رز سانگ

علائم بیماری ای ال اس | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

علائم بیماری ای ال اس

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : شنبه 1 دسامبر 2018

تمامی مواردی که باید در مورد بیماری ای ال اس بدانید را در ادامه ببینید

ای ال اس

علائم بیماری ای ال اس

بیماری Amyotrophic Lateral Sclerosis، آمیوتروفیک لاترال اسکلروز که بطور مخفف ای ال اس نامیده میشود، یک بیماری بدخیم ،پیشرونده و لاعلاج است که موجب اختلال در سیستم عصبی نخاع شده و بتدریج سلول های این اعصاب را از کار می اندازد. این بیماری باعث انحطاط پیشرونده نورونهای حرکتی است که بین مغز و نخاع حرکت می کنند. همانطور که نورونهای حرکتی می میرند، مغز دیگر نمی تواند سیگنال به عضلات بدن برساند بدین ترتیب علائم مغزی به ماهیچه ها نمی رسند و بدنبال آن ماهیچه ها که ایجاد کننده حرکت در بدن می باشند، به تدریج لاغرتر و کم قدرت تر می شوند؛ کارایی شان پیوسته کمتر و کمتر گشته و سرانجام از بین می رود.

علائم بیماری
ضعیف شدن ماهیچه ها ،خستگی مفرط ا،مشکل ماهیچه های دست و پا و فک و صورت . مثلا بیمار متوجه می شود که مرتب پایش پیچ می خورد؛ غذا و نوشیدنی به گلویش می پرد؛ یا مثلا در بستن دکمه های لباس یا باز و بسته کردن شیر آب مشکل دارد. ALS یک بیماری پروگراسیو است. بدین معنی که بیماری به طور مرتب پیشرفت کرده و جسم عقب تر می رود. دلیل قطعی ای.ال.اس مشخص نیست.
تشخیص بیماری
برای تشخیص قطعی این بیماری یک آزمایش خاص و یا حتی یک دوره آزمایشی ویژه تا به امروز وجود ندارد.
تنها راه تشخیص یک سری معاینات و تست های نورولوژیکی بدنی وآزمایش های مختلفی است که اغلب آنها در واقع برای رد فرضیه ابتلاء فرد به سایر بیماری های مشابه ای.ال.اس می باشند، انجام می گیرند. زیرا بیماری های متعدد دیگری هستند که علائمی مانند بیماری ای.ال.اس دارند.

برای تشخیص ای.ال.اس ممکن است آزمایش های زیر انجام گیرند:
– معاینات گسترده جسمی و نورولوژیک
– تست الکترودیاگنوستیک:الکترومیوگرافی (ای.ام.جی) که میزان تخریب نورونهای محیطی را نشان می دهد و مطالعه هدایت عصبی (ان.سی.اس)
– آزمایش خون و ادرار، برای اندازه گیری پروتئین، تیروئید و پارا تیروئید، ادرار 24 ساعته برای فلزات سنگین
– پونکسیون کمری (گرفتن مایع مغزی نخاعی)
– رادیولوژی با اشعه ایکس و ام.ار.آی، میلوگرافی
– بیوپسی ماهیچه و یا عصب

پیش روی بیماری
بیماری ALS قابل سرایت به دیگران نیست و بیمار دردی را نداشته و هوشیاری وی از بین نمی رود.این بیماری در قوای پنج گانه تاثیری تا به حال نداشته و همینطور سیستم گوارشی ، جذب و دفع غذا، روده ها و مثانه از دسترس بیماری به دور می باشد.اما ماهیچه های قلب به تدریج در بدن بیمار آسیب می بیند.
سرعت پیشرفت بیماری بسته به اشخاص متفاوت است. اما متوسط طول عمر این بیماران بین سه تا پنج سال پیش بینی می شود. افرادی هم هستند که بیش از ده سال با این بیماری زندگی کرده اند. نمونه ویژه پروفسور استیون هاوکینگ 69 ساله دانشمند و استاد فیزیک انگلیسی است که از 22 سالگی دچار بیماری ای.ال.اس شده و اکنون 47 سال است که علیرغم داشتن این بیماری به زندگی پربارش ادامه داده است.
علت بیماری
دلیل ثابت و مشخصی برای ابتلا به این بیماری مشخص نشده است. بیماری ای.ال.اس در سنین 40 تا 60 سالگی انسان رخ می دهد. طبق آمار پزشکی مردها بیش از زنان در معرض این بیماری هستند.زمینه ارثی در این بیماری بسیار کم است.

معالجه و درمان بیماری ای.ال.اس
متاسفانه تا کنون راه علاج و دارویی برای معالجه و توقفاین بیماری کشف نشده است. تنها داروئی که کمی پروسه بیماری را به تاخیر می اندازد و اغلب پزشکان برای بیماران تجویز می کنند ، قرص ریلوزوله (ریلوتک) می باشد. این دارو بطور متوسط سه ماه در کل، سرعت بیماری را کاهش می دهد.

طول عمر بیمار پس از شروع بیماری
افرادی که دچار ای ال اس می شوند ، پس از تشخیص بسته به کیفیت درمان بین دو تا سه سال زندگی می کنند.البته افرادی نیز بودند که تا پنج سال به زندگی خود ادامه دادند.البته هرچه جلوتر می روند زندگی برای آنها سخت تر می شود و کم کم تمام اعضای بدن آنها فلج می شود.

منبع:علائم بیماری ای ال اس

علائم بیماری ای ال اس

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
1,082 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.