رز سانگ

درمان یائسگی زودرس | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

درمان یائسگی زودرس

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : یکشنبه 12 آگوست 2018

درمان یائسگی زودرس

۳ شیوه برای درمان علائم یائسگی زودرس

زنان معمولا تمایل دارند که از روشی مطمئن برای درمان علائم یائسگی زودرس استفاده کنند: ایجاد تغییراتی در سبک زندگی. در حالی که اعمال این تغییرات اغلب در جلوگیری از بروز علائم یائسگی زودرس موثر هستند، اما علل اساسی این مرحله – عدم تعادل هورمونی – را مورد هدف قرار نمی‌دهند. خوشبختانه، طب جایگزین و درمان‌های طبیعی می‌توانند با تغییرات سبک زندگی ترکیب شوند تا یک درمان ایمن و موثر به زنان ارائه شود.

هرچند دارو و جراحی برای جلوگیری از علائم یائسگی زودرس ضروری نیست، اما برخی از زنان ممکن است بخواهند گزینه‌های دارویی را در نظر بگیرند، زیرا نمی‌توانند علائم خود را از طریق سایر شیوه‌ها کنترل کنند. زنانی که این گزینه را مد نظر دارند، باید با یک فرد حرفه‌ای قابل اعتماد مشورت کنند تا مزایا و خطرات موجود را بهتر درک کنند.
۱. اعمال تغییرات در سبک زندگی
برای زنانی که یائسگی زودرس را تجربه می‌کنند، عوامل سبک زندگی ممکن است قوی‌ترین شاخص باشند برای این‌که علائم چند وقت یک بار رخ می‌دهند و چه‌قدر شدت دارند. با ایجاد تغییرات در سبک زندگی، حتی تغییرات خیلی کوچک، بسیاری از زنانی که یائسگی زودرس را تجربه می‌کنند، متوجه کاهش علائم می‌شوند.

فهرست زیر ممکن است ایده‌هایی از عادت‌های روزمره را به شما بدهد که می‌توانند بر سلامتی‌تان اثر مثبت داشته باشند:
۱. مدیریت استرس. استرس اثر منفی بر بدن دارد. برخی از تکنیک‌های مدیریت استرس عبارتند از مدیتیشن (مراقبه)، یوگا، و آروماتراپی.

۲. حمایت عاطفی. اعمال تغییرات در سطح هورمون‌ها نه تنها زنان را به لحاظ جسمی، بلکه به لحاظ عاطفی نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. دوستان و خانواده بسیار مهم هستند، مخصوصا برای زنان جوان.

۳. کلسیم. کاهش سطح استروژن، زنان را در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌دهد. برای حفظ سلامت استخوان‌ها، افزایش مصرف کلسیم توصیه می‌شود.

۴. رژیم غذایی متعادل. حفظ رژیم غذایی سالم یکی از بهترین راه‌ها است برای این‌که زنان بتوانند شدت و طول بسیاری از علائم یائسگی را در خود کاهش بدهند.

۵. انجام تمرینات ورزشی به طور منظم. ورزش، بسیاری از جنبه‌های مختلف سلامتی را بهبود می‌بخشد، از جمله انعطا‌ف‌پذیری عضلات، مدیریت وزن، افزایش جریان خون و ثبات خلق و خو. فعالیت بدنی، دست کم پنج روز در هفته و به مدت۳۰ دقیقه توصیه می‌شود.

۶. کاهش مصرف سیگار و الکل. تحقیقات نشان داده‌اند زنانی که سیگار می‌کشند یا به طور منظم الکل مصرف می‌کنند، معمولا در معرض ابتلا به یائسگی زودرس هستند. سیگار کشیدن و مصرف الکل باعث ایجاد علائم این مشکل می‌شود.

هرچند اعمال تغییرات در سبک زندگی نیاز به تعهد و انضباط شخصی دارد، اما این رویکرد یکی از ساده‌ترین راه‌های مدیریت علائم یائسگی زودرس است. البته تغییرات سبک زندگی می‌تواند بسیاری از علائم را مختل کند، اما ریشه‌ی اصلی مشکل را مورد هدف قرار نمی‌دهد. برای این‌که در مورد روش‌های طبیعی و طب جایگزین برای تسکین علائم یائسگی زودرس بیش‌تر بدانید، ادامه‌ی نوشتار حاضر را بخوانید.
۲. طب جایگزین
طب طبیعی یکی دیگر از گزینه‌های درمانی علائم یائسگی زودرس است. این نوع طب که موثر و کم خطر در نظر گرفته می‌شود، نوسانات هورمونی را با استفاده از داروهای گیاهی کنترل می‌کند.

دو نوع داروی گیاهی وجود دارد که به متعادل نگه داشتن سطوح هورمون کمک می‌کند. این دو بر طبق محتوای استروژن‌شان طبقه‌بندی می‌شوند:
۱. گیاهان دارویی فیتواستروژنیک: برخی از گیاهان حاوی استروژن مانند استروژن انسانی هستند به نام فیتواستروژن. زنان می‌توانند از این گیاهان برای متعادل کردن میزان استروژن‌شان که کاهش یافته استفاده کنند. این گیاهان دارویی را می‌توان به صورت قرص و عصاره پیدا کرد.

هرچند، این گیاهان فیتواستروژن ممکن است در نهایت مانع از توانایی بدن برای تولید استروژن به طور طبیعی شوند. از این رو، گیاهان فیتواستروژن برای استفاده‌ی طولانی مدت توصیه نمی‌شوند.

۲. گیاهان تنظیم‌کننده‌ی هورمون: این گیاهان، از سوی دیگر، حاوی استروژن نیستند. گیاهان دارویی تنظیم‌کننده‌ی هورمون در بدن به عنوان محرک‌های هورمونی عمل می‌کنند و به غدد درون‌ریز کمک می‌کنند که به طور طبیعی استروژن و هورمون‌های دیگر را تولید کنند. با استفاده از گیاهان تنظیم‌کننده‌ی هورمون، بدن زنان خود را تنظیم می‌کند و تعادل مناسب و مورد نیاز را برای جلوگیری از علائم شدید در یائسگی زودرس می‌یابد.
دکتر گلوریا چاکون از “مجله‌ی طبیعت و بهداشت” می‌گوید:

مکمل مکافم به بازگرداندن هورمون‌های طبیعی در زنان کمک می‌کند. بر خلاف داروهای هورمونی که عمدتا بر مصرف هورمون‌های مصنوعی تکیه دارند، مکافم در بدن شما کاملا متفاوت عمل می‌کند. این مکمل باعث تغذیه‌ی بدن‌تان می‌شود و تولید هورمون طبیعی را با القای عملکرد مطلوب هیپوفیز و غدد درون‌ریز تحریک می‌کند.

برای بسیاری از زنان مبتلا به یائسگی زودرس، تغییر سبک زندگی همراه با طب جایگزین طبیعی برای درمان علائم بسیار موثر است. با این حال، برخی از زنان ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشند تا علائم‌شان کاهش بیابد. در مورد مزایای بالقوه و خطرات مربوط به درمان‌های بالینی بیش‌تر کسب اطلاع کنید.
۳. داروها
روش سوم درمان علائم یائسگی زودرس، داروهای تجویزی است. اگر چه نتایج به طور معمول سریع‌تر و مستقیم‌تر از گزینه‌های دیگر است، اما خطرات آن نیز می‌تواند بسیار بیش‌تر باشد.

محبوب‌ترین دارو که برای درمان یائسگی زودرس استفاده می‌شود درمان جایگزینی هورمون (HRT) است. در حالی که HRT به مدت سال‌ها یک گزینه‌ی درمانی محبوب بوده‌است، اما عوارض جانبی خاصی در اثر استفاده از آن رخ می‌دهد، از جمله افزایش خطر سکته‌ی مغزی و بیماری قلبی.

برای زنانی که در اثر هیسترکتومی (زهدان‌برداری) وارد یائسگی زودرس می‌شوند، معمولا استروژن مصنوعی تجویز می‌شود، حتی با وجود این‌که استروژن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

این سه رویکرد جامع نیستند. زنان ممکن است در زمان‌های مختلف بسته به مدت زمان و شدت علائم یائسگی زودرس، از ترکیب متفاوتی از این روش‌های درمانی استفاده کنند.

یک شیوه‌ی بدون خطر برای درمان علائم یائسگی زودرس
گیاهان دارویی تنظیم‌کننده‌ی هورمون برای درمان عدم تعادل هورمونی، چنان‌چه در رویکرد دوم دیده می‌شود، به عنوان موثرترین درمان برای علائم یائسگی زودرس در نظر گرفته می‌شوند. هزینه‌ی پایین و نداشتن عوارض جانبی تنها بعضی از دلایلی است که این روش درمانی ترجیح داده می‌شود.

برای مثال مکافم یک گیاه تنظیم‌کننده‌ی هورمون است. روش تاثیر این گیاه دارویی بسیار ساده است: به جای وارد کردن هورمون از خارج بدن‌تان به صورت مصنوعی، مکافم غدد هورمونی شما را به طور طبیعی برای تولید هورمون‌های ضروری تحریک می‌کند. این همان چیزی است که باعث می‌شود مکافم تا این حد منحصر به فرد باشد.

منبع:درمان یائسگی زودرس

درمان یائسگی زودرس

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
806 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.