رز سانگ

فواید قرص زینک چیست؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

فواید قرص زینک چیست؟

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : یکشنبه 2 سپتامبر 2018

فواید قرص زینک چیست؟

روی یکی از عناصری است که بعد از آهن فراوانترین عنصر جزئی در بدن به شمار می رود. این عنصر در فعالیت بیش از 100 آنزیم مختلف بخصوص آنزیمهایی که در سوخت و ساز پروتئین ها و کربو هیدراتها درگیر هستند .

میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخمها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلولها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. بطور کلی رشد تا قبل از اتمام سنین رشد به این ماده معدنی وابستگی زیادی دارد. روی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخنها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

کمبود روی در اثر دریافت ناکافی، اختلال در جذب، افزایش دفع و یا افزایش نیاز به روی و عدم تکافوی دریافت به وجو می آید. بدخوابی یا بی خوابی، ترس از نور، اختلالات عصبی، اختلال در رشد، نازک شدن موی سر، کم پشتی و ریزش مو، بهبود و ترمیم کند زخمها از علائم کمبود روی به شمار می روند. قرص زینک پلاس حاوی روی، ویتامینهای گروه B و ویتامین C می باشد.

خواص مصرف قرص زینک پلاس چیست؟

قرص زینک باعث سلامت پوست می شود
جلوگیری و درمان ریزش مو یکی دیگر از فواید خوردن قرص زینک پلاس است
زینک باعث فرم گرفتن و استحکام ناخن
افزایش رشد جسمی و ذهنی در سنین رشد
قرص زینک باعث تقویت قدرت باروری می شود
تقویت سیستم ایمنی با مصرف قرص زینک پلاس
پیشگیری و کاهش طول مدت و شدت سرماخوردگی

بهترین زمان مصرف قرص زینک
متخصصان بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس را بعد از صرف نهار می دانند. قرص زینک در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب فراوان باشد. نیم ساعت بعد از نهار بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس است. نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس, تحت هیچ شرایطی شیر, لبنیات و هر ماده ایی که حاوی کلسیم است استفاده نکنید. زیرا کلسیم مانع جذب روی موجود در قرص زینک پلاس می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو از چای, قهوه و سایر نوشیدنی های بپرهیزید.

مقدار مصرف زینک پلاس
همانطور که گفته شد مصرف قرص زینک پلاس روزانه است. و دوز مصرف آن در رده های مختلف سنی متفاوت است. به طور مثال در نوزادان تا شش ماهگی میزان آن دو میلی گرم در روز است. مقدار دوز تجویزی در نوزادان بین شش ماه تا سه سال سه میلی گرم در روز می باشد. با بالا رفتن سن کودکان مقدار دوز مصرف این دارو نیز افزایش پیدا می کند. به طور مثال به کودکان چهار تا هشت سال باید پنج میلی گرم از این دارو داد و کودکان نه تا سیزده سال نیز مقدار هشت میلی گرم از این دارو باید مصرف کنند. از آن جایی که در این سنین کودکان رشد سریعتر و بهتری دارند بنابراین با مکمل قرار دادن رژیم غذایی, سبزیجات و میوه ها می توان به رشد بهتر و سریعتر نیز کمک کرد.

تا چه زمانی باید قرص زینک پلاس مصرف شود؟

کلیه مکمل های حاوی روی و قرص زینک بایستی همراه غذا مصرف شده تا از ایجاد تهوع جلوگیری شود. وقتی شما بهترین فایده را از قرص زینک می برید که آن را با آب و یا آب میوه (نه با شیر) در بین غذاها مصرف کنید و همزمان با مکمل های آهن و کلسیم،‌ آنها را مصرف نکنید. اگر قرص زینک برای معده شما مشکل ایجاد کرده باشد می توانید آنرا همراه غذا مصرف کنید.
افرادی که به مدت طولانی روزانه ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم روی موجود در قرص زینک مصرف کرده اند، می توانند دچار اختلال جذب املاح آهن و مس شده و همچنین به کمبود این دو املاح در بدن دچار شوند. حتی دیده شده است کسانی که روزانه ۲ گرم به مدت طولانی روی خورده اند ، علائمی مثل استفراغ،تهوع، درد های شکمی وتب را نشان داده اند.
افرادی که دچارناراحتی های کبدی ورودهای اند، بایستی قبل از مصرف مکمل های حاوی روی و بخصوص قرص زینک ، حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند
علائم کمبود ویتامین روی در بدن دختران و پسران

کمبود روی در پسرهای جوان موجب تکامل نامناسب غده پروستات و نیز عدم رشد و تکامل بیضه ها می گردد. در دختران جوان نیز موجب بروز اختلالات هورمونی و نیز اختلال در عملکرد تخمدان ها و تکامل رحم و مختل شدن چرخه های جنسی در آنها می گردد. علائم کمبود روی عبارتند از:

بروز عفونت های متعدد
هیپوگناد یسم در مردان
ریزش مو
کاهش اشتها
بروز اختلال در حس چشایی و بویایی
بروز اختلال در دید به هنگام تاریکی و شب
بروز زخم ها و اختلالات متعدد در پوست
تأخیر در بهبود زخم های ایجاد شده در پوست
بروز اسهال های مزمن و شدید
تورم قرنیه ها
بروز اختلالات و ناهنجاری های رفتاری

همه این علامت ها در یک فرد بروز نکرده و به شرایط بدنی فرد و نیز میزان کمبود روی بستگی دارد و در صورت بروز می توانید از مکمل زینک استفاده کنید .

عوارض مصرف قرص زینک
بیشتر مواد معدنی کمیاب، در صورت مصرف بیش از حد برای بدن سمی هستند و این نکته در مورد زینک پلاس نیز صدق می کند. نشانه های مسمومیت با قرص زینک عبارتند از: آشفتگی معده، استفراغ و معمولاً وقتی ایجاد می شود که ۲۰۰۰ میلی گرم و یا بیشتر مصرف شده باشد.
یک عارضه جانبی منفی شناخته شده از مصرف بیش از حد قرص زینک این است که میزان زیاد روی باعث کاهش HDL(کلسترول خوب بدن) و افزایش LDL (کلسترول بد بدن) می شود.

منبع:فواید قرص زینک چیست؟

فواید قرص زینک چیست؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
655 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.