رز سانگ

شربت پروسپان چیست؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

شربت پروسپان چیست؟

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : یکشنبه 14 اکتبر 2018

شربت پروسپان چیست؟

شربت پروسپان به عنوان داروی ضد سرفه شناخته می شود. در 100 میلی لیتر از این شربت مقدار کمی عصاره برگ خشک پیچک و مقداری نیز سوربات پتاسیم وجود دارد. نقش سوربات پتاسیم در این شربت نوعی نگه دارنده است.

موارد مصرف شربت پروسپان

همانطور که گفته شد از شربت پروسپان برای درمان سرفه، مخاط دستگاه تنفسی، التهاب و سوزش گلو استفاده می شود. به همین دلیل یکی از داروهای موثر برای درمان بیماری سرماخوردگی محسوب می شود. این شربت با نرم کردن محیط گلو باعث افزایش میزان خلط شده که خود عاملی در از بین بردن سرفه های خشک است. افزایش خلط باعث خروج ویروس های بیماری سرماخوردگی می شوند و سرفه ها نیز به مرور کمتر شده و صدا به حالت عادی بر می گردد. این دارو را می توان بدون نسخه پزشک نیز از داروخانه ها تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. اما بهتر است که مصرف آن با تجویز و صلاح دید پزشک صورت بگیرد.

مقدار مصرف شربت پروسپان

میزان استفاده از داروی پروسپان با توجه به گروه های سنی مختلف متفاوت است. این شربت باید در روز سه مرتبه مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است که بعد از وعده های صبحانه، نهار و شام مصرف شود. قبل از مصرف شیشه شربت را به خوبی تکان دهید. بهتر است که به کودکان زیر یک سال هیچ دارویی داده نشود اما در صورت تایید پزشک مقدار مصرفی این شربت در کودکان زیر یک و نیم سال باید در حدود یک قاشق مربا خوری و سه مرتبه در طی روز باشد. در کودکان 6 سال تا گروه سنی نوجوانان نیز باید در حدود یک قاشق غذا خوری نیمه پر و سه نوبت در روز مصرف شود. بزرگسالان نیز در حدود یک قاشق غذا خوری پر و سه مرتبه در طی روز باید مصرف کنند. طول دوره درمان با این شربت بسته به علائم و شدت بیماری متفاوت است. اما برای تاثیر دارو و بهبود التهاب سیستم تنفسی باید به مدت یک هفته مصرف شود. اگر بعد از گذشت ده روز بهبودی مشاهده نشد حتما به پزشک مراجعه شود.

عوارض جانبی شربت پروسپان

تا کنون عوارض خطرناکی از مصرف شربت پروسپان گزارش نشده است. در مواردی ممکن است باعث بعضی مشکلات گوارشی شود. به طور مثال مصرف این شربت در افرادی که معده حساس دارند ممکن است باعث اسهال شود. در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی بعد از مصرف داروی پروسپان به یک مرکز اورژانس مراجعه کنید.

تداخل دارویی شربت پروسپان

مصرف بعضی داروها به صورت همزمان ممکن است سبب کاهش تاثیر یک دارو و یا تاثیر چند برابر شود. تاکنون تداخل دارویی از مصرف همزمان داروی پروسپان با سایر داروها گزارش نشده است به همین دلیل می توان این دارو را همراه با سایر داروها در زمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار داد. مصرف همزمان این شربت با داروهای آنتی بیوتیکی باعث تاثیر بهتر نیز می شود و روند درمانی را بهبود می بخشد.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی
مصرف شربت پروسپان در دوران بارداری و شیردهی باید با نظر و تشخیص پزشک صورت گیرد. مصرف اکثر داروها در زمان شیردهی روز نوزاد نیز تاثیر می گذارد. زیرا مقداری از دارو در شیر مادر ترشح شده و وارد بدن نوزاد می شود. بنابراین برای اطلاع دقیق از بی خطر بودن مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کنید.
شرایط نگهداری
شربت پروسپان باید در دمای پایینتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود. از یخ زدگی دارو جلوگیری شود و دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری کنید. از مصرف شربت تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید و بعد از طی مدت مصرف باقی مانده دارو را دور بریزید.

منبع:شربت پروسپان چیست؟

شربت پروسپان چیست؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
721 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.