رز سانگ

چگونه هنگام کار از کمر درد جلوگیری کنیم؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

چگونه هنگام کار از کمر درد جلوگیری کنیم؟

آیا تا به حال بعد از یک روز کاری دچار کمر درد شده اید؟ آیا هر روز همان کمر درد های تکراری را تجربه می کنید؟ کمر درد به دلایل بسیار زیادی ممکن است رخ دهد. ممکن است این کمر درد ها به خاطر وضعیت شغلی شما باشد مانند شغل هایی که نیاز به حمل اشیا سنگین دارند. محیط کاری شما ممکن است در کمر درد های شما بی تاثیر نباشند. شما می توانید با تدابیر احتیاطی از این کمر درد ها جلوگیری کنید.

 

 

تمرین نشستن در حالت مناسب

تنظیم صندلی

  1. صندلی خود را تنظیم کنید. نشستن طولانی مدت روی صندلی فشار زیادی به مهره های کمر شما وارد می کند. یک صندلی مناسب رمز موفقیت جلوگیری از کمر درد است. صندلی خریداری کنید که به راحتی بتوانید ارتفاع, شیب و حالت پشت صندلی را تنظیم کنید.

صندلی را طوری تنظیم کنید که هنگام ایستادن, نشیمنگاه صندلی درست مقابل زانوی شما قرار بگیرد. روی صندلی بنشینید و پا های خود را روی زمین قرار دهید و تکیه گاه صندلی را طوری تنظیم کنید که گودی کمر شما را پر کند. شیب صندلی را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

صحیح نشستن بر روی صندلی

  1. صاف بنشینید.برای نشستن در وضعیت مناسب باید صاف بنشینید و شانه های خود را به عقب بکشید. طوری بنشینید که نشیمنگاه شما تکیه گاه صندلی را لمس کند. اطمینان حاصل کنید که پشت شما کاملا به صندلی تکیه کرده باشد.

شما باید وزن بدن خود را به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کنید. اگر صندلی گودی کمر شما را پر نمی کند می توانید از یک حوله ی رول شده استفاده کنید و آن را پشت کمر خود بگذارید.

قرارگرفتن صحیح لپ تاپ

  1. کامپیوتر را در موقعیت مناسب قرار دهید. اگر با کامپیوتر کار می کنید, صفحه ی کامپیوتر دقیقا باید رو به روی صورت شما قرار بگیرد. مانیتور را به اندازه ی طول دستانتان با صورت خود فاصله دهید به طوری که مقابل چشمانتان قرار بگیرد. اگر مانیتور مقابل صورتتان قرار نگیرد مجبور می شود گردن خود را خم کنید که در آینده ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

صفحه کلید را نزدیک به خود قرار دهید. صفحه کلید باید حدود 4 تا 6 اینچ از میز فاصله داشته باشد. در این فاصله مچ دستان خود را قرار دهید. هنگام تایپ کردن باید آرنج شما در راستای کیبورد قرار بگیرد. در این حالت مچ دستان شما استراحت می کند. استفاده ی مناسب از صفحه کلید کامپیوتر از آسیب به مچ دستان شما جلوگیری می کند.

موس را تا جایی که می توانید به دست خود نزدیک کنید. می توانید برای موس خود پد بخرید تا مچ دستانتان در موقعیت منایب قرار بگیرد.

  1. اشیاء را در دسترس خود قرار دهید. اگر اشیائی را دائما نیاز دارید مانند تلفن, کلیپ های کاغذ یا استامپ و … آنها را در دسترس خود قرار دهید. اگر دائما از تلفن استفاده می کنید, برای خود هدست خریداری کنید تا برای نگه داشتن گوشی تلفن مجبور نباشید گردن خود را برای مدت طولانی خم کنید.

صحیح بلند کردن اشیاء

  1. به روش صحیح اشیا را بلند کنید. اگر در محل کار خود اشیا سنگین بلند می کنید, سعی کنید حتما به روش درست این کار را انجام دهید. هنگامی که می خواهید چیزی را بلند کنید پا های خود را به عرض شانه باز کنید. سپس بنشینید و به آرامی روی زانو های خود بلند شوید. سعی کنید اشیا را تا می توانید نزدیک به خود نگه دارید.

اگر اشیا بیش از حد سنگین است به تنهایی بلند نکنید. سعی نکنید بیشتر از توانایی بدن خود چیزی را بلند کنید. اگر شئ سنگین است از کسی کمک بخواهید. و اگر اشیا بیش از حد سنگین است که با کمک چند نفر هم نمی توانید آن را بلند کنید, از ماشین های بالا بر استفاده کنید.

 

  1. تغییری در کار های تکراری خود ایجاد کنید. انجام کار های تکراری در مدت طولانی بدن انسان را در معرض فرسودگی قرار می دهد. به عنوان مثال اگر به مدت طولانی پشت کامپیوتر مینشینید, سعی کنید از خم شدن, چرخیدن و حرکت های غیر ضروری بپرهیزید.

 

منبع : چگونه هنگام کار از کمر درد جلوگیری کنیم؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
678 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.