رز سانگ

فواید خوردن کیوی در بارداری | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

فواید خوردن کیوی در بارداری

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015
فواید خوردن کیوی در بارداری

فواید خوردن کیوی در بارداری

بارداری زمان غذا خوردن است و شکلات و شیرینی‌ها احتمالا از جمله غذاهایی هستند که شما تمایل بیشتری به مصرف آن دارید. آیا می‌خواهید خوردنی را به شما معرفی کنیم که ارزش و فواید آن از شکلات بیشتر باشد؟ اشتباه نکنید، شکلات بد نیست، اما ممکن است به سلامت دندان‌های شما آسیب بزند. می‌خواهیم شما را با یک جایگزین تمام عیار برای آن آشنا کنیم،؛ کیوی.

کیوی یک میوه آبدار با طعم دلپذیر است. این میوه دارای کلسترول نیست و قند و چربی بسیار کمی دارد. به غیر از طعم خوشمزه‌اش، مصرف کیوی مزایای بسیاری برای زنان باردار دارد.

فواید خوردن کیوی در بارداری چیست؟

کیوی یکی از میوه‌های سرشار از مواد مغذی محسوب می‌شود. این میوه دارای دو برابر مقدار ویتامین C نسبت به یک لیمو شیرین با وزن مشابه است. علاوه بر این، کیوی منبع خوبی از فیبرهای رژیمی، ویتامین E، کربوهیدرات‌ها، انرژی و سایر مواد معدنی است. در اینجا برخی از مزایای خوردن سلامت میوه‌ی کیوی در دوران بارداری را فهرست می‌کنیم.

۱. فولات
کیوی غنی از فولات است، که مهم‌ترین ماده مغذی برای تشکیل سلول است. فولات ماده‌ای کاملا ضروری برای سلامت و توسعه جنین شماست. این ماده باعث تولید و نگهداری سلول می‌شود، به ویژه در دوران بارداری تضمین کننده توسعه ارگان‌های حیاتی بدن است. مصرف مقدار کافی فولات از نقص‌های زایشی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می‌کند. اسپینا بیفیدا به وضعیتی گفته می‌شود که نخاع به طور کامل رشد نمی‌کند. همچنین از سقط جنین جلوگیری خواهد کرد. البته نیاز به اسید فولیک فقط منحصر به زنان باردار نیست بلکه برای همه افراد بسیار عالی است.

۲. ویتامین C
کیوی منبع عالی از ویتامین C است. این میوه حاوی ۱۴۰٪ از دوز توصیه شده برای مصرف روزانه ویتامین C است. سطح بالای ویتامین C در کیوی، آن را به منبعی مناسب از ویتامین ث برای شما و کودک در حال توسعه شما تبدیل می‌کند. کیوی کمک می‌کند تا انتقال دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز مهم هستند به خوبی کار کنند. ویتامین C موجود در کیوی همچنین مشکلات پوستی پس از بارداری را کاهش می‌دهد.

۳. قند طبیعی
یک کیوی حاوی قندهای طبیعی است که به کنترل میل شما برای مصرف شیرینی کمک می‌کند. با داشتن شاخص گلیسمی پایین، کیوی نمی‌تواند منجر به افزایش سطح انسولین شود. تنظیم میزان قند خون بسیار مهم است، زیرا دیابت بارداری در دوران حاملگی بسیار معمول است.
۴. کمک به هضم غذا
به عنوان یک مادر باردار، شما می‌دانید که ابتلا به یبوست و هموروئید در دوران بارداری کاملا طبیعی است. کیوی یکی از بهترین پری بیوتیک‌ها است. این میوه حاوی آنزیم‌ها، فیبر رژیمی و ترکیبات فنلی است. این مواد مغذی باکتری‌های پروبیوتیک را در سیستم گوارش تغذیه می‌کنند. بنابراین جلوگیری از یبوست، اسهال، گاستریت، التهاب و درد شکمی از فواید خوردن کیوی در بارداری است.

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن
کیوی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هاست که به محافظت از RNA و DNA جنین کمک کرده و از آسیب به آنها کمک می‌کند. این میوه با رادیکال‌های آزاد در بدن شما مبارزه می‌کند و بیماری‌ها را در حالت خاموش نگه می‌دارد. همچنین سلول‌ها را از استرس اکسیداتیوی محافظت می‌کند.

۶. تعادل هورمون‌ها
نوسان هورمون‌ها در دوران بارداری بسیار معمول است. یک لحظه شما بیش از حد احساسی هستید و سپس به طور ناگهانی شما عصبی می‌شوید. افسردگی، خستگی و استرس برای شما به عنوان یک زن باردار دور از انتظار نیست. خوردن یک کیوی برای جلوگیری از این مشکلات بسیار مفید خواهد بود.

مقدار توصیه شده برای مصرف کیوی در بارداری
برای اطمینان از داشتن حاملگی سالم و ایمن، هر روز ۲-۳ میوه کیوی مصرف کنید. البته اگر از آلرژی، بیماری‌های روده و یا سایر مشکلات گوارشی رنج می‌برید بهتر است که از خوردن کیوی در دوران بارداری اجتناب کنید.
ایده‌هایی برای خوردن کیوی
ما معمولا ترجیح می‌دهیم که کیوی را بصورت میوه بخوریم، اما استفاده از آن در طبخ غذا هم محدودیتی ندارد. سعی کنید این میوه را در سالاد، دسرها و سایر غذاها استفاده کنید. در اینجا برخی از ایده‌های آسان در مورد استفاده از کیوی در رژیم غذایی آورده شده است.

کیوی خرد شده را به ماست، سالاد و یا هر ماده‌ای که می‌خورید اضافه کنید.
اگر می‌خواهید آب کیوی بخورید، تعدادی کیوی را در مخلوط کن ریخته و آنها را کاملا له کنید.
شما همچنین می‌توانید مربای کیوی تهیه کنید.
موارد احتیاط

فواید خوردن کیوی در بارداری

فواید خوردن کیوی در بارداری

همانطور که مشاهده کردید فواید خوردن کیوی در بارداری بسیار است اما لازم است برخی اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از ضرر به سلامتی‌تان انجام دهید.

برای پاک کردن هر گونه پاتوژن و آلودگی، این میوه خوب را بشویید، و مواد شیمیایی مضر آن را حذف کنید.
به یاد داشته باشید که کیوی خیلی اسیدی است بنابراین خوردن بیش از حد آن ممکن است سبب زخم دهان، زخم زبان و بثورات شود.
میوه را در منوی غذایی روزمره خود و نه تنها در دوران بارداری استفاده کنید. اما همانند سایر غذاهایی که به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید، قبل از خوردن میوه کیوی در طول بارداری، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:فواید خوردن کیوی در بارداری

فواید خوردن کیوی در بارداری

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
745 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.