رز سانگ

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 30 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

تالش یکی از شهر های غربی استان گیلان است که به خودی خود دارای جاذبه های گردشگری بسیاری میباشد . در این مطلب سری به یکی از روستا های بسیار زیبای این شهرستان زده ایم که دارای سد خاکی دیدنی میباشد. با ما همراه باشید.

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

روستای سراگاه
روستای سراگاه در بخش مرکزی شهرستان تالش و در 7 کیلومتری شمال غرب تالش قرار دارد . این روستای زیبا در دهستان ساحلی جوکندان قرار دارد. روستای های گیلان به دلیل داشتن طبیعتی بکر و دیدنی همواره گردشگران را به سمت خود جذب میکنند. اما ابتدا با توضیحی کوتاه درباره روستای سراگاه شروع میکنیم.

مردم این روستا بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و محصول اصلی این روستا برنج است که یکی از بهترین کیفیت برنج را در شهرستان تالش برخوردار است . از محصولات دیگر این روستا میوه های فصول مختلف مانند آلوچه ، زرد آلو ، ازگیل وحشی ، تمشک و به و … است .

دریاچه سراگاه
دریاچه یا استخر یا سد خاکی سراگاه دارای طبیعتی بکر است. دورتادور این استخر را کوه ها ی پوشیده از جنگل و شالیزار های برنج احاطه کرده اند. این استخر همکنون به استخر پرورش ماهی تبدیل شده است و فقط صرفه اقتصادی دارد اما میتوان به عنوان جاذبه گردشگری این روستا نیز مورد بررسی قرار بگیرد. از زیبایی های این دریاچه پرواز مرغ های ماهی خواری است که منتظر صید روز خود هستند.

آب این دریاچه از چشمه هایی است که در بستر این دریاچه وجود دارند . برخورد آب با سنگ های موجود در ساحل این سد خاکی باعث ایجاد صدایی بسیار دلنواز میشود .

همانطور که گفته شد از این دریاچه به عنوان استخر پرورش ماهی استفاده میکنند و به همین خاطر قایق و خانه ای در کنار این استخر مشاهده میشود. قایق ماهیگیران به همراه توری که در کنار این قایق پهن شده است نشان از این مورد میدهد.

در روی کلبه که در نزدیکی دریاچه است پرده ای نصب شده که گردشگران را از ورود به این آب منع میکند و به نظر میرسد که آب این دریاچه به علت پرورش ماهی حاوی کودهای شیمیایی است

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

آدرس دریاچه سراگاه تالش

این دریاچه در 7 کیلومتری شمال غرب تالش قرار دارد . مسیر خود را به سمت روستای سراگاه پیدا کرده و به سمت شمال این روستا بروید تا آب این دریاچه را مشاهده کنید.

منبع:دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

دریاچه سراگاه تالش کجاست؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
1,008 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4076
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.