاص رخ می دهد، بیشتر به عنوان تب یونجه شناخته می شود تب یونجه، هنگامی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما به یک آلرژن در هوای آزاد، مانند گرده، واکنش نشان می دهد.
آلرژی، چیزی است که باعث پاسخ حساسیتی می شود و شایع ترین آلرژی زا ها ،گرده گیا هان در باد، گرده گل ها ، شکوفه های درختان و علف های هرزهستند. گرده های گیا هان ،در گرده افشانی توسط حشرات بیش از حد سنگین هستند،
که به مدت طولانی در هوا نفوذ می کنند و بیشتر احتمال دارد، باعث واکنش آلرژیک شوند ؛ تب یونجه ،که نام آن از فصل برداشت یونجه گرفته شده، از لحاظ تاریخی، این فعل و انفعالات در ماه های تابستان، تقریبا در همان زمان بسیاری از مردم علائم را تجربه می کنند، اتفاق می افتد.

حقایقی در مورد آلرژی و حساسیت فصلی
آلرژی های فصلی، در زمستان کمتر رایج است، اما ممکن است سالانه رینیت آلرژیک را تجربه کنید. گیا هان مختلف ،گرده های مختلفی را در زمان های مختلف سال تولید می کنند. بسته علل آلرژی شما، و جایی که زندگی می کنید، ممکن است تب یونجه را در بیش از یک فصل تجربه کنید همچنین، ممکن است به آلرژن های داخلی، مانند قارچ و کپک ها یا حیوان خانگی، واکنش نشان دهید.

• علائم آلرژی فصلی:
– عطسه کردن
– آبریزش یا گرفتگی بینی
– آبریزش و خارش چشم
– سینوس، گلو و یا کانال گوش ملتهب
– احتقان گوش
علائم کمتر رایج ،عبارتند از:
– سردرد
– تنگی نفس
– خستگی
– سرفه
بسیاری از افراد مبتلا به تب یونجه نیز ، مبتلا به آسم هستند اگر شما هر دو تب یونجه و آسم دارید، آلرژن های فصلی ممکن است، باعث حمله آسمی شما شوند.

علل آلرژی فصلی در فصول مختلف :

تب یونجه ،هنگامی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما یک ماده هوازی را شناسایی کند که معمولا بی خطر است سپس با انتشار هیستامین ها و سایر مواد شیمیایی به جریان خون ،خود به این ماده یا آلرژن واکنش نشان می دهد این مواد شیمیایی ،علائم یک واکنش آلرژیک را تولید می کنند. منشاء مشترک از تب یونجه، از یک فصل ، به سال دیگر و فصل دیگر متفاوت است.

علت آلرژی در فصل بهار:
درختان منشأ اکثر آلرژی های فصلی بهار هستند ، درخت توس، یکی از شایع ترین عاملان در نواحی شمالی است، که بسیاری از افراد مبتلا به تب یونجه را در معرض گرده خود قرار می دهد. دیگر گونه های آلرژیک، در آمریکای شمالی شامل سدر، توسکا، شاه بلوط، بید، و محبوبه شب است.

علت آلرژی در فصل تابستان:
تب یونجه، که نامش را از فصل برداشت اتخاذ کرده اند، به طور سنتی در ماه های تابستان است اما عاملان واقعی آلرژی فصلی تابستان، گیا هان دارویی، مانند:گیاه چمنزار و چمن تیموتی، و نیز برخی از علف های هرز است. با توجه به بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، علف های هرز، شایعترین نوع آلرژن برای افراد مبتلا به تب یونجه هستند.
علت آلرژی در فصل پاییز :
پاییز، برای مبتلایان به حساست فصل مزخرفی است. نام علمی عامل آلرژی در این فصل “رگوید آمبورسیا” است و شامل بیش از 40 گونه در سراسر جهان است ، اکثر آن ها، در مناطق معتدل آمریکای شمالی و جنوبی رشد می کنند. گیا هانی، وحشی هستند که کنترل رشد آن ها دشوار است گرده های آن، آلرژی زا و بسیار رایج هستند و علائم آلرژی می تواند ،شدید باشد. گیا هان دیگری که گرده آن ها در پاییز رها میشوند، شامل گزنه، بومادران، گیاه ترشک، سلمک (یا سلمه تره)، و بارهنگ می باشد.

علت آلرژی در فصل زمستان:
در فصل زمستان، بیشتر آلرژن های بیرونی در خواب هستند در نتیجه، آب و هوای سرد، بسیاری از مردم دارای تب یونجه را تسکین می دهد. اما همچنین به این معنی است که مردم بیشتر وقت خود را در خانه یا محیط بسته میگذرانند اگر شما مستعد ابتلا به آلرژی فصلی هستید، ممکن است به آلرژن های داخلی، مانند؛ قارچ ها، کپک ها، حیوانات خانگی، گرده های گل ها و گرد و غبار یا سوسک ها واکنش نشان دهید.

درمان آلرژی فصلی

نکاتی برای رهایی و کاهش شدت از آلرژی

آلرژی زدایی آلرژن های داخل خانه ،معمولا از محیط زیست خود راحت تر از گرده افشان های بیرونی حذف می شوند در اینجا چند نکته برای ر هایی از خانه شما ،از آلرژن های رایج وجود دارد:
ملحفه های خود را در آب بسیار گرم ،حداقل یکبار در هفته بشویید.
ملحفه و بالش خود را با پوشش ضد آلرژی پوشانید.
از فرش و مبلمان و اسباب خود، غبارزدایی کنید.
رفع نشت آب و پاک کردن آسیب آب، که می تواند کمک به رشد قارچ و آفات کند.
سطوح ریخته گری و مکان هایی که قارچ و غبار ممکن است شکل بگیرد، از جمله، کولر های آبی، تهویه، ایرکاندیشنر ها، یخچال و فریزر…برای حفظ تعادل از بخور ساز استفاده کنید.

تشخیص آلرژی فصلی:
معمولا تشخیص تب یونجه، نسبت به سایر آلرژی ها بسیار ساده تر است اگر علائم آلرژیک دارید که فقط در زمان های خاصی از سال رخ می دهد، این نشانه ای است که شما رینیت آلرژیک فصلی دارید. پزشک شما، همچنین ممکن است گوش ها، بینی و گلو را برای تشخیص ،معاینه نماید ، تست آلرژی، معمولا لازم نیست. درمان شما برای رینیت آلرژیک، احتمالا یکسان خواهد بود، مهم نیست که به چه نوع آلرژن شما واکنش نشان می دهید. درمان آلرژی فصلی، بهترین دارو برای تب یونجه و سالانه رینیت آلرژیک، اجتناب از آلرژن ها است، که علایم را برای شما ایجاد می کنند دارو هایی نیز برای رفع علائم تب یونجه هستند .

دارو درمانی حساسیت و آلرژی فصلی :
هنگامی که شما نمیتوانید از آلرژن هایتان اجتناب کنید، سایر روش های درمانی در دسترس هستند، از جمله:دارو های دکونژستانت و آنتی هیستامین هایی ،مانند؛ ستریزین (Zyrtec) و دارو های ترکیبی حاوی استامینوفن، دیفن هیدرامین و فنیل افرین و دارو های تجویزی، مانند؛ اسپری های استروئیدی بینی در موارد شدید، ممکن است پزشک شما شربت های ضد حساسیتی را نیز معرفی کند. نوعی ایمونوتراپی، موجود است که می توانند سیستم ایمنی بدن شما را به آلرژن ها کاهش دهند برخی از دارو های آلرژیک، ممکن است عوارض ناخواسته، مانند؛ خواب آلودگی، سرگیجه و سردرگمی داشته باشند.

تغذیه مبتلایان به آلرژی ؛ غذا هایی که علائم آلرژی را تشدید می کند:
آیا رژیم غذایی شما باعث تشدید علائم آلرژی فصلی شما می شود؟در حالی که هر بدن ،به طور متفاوتی کار می کند، غذا های زیر شناخته شده اند، که بعضی اوقات باعث تولید بیش از حد موکوس می شوند، که می تواند علائم آلرژی را تشدید کند.
تمام محصولات لبنی (گاو، گوسفند و بز)
دانه های تصفیه شده
قند های ساده
سبزیجات ریشه نشاسته ای، مانند ؛سیب زمینی
تخم مرغ
غذا های فراوری شده
غذا های به شدت سرخ شده
کاشت مو

درمان آلرژی با نسخه های خانگی و کاملا طبیعی طب سنتی

سلامت بدن با مصرف غذاهای سالم ایجاد میشود، پس بهتر است در رژیم غذایی از غذاهای طبیعی و سالم استفاده کنیم و سیستم دفاعی بدن را در برابر گرده های آلرژی ایمن کنیم.

درمان آلرژی فصلی

1. سیر:
سیر، با آنتی بیوتیک های طبیعی پر شده است ،که می تواند بدن شما را از عفونت ها و آلرژی ها پاک کند.هر طور که مایلید از آن استفاده کنید ،آن را در سس ماکارونی بریزید، بدن شما بزرگترین سود را از خوردن سیر خام میبرد و اگر حساسیت هایتان در حال بازگشت است،بهتر است چند تکه سیر مصرف کنید. اگر که علاقه ای به بوی سیر ندارید از یک مکمل استفاده کنید.

2.برگ سبزیجات :
کلم، اسفناج و بسیاری از سبزیجات دیگر ،منابع غنی از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و آنزیم هستند ،که برای کاهش التهاب و حفظ سیستم تنفسی، مفید هستند.
3. مواد غذایی غنی از پروبیوتیک:
یک دستگاه گوارش خوب، پایه و اساس سلامت است، زیرا بدن سالم ،بیشترین حد مواد مغذی را از غذا دریافت میکند.غذاهای غنی از پروبیوتیک ،مانند ؛کفیر، ماست پاستوریزه نشده، کلم ترشی، ترشی تخمیر شده و حتی مکمل پروبیوتیک ،می توانند سیستم دفاعی بدن را تقویت کنند ،تا تب یونجه تهدیدی محسوب نشود.

4. شیر:
آیا می خواهید نوزادتان زندگی پایداری را شروع کند؟تغذیه از شیر مادر ،بهترین است. مطالعات نشان می دهد که تغذیه از شیر مادر، برای چهار ماه اول، به آنها کمک می کند، تا از ایجاد آسم، اگزما و آلرژی غذایی ایمن باشند، که منجر به ایجاد سیستم ایمنی قویتر ،می شود.
5. مرکبات:
لیمو، و دیگر اشکال مرکبات، سبب افزایش ایمنی شما به دلیل سطح بالای ویتامین C می شود خوردن آب لیمو، (لیموناد بدون قند)، به بدن شما کمک می کند، تا ناخالصی ها را از بین برده و سیستم بدن را تقویت میکند همچنین آب پرتقال, برای جواب دهی بهتر ،مقداری از آب مرکبات را با عسل محلی مخلوط و بعد مصرف کنید.

6.قارچ ریشی (reishi):
با گذشت زمان ,تاثیر قارچ بر روی سیستم دفاعی بدن بیشتر شناخته شده است، مطالعات نشان داده است که ،با مصرف مداوم این قارچ، دیگر به آلرژی های فصلی مبتلا نمیشوید به دلیل داشتن اسید گانودریک، موجب آزاد سازی هیستامین و در نتیجه عملکرد بهتر کبد میشود و میتوان گفت،که یک منبع ضد آلرژی است.
7.عسل طبیعی:
مصرف عسل طبیعی، شیرین ترین روش درمانی است مصرف روزانه، یک قاشق غذاخوری از آن، موجب تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر گرده های متنوع بهاری میشود.
8. گیاه بابا آدم :

یکی از بهترین روش های طبیعی برای تسکین آلرژی ، بابا آدم است، که دارای آنتی هیستامین می باشد، و برای گرفتگی بینی مفید است مطالعات انسانی ،نشان می دهد که مصرف قرص های این گیاه، فقط برای پنج روز، می تواند هیستامین های موجود در خون را افزایش دهد ،که منجر به کاهش علائم آلرژی می شود.
9. سرکه سیب:

اضافه کردن فقط یک قاشق چای خوری سرکه سیب به یک لیوان آب، شگفتی ساز میشود این راه حل قدیمی، مخاط سینوسی شما را کاهش می دهد و سیستم لنفاوی را پاک می کند.

10.چای سبز:

غنی از آمینو اسیدها و بسیاری از مواد معدنی مهم است، سوپ استخوان، به طور معمول از گوشت گاو و مرغ است و به عنوان یک روش سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص هنگامی که احساس بیماری می کنید ،می باشد شما می توانید از دستور العمل پخت آن ،استفاده کنید یا آماده شده ی آن را خریداری کنید.
11.آب پیاز قرمز:

به طور طبیعی غنی از کورستین هستند، افزایش مصرف پیاز، برای جلوگیری از التهاب سینوس و بهبود تنفس در هنگام آلرژی، مناسب است. برای تونیک سلامتی آسان، پیاز قرمز را به قطعات باریک ،برش دهید و به مدت 12 ساعت در آب بگذارید در طول روز، مقداری از آن را بنوشید تا به طور طبیعی ایمنی بدن خود را افزایش دهید.

12. سوپ استخوان :

سطح بالای آنتی اکسیدان ها در چای سبز، آن را برای تقویت سیستم ایمنی بدن، موثر می کند و آزمایشات نشان می دهد ،که چای سبز برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک با محدود کردن انتشار هیستامین کار می کند روزانه یک فنجان ،یا حتی بیشتر،چای سبز بنوشید ،تا مزایای آن را تجربه کنید!

13. چای شیرین بیان:

چای شیرین بیان، با طعم شیرین خود گلو را تسکین میدهد و باعث کاهش التهاب در سیستم تنفسی شما می شود اگرچه ممکن است، آلرژی شما از بین نرود، مطمئنا احساس خوبی از نوشیدن آن خواهید داشت.

منبع:درمان آلرژی فصلی

درمان آلرژی فصلی

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
888 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3988
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.