رز سانگ

چگونه سطح پتاسیم را در بدن افزایش دهیم ؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

چگونه سطح پتاسیم را در بدن افزایش دهیم ؟

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

 

چگونه سطح پتاسیم را در بدن افزایش دهیم ؟

پتاسیم یک الکترولیت مهم است که باعث می شود بدن ما به خوبی حرکت کند. هنگامی که بدن شما کمبود پتاسیم پیدا کند، دچار وضعیتی به نام هایپوکالمی می شوید. هایپوکالمی به شرایطی گفته می‌شود که سطوح پتاسیم در خون کمتر از حد عادی باشد. پتاسیم یک ماده مغذی ضروری است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود، از این رو کمبود آن ممکن است به عنوان یک موضوع نگران‌کننده در نظر گرفته نشود. اما باید به این نکته توجه داشت که پتاسیم نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن ایفا می‌کند.
پتاسیم به حرکت عضلات، دریافت مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها و ارسال سیگنال‎ها توسط اعصاب کمک می‌کند. علاوه بر این، پتاسیم اهمیت ویژه‌ای برای سلول‎های قلب دارد، زیرا از افزایش بیش از حد فشار خون جلوگیری می‎کند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه پتاسیم خون خود را افزایش دهید.

مراحل :

اغلب موارد هایپوکالمی یا کمبود پتاسیم معمولا ناشی از بیماری های کوتاه مدت مانند استفراغ و اسهال است. شما می توانید به راحتی منابع پتاسیم بدن خود را افزایش دهید.

مصرف میوه

مصرف میوه

1. میوه های غنی از پتاسیم مصرف کنید. همانطور که بیشتر مردم می دانند، موز غنی از پتاسیم است. در واقع، یک موز حاوی 594 میلی گرم پتاسیم است. میوه های دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند سطح پتاسیم خود را بالا ببرید. این میوه ها عبارتند از:
گوجه فرنگی (یک گوجه فرنگی کوچک می تواند حاوی 900 میلی گرم پتاسیم باشد)، پرتقال، طالبی، توت فرنگی، کویوی و میوه های خشک مانند زردآلو، هلو، آلو و کشمش می توانند سرشار از پتاسیم باشند.

مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات

2. برخی سبزیجات غنی از پتاسیم را مصرف کنید. میوه ها تنها منبع پتاسیم نیستند. سبزیجات همچنین می توانند میزان پتاسیم خون شما را افزایش دهند. سبزیجاتی که سطح پتاسیم خون شما را افزایش می دهند عبارتند از:
هویج (یک فنجان هویج خام حاوی 689 میلی گرم پتاسیم می باشد)، سیب زمینی، اسفناج و دیگر سبزیجات تیره، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، و قارچ نیز سرشار از پتاسیم می باشند.

منابع پروتئینی

منابع پروتئینی

3. منابع پروتئینی با پتاسیم بالا را مصرف کنید. ماهی قزل آلا یکی از بهترین مواد پروتئینی است که پتاسیم خون شما را بالا می برد. سه اونس این ماهی معمولا حاوی 319 میلی گرم پتاسیم است. گوشت گاو نر و لوبیای سفید نیز منبع عالی از پتاسیم و پروتئین هستند.

ماست

ماست

4. در هر یک از وعده های غذایی خود چند مورد از مواد پتاسیم دار را مصرف کنید. در حالی که خوردن تمام این غذاهای غنی از پتاسیم به طور جداگانه عالی است، خوردن چند مورد از آن بهتر است. سعی کنید وعده های غذایی خود را با چند منبع پتاسیم همراه کنید. برخی از این غذاها عبارتند از :
ماست (که غنی از پتاسیم است) با موز و کشمش است.
ماهی قزل آلا پخته شده با قارچ و سالاد اسفناج.
میان وعده زردآلو خشک و هویج خام.

منبع : چگونه سطح پتاسیم را در بدن افزایش دهیم ؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
859 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4097
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.