رز سانگ

دلایل از دست دادن دوست | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
سه شنبه 28 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

دلایل از دست دادن دوست

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : شنبه 20 اکتبر 2018

کارهایی که دوستی ها را از بین می برد؟

 

دلایل از دست دادن دوست

1. برای دیگران حرف زدن نه با آنها حرف زدن

خیلی عجیب است که بسیاری از مردم هدف از مکالمه با دیگران را نمی دانند و درک نمی کنند. آنها به جای اینکه صحبت با دیگران را یک کار دو طرفه بدانند همچون رادیو می مانند که باز کردن پیچشان دیگر نمی توان آن را بست و یک طرفه شروع به صحبت می کنند. این افراد هنگامی که دیگران صحبت می کنند، به جاهای دیگر نگاه می کنند و نشان می دهند که از اینکه در مرکز توجه نیستند ناراحت هستند و دوست دارند خودشان حرف بزنند.

مردم دوست پیدا می کنند تا با آنها حرف بزنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنگام صحبت دیگران دایم منتظر هستید تا حرفشان تمام شود و شما صحبت های خود را آغاز کنید، در واقع شما بی وقفه برای دیگران سخنرانی می کنید و نمی خواهید با آنها وارد مکالمه دوطرفه شوید. این مساله به دوستی آسیب می رساند. کمی صبر داشته باشید حتی اگر طرف مقابل بسیار آرام و آهسته هم صحبت می کند، برای او احترام قائل شوید و سخنانش را گوش کنید. اگر با حوصله به حرف های دوستان خود گوش کنید، آنها نیز از بودن در کنار شما و صحبت با شما خوشحال خواهند بود.

2. رفتار غیرمحترمانه

احترام گذاشتن به دیگران برای بعضی از مردم بسیار دشوار است. شاید دلیل آن نوع فرهنگ و تربیت آنها باشد. آنها روابط دوستانه را همچون بازی بی نتیجه ای می دانند که باید فقط از دیگران احترام بدزدند. آنها تصور می کنند احترام از عالم غیب می رسد.

بی نزاکتی چیزی است که همه از عهده آن بر می آیند. بسیار از فیلم ها و شوهای کمدی بر اساس برخی بی ادبی ها پایه گذاری شده اند و باعث خنده مردم می شوند. اما زندگی ما فیلم کمدی نیست.

به آشناها و همسایه های خود احترام بگذارید. اگر این کار باب میل شما نیست، پس نباید از اینکه کسی شما را دوست نداشته باشد نیز ناراحت و متعجب شوید. انسان هایی که به دیگران احترام نمی گذارند در واقع احمق هستند زیرا با این کار به خودشان ضرر می رسانند.

اگر شما نیز در این رابطه با دیگران مشکل دارید بهتر است کمی بیشتر فکر کنید و سعی کنید به دیگران احترام بگذارید. خیلی کم پیش می آید کسی از دیگری فقط برای احترام زیاد متنفر شود. برای اینکه دیگران شما را دوست داشته باشند، سعی کنید به آنها احترام بگذارید.

3. همیشه ناله و شکایت کردن

برخی از افراد دوستان خود را فقط برای شکایت و ناله کردن از اوضاع می خواهند. تمام صحبت های آنها حول محور بدبختی ها و مشکلاتشان است. به این دسته از افراد باید یکبار گوشزد کرد که مشکلات شما برای دیگران هیچ ارزشی ندارد. افراد کمی هستند که می توانند برای طولانی مدت در کنار افرادی باشند که همیشه از همه چیز شکایت دارند.

همه ما دوست پیدا می کنیم تا لحظه های خوبی در کنار آنها داشته باشید و حالمان بهتر شود. کسی که همیشه در حال ناله کردن است حال ما را بدتر می کند. به همین دلیل ترجیح می دهیم آنها را از فهرست دوستان صمیمی خود حذف کنیم.

اگر این اخلاق بد را دارید سعی کنید آن را ترک کنید. هرگاه خواستید اعتراض کنید، دهان خود را ببندید. اگر واقعا نیاز دارید در مورد مشکلات خود با کسی صحبت کنید، پیش مشاور یا روانشناس بروید.

4. سخت گیر بودن هنگامی که دیگران برنامه ریزی می کنند

مثلا وقتی همه دوستان تصمیم می گیرند سینما بروند، شما مخالفت می کنید و دوست دارید تئاتر بروید؟ یا وقتی همه تصمیم می گیرند به رستوران چینی بروند شما می خواهید غذای ایتالیایی بخورید؟ این رفتار واقعا آزاردهنده است.

اگر این عادت همیشگی شماست که برنامه بقیه را نیز به هم بزنید باید این رفتار خود را کنار بگذارید زیرا دیگران از افراد سخت گیر و همیشه مخالف خوششان نمی آید. نتیجه این کار تنها ماندن شماست. بقیه همیشه با هم هماهنگ هستند و در کنار هم خوش می گذرانند و شما با مخالفت ها و سخت گیری های بی مورد خود تنها می مانید. بهتر است کمی ساده تر به مسایل نگاه کنید.

5. دیگران را مستخدم خود فرض کردن

بعضی ها دوستان خود را همچون مستخدم های بی جیره و مواجیب فرض می کنند. به طور مثال، از دوستان خود می خواهند تا اتومبیل، کامپیوتر یا مبلمان او را تعمیر کند چونکه مثلا آن فرد در این مسایل تخصص دارد. یا به طور مثال، ماشین دوست خود را همچون تاکسی رایگان می دانند و از او می خواهند او را به جاهای مختلف ببرد.

هیچ کس دوست ندارد دیگران از او کار بکشند به ویژه زمانیکه پولی هم بابت خدمات خود دریافت نمی کنند. اینکه گاه و بیگاه از دوست خود بخواهید لطفی در حق شما انجام دهد، اشکالی ندارد. اما اگر با زرنگی بخواهید از او به روش های مختلف سوءاستفاده کنید به دور از اخلاق است. این مساله به دوستی ها هم آسیب می رساند. مسلما اگر دیگران شما را فردی سواستفاده گر بدانند، تمایلی به ادامه دوستی با شما نخواهند داشت.

6. خود را برتر از دیگران دانستن

اصلی ترین هدف ما از دوستی با دیگران این است که در کنار هم آرامش داشته باشیم و بخندیم. اگر عادت دارید تا خود را باهوش تر، پولدارتر، زیباتر و … به دیگران نشان دهید، نباید تعجب کنید که دیگران اطراف شما را خالی می کنند و دوست ندارند با شما دوست باشند.

هیچ کس از اینکه تحقیر یا کوچک شمرده شود خوشحال نمی شود. مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم دوستانی داشته باشیم که باعث ناراحتی ما می شوند و احساس بد به ما می دهند. اگر شما چنین اخلاق هایی داری باید بدانید که دیگران از شما دوری خواهند کرد.

7. خسیس بودن

شاید شما هم جزو افرادی باشید که آخر هفته ها با دوستان خود به صورت دانگی بیرون می روند و تفریح می کنند. اگر در گروه خود فردی باشد که خساست به خرج می دهد یا سهم پولی خود را پرداخت نمی کند، مسلما دوست ندارید دوباره با او رفت و آمد کنید. سعی نکنید هرگز با پول دیگران غذا یا خوراکی های دیگر سفارش دهید. این کار زرنگی نیست زیرا دیگران آن را به خوبی درک می کنند و خیلی زود شما را از حلقه دوستان خود کنار می گذارند. این کار موجب تنها ماندن شما می شود.

با دوستان خود مهربان باشید. با هدیه دادن به آنها نشان دهید که برایتان ارزشمند هستند. شاد بودن در کنار دوستان بسیار بیشتر از پول ارزش دارد. بنابراین، سعی نکنید آنها را به دلایل مختلف از خود برنجانید.

منبع:دلایل از دست دادن دوست

دلایل از دست دادن دوست

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
782 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4072
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.