رز سانگ

قرص دیانابول چیست؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

قرص دیانابول چیست؟

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : دوشنبه 10 سپتامبر 2018

قرص دیانابول چیست؟

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد.

دیانابول چیست؟
متاندرستنولون (انگلیسی: Methandrostenolone) (بانام های تجاری دیانابول، دانابول و آوربول) یک استروئید خوراکی و تزریقی آنابولیک است. دیانابول دارای خواص آندروژنیک و آنابولیک بسیار بالایی است که سبب حبس نیتروژن در خون و عضلات می‌گردد و به شدت مایل به جذب آب و نمک زیر پوست و عضلات است. این دارو قدرت خارق العاده‌ای ایجاد می‌کند و همین عامل سبب روی آوردن ورزشکاران قدرتی و انفجاری به این ماده است.

آیا دیانابول یک استروئید آنابولیک است؟
دیانابول یا یک استروئید آنابولیک یا یک ماده مصنوعی مربوط به هورمون جنسی مردانه است. در واقع، دیانابول به عنوان نوع دوم استروئید آنابولیک در بدن مردان بعد از تستوسترون مورد توجه قرار گرفت و برای اولین بار در سربازان جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت و در دهه ۶۰ به خاطر استفاده ورزشکاران برای بالا بردن کارایی و عملکرد بدن مشهور شد. استروئید آنابولیک اثرات سازندگی مثل رشد عضلات اسکلتی و اثرات آندروژنی مثل ویژگی های جنسی مردانه را بیشتر می‌کند. این استروئید به عنوان مواد کنترلی تلقی شده و برای برخی موارد پزشکی خاص تجویز می‌شود.

استروئید آنابولیک چگونه استفاده می‌شود؟

بسیاری از بدنسازان به ۳ روش دوره ای، همزمان و هرمی از دیانابول سوء استفاده می‌کنند. این ۳ روش از عمومی ترین روش های مصرف داروهای آنالوبیک هستند. در روش دوره ای، ورزشکار برای یک دوره مشخص دارو را مصرف کرده و سپس چند هفته ای زمان کافی برای استراحت در اختیار بدن قرار می‌دهد و بعد از پایان استراحت مصرف را دوباره شروع می‌کند.

در روش همزمان، ورزشکار بیش از یک نوع استروئید مصرف می‌کند. نظریه این روش این است که مصرف همزمان دو استروئید در یک دوره زمانی باعث افزایش اثرات داروها می‌شود. در روش هرمی، ورزشکار ۲ روش اول یعنی چرخه ای و همزمان را با هم ترکیب می‌کند. یک یا دو استروئید با دوز پایین مصرف می‌شود که بعداً در نصف دوره مصرف دوز را افزایش می‌دهد و در پایان هرم (دوره) دوباره کمتر می‌شود.

ورزشکاران معتقدند روش هرمی اجازه می‌دهد بدن با دوز بالای استروئید سازگاری پیدا کرده و زمان کافی در اختیار سیستم هورمون بدن برای تجدید قوا را می‌دهد. به هر حال، اثرات مصرف به روش‌های دوره ای و هرمی از لحاظ علمی تاکنون به اثبات نرسیده اند.

اثرات مثبت برای سلامتی استروئید آنابولیک چه هستند؟

استروئید آنابولیک برای مصارف پزشکی و قانونی نیز استفاده می‌شود. مصرف این دارو برای درمان برخی بیماری‌ها مثل آسم، سرطان سینه و آرتریت، درمان آسیب‌ها، مشکلات رشد و شیمی درمانی استفاده می‌شود.

عوارض مصرف استروئیدها بسیار گسترده بوده و منجر به بیماری‌های کبد، قلب و کلیه ها، ظهور رفتارهای غیر قابل کنترل وحشیانه، خشم و پارانویا می‌شود. همچنین ممکن است باعث تغییرات رفتاری و روانی، افسردگی، جوش زدگی شدید و کوتاه قدی در بزرگسالان گردد.
چرا دیانابول از سال ۱۹۶۰ بهترین آنابولیک استروئید است؟
وقتی در دهه ۶۰ دیانابول بصورت تجاری برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفت یک موفقیت و پیشرفت بزرگ بود. از آن زمان پر استفاده ترین استروئید آنابولیک در سراسر جهان می‌باشد. افرادی که دیانابول را استفاده کرده اند اثرات مفید آن در افزایش حجم عضلات و قدرت و سادگی استفاده از آن را گزارش داده اند. دیانابول باعث افزایش تعادل مثبت نیتروژن می‌شود. نیتروژن در آمینواسیدها پیدا می‌شود و باعث ساختن پروتئین که آجرهای اولیه ساختمان عضلات هستند، می‌شود. با افزایش تعادل مثبت نیتروژن، پروتئین بدن برای ساخت و افزایش حجم عضلات مصرف می‌شود و دیگر به عنوان منبع سوخت عضلات استفاده نشده و از طریق عرق، ادرار یا مدفوع خارج نمی‌شود.

اثر دیانابول در بدنسازی
دیانابول اثر مستقیم بر حجم عضلات گذاشته و باعث افزایش ۲ تا ۴ پوند در یک هفته در شش هفته اول مصرف می‌شود. وزن بدن اضافی شامل افزایش در بافت عضله و نگهداری قابل توجه مایعات می‌شود. همچنین باعث افزایش جریان خون در طول و بعد از ورزش و همچنین باعث تمرکز بهتر می شود.

گلیکوژنولیز

این اصطلاح و فرایند به معنی شکستن گلیکوژن بدن و تبدیل به گلوکز است. رژیم غذایی شما شامل کربوهیدرات کافی برای رفع نیازهای روزانه است و این کربوهیدرات منبع مستقیم انرژی در طول فرایند گلیکوژنولیز می‌باشد. با افزایش و ارتقای این فرایند، سطح انرژی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

نگهداری نیتروژن

نیاز به ابقا و حفظ نیتروژن یکی از فواید اصلی و اولیه عوامل آنابولیک است که اکثر ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش باید آگاهی داشته باشند. هرچقدر نیتروژن بیشتری در بدن حفظ شود فعالیت آنابولیک بیشتری کسب خواهید کرد. نقطه مخالف این معادله واضح است و باید از آن اجتناب کرد. اگر سطح نیترژن بدن خیلی پایین آید، بدن با وارد شدن به فاز متابولیکی (سوخت و ساز) به این وضعیت پاسخ می‌دهد.

سنتز پروتئین

سنتز مؤثر پروتئین یکی دیگر از اصول اساسی است که در هنگام ورزش و تمرین باید مد نظر داشت. سنتز پروتئین به مقدار پروتئین ساخته شده توسط سلول های بدن اشاره می‌کند. پروتئین ها ساختمان اصلی عضلات بدن هستند و با کمک این سنتز، شما به طور مؤثری به فرایند ساخت عضلات بدن کمک می‌کنید و متعاقباً قدرت و حجم عضلانی بیشتری کسب خواهید کرد.
آیا دیانابول بر مغز اثر می‌گذارد؟
دوزهای بالای دیانابول اثرات مختلفی بر خلق و خویی مصرف کننده گذاشته و می‌تواند فرد را خوشحال، راضی و هیجان زده کند. در بعضی موارد باعث بد خوابی و رفتارهای خشونت آمیز مصرف کننده می‌شود. در بعضی موارد ورزشکاران تایید کرده اند که مصرف آن هیچ تأثیری بر مغز و خلق و خویی آن‌ها نشده است. تأثیرات دیانابول بر روی مغز می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

دوز مناسب و روش مصرف دیانابول
اگر تا بحال سابقه مصرف استروئید را نداشته اید، بهترین روش مصرف آن شروع با دوز پایین است. این روش باعث مشخص شدن نحوه پاسخ بدن به مصرف دیانابول می‌شود. بطور مثال می‌توانید با ۲۰ میلی گرم در روز شروع کنید. با مصرف این مقدار در روز، فرصت بروز اثرات جانبی مصرف دیانابول به حداقل می‌رسد. اگر اثرات مثبت مصرف آن را مشاهده کرده و هیچ گونه اثرات جانبی منفی مشاهده نشد می‌توانید دوز مصرف را تا ۳۰ میلی گرم در روز افزایش دهید. برای اکثر مردان حداکثر دوز مصرف روزانه ۵۰ میلی گرم است.

هر قوطی دیانابول حدود ۹۰ کپسول دارد. مصرف یک کپسول آن همراه با سه وعده غذایی اصلی روزانه را حداکثر به مدت ۸ هفته می توانید مصرف کنید یعنی در هر روز سه کپسول مصرف کنید. دیانابول طول عمر متوسط حدود ۳ تا ۵ ساعت دارد که مشخص می‌کند مصرف یک وعده در روز باعث نوسان یافتن سطح خون در طول روز می‌شود. شما می‌توانید آن را حتی در روزهایی که تمرین ندارید مصرف کنید. زمانی که می خواهید قبل از تمرین دوز روزانه را مصرف کنید حتما باید ۳۰ دقیقه بین مصرف و تمرین زمان وجود داشته باشد. دیانابول را حداقل برای ۲ ماه باید مصرف کرد و موقتاً یک هفته و نیم برای استراحت بدن مصرف را متوقف کنید.

اگر بعد از یک ماه مصرف دیانابول قطع شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر بعد از یک ماه، مصرف آن را قطع کنید کاهش وزن پیدا خواهید کرد. این امر عادی است و جای نگرانی نیست. به یاد داشته باشید افزایش وزن ناشی از مصرف دیانابول بر پایه آب است و هر زمانی که مصرف دارو قطع شود سرانجام وزن کسب شده را از دست خواهید داد.

اثرات عضلانی دیانابول در صورت قطع مصرف چقدر طول می‌کشد؟

باید انتظار داشته باشید چند روز بعد از قطع مصرف روزانه دیانابول، مقداری از فواید کسب شده از دست برود.

عوارض دیانابول چست؟
چندین اثر جانبی و منفی مصرف دیانابول در صورت مصرف ناقص و نادرست آن بوجود می‌آید. بعضی از اثرات جانبی بسیار معمول که گزارش شده اند شامل بزرگی سینه آقایان، فشار خون بالا، جوش و آکنه، ریزش مو و سمی شدن کبد است. این عوارض جانبی شاید شما را بترسانند اما اجتناب ناپذیر هستند. هنگام مصرف دیانابول از مصرف الکل خودداری کنید زیرا باعث آسیب بیشتر به کبد می شود.

آیا دیانابول تولید تستوسترون را متوقف می‌کند؟

تأتیر دیانابول بر تستوسترون ضد و نقیض است. بعضی از مقالات ادعا کرده اند که دیانابول موجب سرکوب ترشح تستوسترون شده در حالیکه برخی از تحقیقات دیگر می گویند دیانابول بر ترشح تستوسترون بی تأثیر است اما نکته مهم این است که پاسخ مردان به دیانابول متفاوت است و قطعاً تأثیر دیانابول بر تستوتسرون به ویژگی های فردی بستگی دارد.

چه کسی نباید دیانابول مصرف کند؟

به طور معمول افراد سالم می‌توانند استروئید مصرف کنند. البته شرایطی وجو دارند که مانع مصرف استروئیدها می‌شوند. اگر دیابت یا فشار خون بالای کنترل نشده، آب سیاه و پوکی استخوان دارید نباید دیانابول یا هر نوع استروئید دیگری مصرف کنید.

منبع:قرص دیانابول چیست؟

قرص دیانابول چیست؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
781 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.