رز سانگ

علت تیرکشیدن قلب چیست؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

علت تیرکشیدن قلب چیست؟

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : شنبه 26 می 2018

 

علت تیرکشیدن قلب چیست؟

با وجود اینکه علل بسیاری در مورد درد قفسه سینه و یا تیر کشیدن قلب وجود دارد، دو دلیل عمده آن را می توان در مشکلات مربوط به قلب و علل غیر قلبی تقسیم بندی کرد. تیر کشیدن قلب گاهی ممکن است ناشی از اختلاف بین میزان خون رسانی به ضربان قلب و اکسیژن رسانی به عضله قلب باشد.
درد و تیر کشیدن قفسه سینه قلبی بیشتر به علت آترواسکلروز (منجر به تنگ شدن ثابت شریان های عروق کرونر)، ایجاد شده و یا ناشی از اسپاسم های کرونری است که به طور متناوب شریان ها را محدود می کند. در موارد شدید، مداوم و غیر عصبی، تیر کشیدن دائم قلبی به عنوان آنژین یا آنژین پاتریس خوانده می شود.

تیر کشیدن قلب در اکثر مواقع دلایل غیر قلبی داشته و گذرا هستند و ممکن است علل زیادی داشته باشند از جمله، استرس، اضطراب، برخی عفونت ها، مشکلات عضلانی یا استخوانی، تومورهای ریه، ترومای قفسه سینه، درد شکمی و ریفلاکس معده. برخی از علل غیر قلبی تیر کشیدن قلب ممکن است نیاز به مراقبت اورژانس داشته باشند.

علائم و نشانه های ناشی از تیر کشیدن قلب چیست؟

علائم درد قفسه سینه مواردی از جمله فشار، سنگینی یا سوزش، گاهی اوقات با احساس خفه شدن یا تنگی نفس همراه است. این ناراحتی اغلب به شکل درد تیز تا خفیف و معمولا در شکم فوقانی، پشت، گردن، فک، دست چپ یا شانه قرار دارد. گاهی اوقات علت تیر کشیدن قلب می تواند بر اثر مواردی همچون موارد زیر باشد:
– فشار عصبی

– پرخوری

– قرار گرفتن در معرض هوای سرد

– استرس عاطفی

تیر کشیدن قلب گاه به صورت گذرا و چند ثانیه و گاهی چند بار تکرار می شود. شدت درد یا تیرکشیدن معمولا با تغییر تنفس، سرفه یا موقعیت تغییر نمی کند. به طور کلاسیک، درد قفسه سینه قلبی در قفسه سینه چپ است. با این وجود ممکن است در مرکز یا سینه راست هم رخ دهد. درد قفسه سینه غیر قلبی ممکن است بسیاری از علائم بالا را داشته باشد.

با این حال، درد قفسه سینه غیر قلبی ممکن است با تنفس، سرفه یا موقعیت تغییر کند. صرف نظر از این، علاوه بر تیر کشیدن قلب، درد قفسه سینه طبیعی نیست و باید توسط پزشک متخصص قلب و عروق تشخیص داده شود، زیرا این امر می تواند خطر جدی سلامت را در بر داشته باشد.
زنان ممکن است علائم درد قفسه سینه را به اشکال مختلفی شامل تهوع و استفراغ، سرگیجه، درد یا ناراحتی در یک یا هر دو دست داشته باشند. زنان باردار ممکن است درد یا تیر کشیدن قلب را با سوزش سر دل، سوزش معده، فشار (فشار کودک بر دیافراگم / دنده ها)، گسترش قفسه سینه و استرس ،تجربه کنند.

در کودکان و نوجوانان، درد دیواره قفسه سینه شایع ترین علت درد قفسه سینه است. در این سنین به ندرت مشکل قلب وجود دارد، اما می تواند با شرایطی مانند سندرم مارفان یا پاره شدن آئورت رخ دهد.

چه شرایطی با تیر کشیدن قلب ارتباط دارد؟

شرایط مرتبط با درد و تیر کشیدن ناگهانی قلب بسیار زیاد است. در زیر به فهرستی از شرایطی که ممکن است به درد قفسه سینه و تیر کشیدن قلب منجر شود، اشاره شده است. این فهرست هر شرایطی را شامل نمی شود، اما هدف از آن شرح برخی از شرایط عمده ای است که با درد و تیر کشیدن قلب (هر دو قلب و غیر قلب) مرتبط است:

اضطراب، استرس ، آترواسکلروز، انشعاب آئورت، تنگی آئورت، کراتومیوپاتی، کولسیستیت، مصرف کوکائین، دیابت، اسپاسم مری، گاستریت، GERD، فتق هیاتال، هیپرکلسترولمی، فشار خون بالا، هیپرتیروئید، لوپوس، مشکلات دریچه میترال، سندرم مارفان، پریکاردیت، پلوری، پنوموتوراکس، بیماری پات، آمبولی ریه، پارگی رگ، اسکلرودرما

تشخیص علت درد قفسه سینه

 

علت تیرکشیدن قلب چیست؟

علت درد و تیر کشیدن در ناحیه قلب و یا قفسه سینه با بررسی سوابق بیماری و معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. متخصص مراقبت های بهداشتی در ابتدا ، علایم قلبی و غیر قلبی را تشخیص داده و گاهی اوقات با در نظر گرفتن سابقه بیماری این کار صورت می گیرد. بررسی علل تداوم تیر کشیدن و درد قلب، مهم است؛ زیرا درد قفسه سینه مربوط به قلب ممکن است نیاز به مداخله و درمان مداوم داشته باشد.
در طول معاینه فیزیکی، کارکنان پزشکی ممکن است الکتروکاردیوگرام (EKG) و اشعه ایکس قفسه سینه انجام دهند. سطح خون بالای تروپونین هم می تواند سبب آسیب عضلات قلب شود. سایر آزمایش های خون مانند شمارش کامل خون (CBC) و پروفایل متابولیک پایه در ارزیابی اورژانس، مفید هستند.

در شرایط پیچیده تر، آزمایش هایی مانند تست ورزش استرس، اکوکاردیوگرافی استرس، اسکنینگ پرفیوژن میوکارد، یا CTآنژیوگرافی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سایر تست ها و روش هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند شامل نظارت Holter و آنژیوگرافی کرونر است.
بیماری عروق کرونر با آنژیوگرافی کرونری که برای شناسایی آترواسکلروز صورت می گیرد، تشخیص داده می شود.به هر ترتیب در مجموع می توان گفت که تیر کشیدن قلب در همه موارد به دلیل ناراحتی و یا مشکل حاد قلبی نیست در اکثر موارد تیر کشیدن قلب می تواند به سبب استرس یا اضطراب رخ دهد. به هر حال در صورت تداوم این حالت ها، بهتر است با افراد مبتلا به درد قفسه سینه که مشخص نیست که درد قفسه سینه از یک مشکل قلب باشد یا خیر، باید بلافاصله در بخش اورژانس مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع:علت تیرکشیدن قلب چیست؟

علت تیرکشیدن قلب چیست؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
716 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.