رز سانگ

طرز تهیه هویج پلو شیرازی | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

طرز تهیه هویج پلو شیرازی

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : شنبه 17 مارس 2018

طرز تهیه هویج پلو مرحله به مرحله

طرز تهیه هویج پلو شیرازی

یکی از متنوع ترین و جذاب ترین اقلیم های غذایی ایران متعلق به شهر زیبای شیراز هست، همگی ما بسیاری از اون ها رو میشناسیم! سالادها، دسر ها و شیرینی ها و خوراک های شیراز جزء پر طرفدارترین ها در ایران هستند. ترکیب های عالی و به جای مواد غذایی در تهیه این خوراک ها باعث شده که طعم و مزه خوشایند و دلخواهی داشته باشند و نظر هر بیننده ای رو به خودشون جلب کنن. امروز قرار هست طرز تهیه یکی از همین غذاهای بسار لذیذ رو با هم مرور کنیم. هویج پلو شیرازی، غذایی هست که میخواهیم ازش بیشتر بدونیم. در ادامه با ما همراه باشین.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو

برنج 3 پیمانه
پیاز کوچک 1 عدد
مرغ 500 گرم
هویج متوسط 4 عدد
خلال بادام یا خلال پسته 1/2 پیمانه
کره برای سرخ کردن 50 گرم
شکر 4 قاشق غذاخوری
زرشک 1/3 پیمانه
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین به مقدار لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق سوپخوری

مراحل تهیه هویج پلو شیرازی

 

طرز تهیه هویج پلو شیرازی

همونطوری که در مواد اولیه مشاهده کردین، ما 500 گرم مرغ داشتیم که برای داشتن طعم و گرفتن بوی زهم مرغ، خیلی بهتر هست قبل از شروع به پخت اون رو مرینیت یا مزه دار کرده باشیم. به همین دلیل مرغ ها که من از سینه مرغ استفاده کردم و اون رو به قطعات مورد نظرم تقسیم کردم رو بعد از شستن همراه با پیازی که خلالی کردم و مقداری نمک و زردچوبه، فلفل و کمی دارچین و زعفران دم کرده داخل یک ظرف با هم مخلوط کردم و روی مرغ ماساژ دادم. درب ظرف رو بستم و دو تا سه ساعت داخل یخچال اجازه دادم تا مزه دار بشه. بعد از این زمان مقداری روغن داخل تابه ریختم و مخلوط پیاز و مرغ مزه دار شده تفت دادم.
وقتی رنگ مرغ ها شروع کرد به تغییر پیدا کردن، 1/2 پیمانه آبی رو که داشتیم رو به مرغ اضافه کردم و اجازه دادم تا با حرارت پایین مرغ مغز پخت بشه.
توی این فاصله، کره رو داخل یک ماهیتابه دیگه میندازیم تا ذوب بشه. مواظب باشین تا حرارت بالا نباشه چون کره به سریع ذوب میشه و میسوزه و بوی نامطبوعی میپیچه.
حالا هویج ها رو که با دنده درشت و به صورت اریب رنده کردیم تا کاملاً یکدست و یک اندازه باشن، رو به کره اضافه می کنیم و مرتب به هم میزنیم تا خامیش گرفته بشه، 4 تا 5 دقیقه به تفت دادن هویج ادامه میدیم و بعد از این مدت شکر رو اضافه مکنیم و و اجازه میدیم کمی روی حرارت بمونه تا هویج ها حالت شیشه ای پیدا کنند.
سپس زرشک رو از قبل با آب ولرم شستیم و آبکش کردیم رو به هویج اضافه می کنیم و یه تفت کوچیک میدیم.
و بالاخره خلال پسته یا بادام رو اضافه می کنیم و فقط در حدی که با هم مخلوط بشن، روی حرارت نگه میداریم و بعد شعله رو خاموش می کنیم.
بعد از پخت مرغ و آماده کردن مخلوط هویج رنده شده، مقداری روغن رو کف قابلمه ریخته و بعد مقداری از برنج رو که از قبل چلوکش کردیم یعنی، همراه با مقداری آب و نمک نیم پز شده و آبکش کردیم رو کف قابلمه می ریزیم. برای ته دیگ می تونیم از سیب زمینی یا نان استفاده کنیم.

سپس نیمی از مخلوط هویج روی لایه برنجی میریزیم و همه جای برنج ها پخشش می کنیم تا روی برنج رو بپوشونه.
و بعد نیمی از مرغ های تفت داده و پختخ شده روی روی لایه مخلوط هویج میریزیم و همین مراحل رو با باقی مواد به همین صورت ادامه میدیم تا همه مواد ب پایان برسن.
حالا درب قابلمه رو قرار میدیم و اجازه می دیم تا بخار برنج بلند بشه، حالا زیر شعله رو کم میکنیم و مقداری روغن روی برنج می ریزیم و صبر می کنیم تا برنج همراه با بقیه مواد دَم بکشه. بعد از پخت برنج رو داخل قابلمه با سایر مواد با هم مخلوط می کنیم و بعد داخل ظرف مورد نظر کشیده و سرو می کنیم. اگر از سیب زمینی و نان برای ته دیگ استفاده کردین هم کنار غذا سرو کنین.

منبع:طرز تهیه هویج پلو شیرازی

طرز تهیه هویج پلو شیرازی

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
704 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.