رز سانگ

عوارض برداشتن رحم | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

عوارض برداشتن رحم

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

برداشتن رحم (هیسترکتومی) و زندگی زناشویی زنان بعد از آن

عوارض برداشتن رحم

عوارض برداشتن رحم

عمل برداشتن رحم به 500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.جراحی که باعث نگرانی بسیاری از خانمها بابت عوارض پس از آن و تاثیرش در زندگی زناشویی می شود.طبیعی است، که کسی بعد از برداشتن رحم سوالات زیادی داشته باشد و نگران این باشد که زندگی آن ها چه شکلی خواهد بود، از جمله زندگی جنسی آن ها.

برداشتن رحم

هر چند که هر کسی ممکن است متفاوت عمل کند، اما فردی ممکن است برخی عوارض جانبی معمولی بعد از جراحی را تجربه کند و در ابتدا بر رابطه جنسی اش تاثیر بگذارد با این حال بعد از زمان التیام هیسترکتومی و برداشتن رحم، بسیاری از زنان همچنان از فعالیت های جنسی شان لذت می برند، اما برخی دیگر می گویند که حتی بهبود یافته است و برخی از بی میلی و کاهش آن شکایت میکنند. ادامه این بخش از سلامت نمناک را بخوانید تا بفهمید چه انتظاری باید داشته باشید.
بعد برداشتن رحم چه مدت باید صبر کرد؟
طبق تحقیقات، پس از هیسترکتومی، یک زن باید از قرار دادن هر چیزی در واژنش به مدت 6 هفته خودداری کند. این شامل آلت، انگشتان، تامپون و شستشو دهنده ها می شود. میانگین زمان التیام کمی متفاوت است و بین حدود 6 تا 8 هفته متغیر است.

با این حال، در کل افراد باهم متفاوت هستند. پزشکان توصیه می کنند که زنان پس از هیسترکتومی باید از فعالیت جنسی خودداری کنند، تا زمانی که کل ترشح واژنشان خوب شود و هر گونه زخمی در آنها التیام یابد.

هیچ راهنمایی رسمی در مورد زمان برای رسیدن به ارضا شدن وجود ندارد، به عنوان مثال، از استمنا دستی با انگشتان استفاده کنید. اما خیلی مهم است که زمان التیام بدن راست و ارگاسم در ناحیه لگن فشاری را ایجاد کند و به طور بالقوه هر گونه بهبود زخم را متوقف می کند.

داشتن رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم
برخی از زنان ممکن است برای چند هفته پس از جراحی، خونریزی و درد واژینال را تجربه کنند و ممکن است علاقه کمی به رابطه جنسی داشته باشند. علاوه بر اثرات فیزیکی، هیسترکتومی می تواند تاثیر عاطفی قابل توجهی داشته باشد و بر نحوه احساس یک زن در رابطه اش تاثیر بگذارد.

احساسات زنان درباره ی رابطه جنسی بعد از جراحی ممکن است بسته به دلایل جراحی، وضعیت شخصی وی، و اینکه آیا جراحی یائسگی را القا کرده است یا خیر، متفاوت باشد. اگر چه یک هیسترکتومی ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در نواحی لگن شود، اما معمولاً بر توانایی لذت بردن از رابطه جنسی تاثیری نمی گذارد.

در اغلب موارد، او می تواند یک زندگی سالم را ازسر بگیرد. به طور معمول،برداشتن رحم بر احساس واژن یا توانایی زن برای رسیدن به ارگاسم تاثیری نمی گذارد. ممکن است واژن کمی کوتاه تر از قبل از عمل جراحی باشد، اما این مساله نباید باعث بروز مشکلاتی در فعالیت جنسی شود.

برداشتن رحم و رابطه جنسی؟
تا زمانی که زن زمان کافی برای التیام زخم ها را داشته باشد، خونریزی یا درد نباید رخ دهد. اگر خونریزی یا درد در طول رابطه جنسی رخ داد، باید با پزشک خود صحبت کنند.

اغلب زنان بعد از بچه دار شدن، عملکرد جنسی خود را بهبود یا بدون تغییر گزارش می دهند. هنگامی که اختلال عملکرد جنسی رخ می دهد، به نظر می رسد که به علت بالا رفتن سن یا تغییرات هورمونی ناشی از برداشتن تخمدان ها است.

هیسترکتومی، ممکن است انواع علائمی را که پیش از جراحی، مانند درد یا خونریزی شدید، احساس ناراحتی می کردید را تسکین دهد. آسودگی از این نشانه ها می تواند رابطه جنسی بعد از جراحی را به نسبت قبل از عمل جراحی بسیار لذت بخش تر کند.

مشکلات احتمالی بعد برداشتن رحم:
با اینکه بسیاری از زنان مشکلات جنسی را بعد از هیسترکتومی را تجربه نمی کنند، اما برخی مشکلات دیگری را تجربه می کنند. این گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

کاهش توانایی جنسی:

اگر تخمدان های زنی برداشته شود، ممکن است که توان جنسی او را کاهش دهد، چرا که باعث کمبود استروژن می شود.
مشکلات بعد برداشتن رحم و نحوه رفع آن ها
ضعف کف لگن:

انجام تمرینات کف لگن مانند کگل می تواند ماهیچه ها را پس از عمل جراحی تقویت کند، که موجب بهبود روابط جنسی و کاهش خطر بی اختیاری می شود.

خشکی واژن:

برخی از زنان پس از جراحی هیسترکتومی، خشکی واژینال را تجربه می کنند. این کار اغلب می تواند با یک روان کننده مدیریت شود.

تغییر در احساسات جنسی:

برخی از زنان کاهش احساس را در واژن در طول رابطه جنسی شان گزارش می کنند.این موضوع تاثیری منفی بر توانایی زن برای رسیدن به ارگاسم ندارد، چون لابیا و کلوتری هنوز بسیار حساس هستند.

آیا برداشتن رحم باعث یائسگی زودرس می شود؟

یائسگی:

برداشتن تخمدان ها در طول یک هیسترکتومی باعث یائسگی می شود، بدون توجه به سن زن.اگر چه تمام زنان بعد از یائسگی با مشکلات جنسی مواجه نمی شوند، اما این می تواند تاثیری بر زندگی جنسی زنان داشته باشد.

سطح استروژن به دلیل یائسگی کاهش می یابد که می تواند منجر به نازک شدن بافت های واژن شود. بافت های نازک شده ممکن است باعث درد و رنج جنسی وی شوند.

خشکی واژینال نیز می تواند در یائسگی ایجاد شود و فعالیت جنسی را ناراحت کننده کند. برخی از زنان برای کمک به مدیریت مسائلشان، از جمله خشکی واژینال و کاهش توانایی جنسی شان، هورمون درمانی جایگزین را انتخاب می کنند (hrt).

همچنین می توان از چندین محصول برای مقابله با خشکی واژینال استفاده کرد
نکاتی برای رابطه جنسی پس از هیسترکتومی یا برداشتن رحم:
طبیعی است که کمی نگران رابطه جنسی تان پس از هیسترکتومی باشید. کارهایی است که می توان انجام داد تا آن را آسان تر کرد، از جمله:

عجله نداشتن:

داشتن رابطه جنسی خیلی زود بعد از جراحی می تواند دردآور باشد و باعث عفونت شود. باید توصیه های پزشک را در مورد زمانی که باید تا داشتن رابطه جنسی صبر کنید، دنبال کنید،و به خاطر داشته باشید که 6 هفته تنها یک راهنما است.

استفاده از روان کننده:

استفاده از روان کننده ممکن است باعث شود که رابطه جنسی تان آسان تر و لذت بخش تر شود. روان کننده به ویژه برای زنانی مفید است که تخمدان ها را برداشته و در دوران یائسگی جراحی کردند.

صحبت کردن با همسرتان:

برای فرد ضروری است که با همسرش در مورد نحوه احساسش بعد از هیسترکتومی صحبت کند، به خصوص اگر چیزی دردآور یا ناراحت کننده باشد.

آیا بعد برداشتن رحم می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

امتحان کردن موقعیت های مختلف:

وضعیت های خاصی ممکن است راحت تر از بقیه باشند، به خصوص برای افرادی که خشکی واژینال دارند. در این موارد، آن ها می توانند موقعیت های مختلفی را آزمایش کنند تا مدلی را پیدا کنند که احساس بهتری داشته باشد.

رایج نیست که بدانید چه تاثیری می تواند در زندگی جنسی فرد داشته باشد. اغلب هیسترکتومی تاثیر منفی بر رابطه جنسی در بلند مدت ندارد. هر کس به طور متفاوت و با سرعت متفاوتی بهبود می یابد.

یک زن باید به بدنش گوش دهد و صبر کند تا بهبود یابد، هم از لحاظ عاطفی و هم از نظر فیزیکی، قبل از درگیر شدن در فعالیت های جنسی.

عوارض برداشتن رحم

زنانی که مشکلات جنسی را بعد از هیسترکتومی تجربه می کنند، مانند درد یا کاهش محرک جنسی، باید در مورد راهکارهای ممکن با پزشک خود صحبت کنند. خبر خوب این است که زندگی جنسی زن می تواند بعد از هیسترکتومی خوب یا بهتر باشد.
سوالات متداول درباره بدن پس از هیسترکتومی یا برداشتن رحم:
آیا هیسترکتومی بر سلامت روان من تاثیر می گذارد؟

چنانچه در این بخش از سلامت جنسی در نمناک گفته شده است تجربیات زنان پس از هیسترکتومی منحصر به فرد هستند. برخی از زنان زمان زیادی برای تنظیم تغییرات بدن خود می گذارند، در حالی که برخی دیگر می توانند فوری بهبود یابند.

از آنجا که هیسترکتومی در نهایت زنان را نابارور می سازد، این می تواند تاثیر عمیقی بر زنانی بگذارد که می خواهند بچه دار شوند. در حالی که رحم جایگزین و فرزند خواندگی همیشه وجود دارد، اما نباید این احساسات را نادیده گرفت.

تمام زنان ممکن است کمی از افسردگی را تجربه کرده و یا احساس کنند که بعد از هیسترکتومی متحمل زیان شده اند. قبل از جراحی و یا پس از جراحی، از متخصص مراقبت های بهداشتی خود بخواهید که شما را به یک گروه پشتیبانی معرفی کنند.

صحبت کردن درباره نگرانی های شما با زنان دیگر در شرایط مشابه اغلب مفید است.

بارداری قبل برداشتن رحم
اگر بخواهم بچه دار شوم چه؟

گاهی اوقات پزشکان می توانند راه هایی برای کمک به شما پیدا کنند و در صورتی که می خواهید قبل از هیسترکتومی باردار شوید، شرایط خود را مدیریت کنید.

با این حال، اگر شما مبتلا به سرطان در اندام های جنسی خود هستید، تاخیر در جراحی ممکن است امکان پذیر نباشد.

اگر شما با هیسترکتومی به تاخیر افتاده مواجه هستید، از پزشک خود در مورد گزینه های جایگزین فرزند داری مانند رحم جایگزین، فرزند خواندگی، یا سرپرستی فرزندمشورت کنید.

مقابله با این واقعیت که شما دارای کودکان مبتلا به مشکل بیولوژیکی هستید، می تواند برای شما و شریک زندگی تان بسیار آزاردهنده باشد.
آیا برداشتن رحم خطرناک است؟
اگر آن ها تخمدان ها را بردارند، چه اتفافی می افتد؟

جراح می تواند تخمدان شما را همراه با رحم تان بیرون آورد. بعد از این روند، بدن شما از آنچه که سرطان یائسگی نامیده می شود، عبور می کند و ممکن است گرگرفتگی و یا دیگر علائم یائسگی را تجربه کنید.

برای رسیدگی به علائم یائسگی، پزشک ممکن است درمان جایگزینی استروژن و یا نوع دیگری از داروها را توصیه کند تا علائم شما را تسکین دهد.

اگر متوجه شدید که هورمون های ترکیبی معمول خیلی زیاد هستند، می توانید درباره جایگزینی هورمون زیستی یا طبیعی سوال کنید.

منبع:عوارض برداشتن رحم

عوارض برداشتن رحم

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
795 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.