رز سانگ

درمان گرفتگی گوش | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
چهارشنبه 8 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

درمان گرفتگی گوش

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : سه‌شنبه 14 نوامبر 2017

روش هایی مفید جهت برطرف کردن گرفتگی گوش

شاید برای شما نیز تا به حال پیش آمده باشد که دچار گرفتگی گوش شده باشید.مشکلی که شما را کلافه کرده و گاه برای رهای از آن دست به کارهایی می زنید که ممکن است سلامتی گوش شما را به خطر بیندازد.مثلا استفاده از گوش پاک کن و ابزار دیگر برای رفع گرفتگی گوش نه تنها کمک نکرده بلکه ممکن است به شنوایی شما آسیب جدی برساند.
اگر در گوش میانی ترشح مایع وجود داشته باشد، یعنی مایعی پشت پرده گوش جمع شود، احساس سنگینی سراغ بیمار می آید. گاهی هم گوش اصلا عفونت دارد و باعث بروز کیپی گوش می شود.

دلایل گرفتگی گوش
کشیدگی در ناحیه مهره های گردن و پشت گردن یا حتی مشکلاتی در فک (بیشتر پایین فک)، می توانند باعث ایجاد گرفتگی گوش شوند. هنگام سرماخوردگی نیز فشار روی گوش ها طبیعی است، اما پس از بهبودی، گرفتگی گوش هم باید برطرف شود. هنگام بلند شدن و به زمین نشستن هواپیما نیز روی گوش ها فشار می آید که این مورد نیز به خاطر تفاوت ارتفاع طبیعی است. در این جا جویدن آدامس به برطرف شدن این گرفتگی ناراحت کننده کمک می کند.
شناگرهای غیرحرفه ای نیز اغلب با این فشار روی گوش دست به گریبان هستند. گرفتگی گوش همچنین می تواند نشانه ای از فشار بیش از حد روی یکی از اعضای حساس بدن باشد.
سرما خوردگی ، زکام ، حساسیت ، گرفتگی سینوس ، ورود آب به حفره های گوش ( در اثر شنا یا … )، تغییرات فشار هوا از علائم دیگر گرفتگی گوش می باشند.
با چرک کردن گوش نیز گرفتگی گوش به وجود می آید. اما وقتی پزشک با استفاده از دستگاه های مخصوص این چرک ها را پاک کرده و از بین می برد، به صورت محسوسی بهبودی حاصل شده و گرفتگی گوش ناپدید می شود.
اما اگر چرک عامل گرفتگی گوش نباشد، درمان کردن آن مشکل تر می شود. در این جا اندازه گیری فشار و تست شنوایی می تواند در تشخیص بهتر علت بیماری کمک کند چرا که مشکل شاید مثلا از فشار داخل گوش میانی باشد.

درمان گرفتگی گوش

درمان گرفتگی گوش

بیشتر وقتها گرفتن گوش خود به خود از بین می رود ولی گاهی طول می کشد و غیر قابل تحمل است ، با انجام روش های زیر می توانید خودتان این حالت را برطرف کنید.
اولین روش سریع: باز و بسته کردن دهان و انجام حالت بلعیدن، دهان را باز و بسته کنید مثل اینکه چیزی می خورید! این کار هوا از داخل سینوس ها خالی شده و در آن مجاری گردش هوا را باز می کند. این راه در موقع سرما خوردگی و حساسیت که باعث گرفتگی گوش شده است بسیار مفید است .

روش دوم : اگر راه اول اثر نکرد ، چند بار خمیازه بکشید بطوریکه کاملا دهان شما باز شود ،تقریبا مشابه عمل بلعیدن است ولی با این تفاوت که دهان بیشتر باز شده ، در این حالت هوا از داخل سینوس ها آزاد شده و از گوش خارج می شود .

روش سوم :در صورتی که دو راه بالا موثر نبود ، ممکن است گوش گرفتگی شما در اثر وارد شدن آب در آن باشد ، حوله ای را روی بخار آب گرم بگیرید و روی گوش قرار دهید . البته می توان با دست نیز داخل گوش را تمیز کرد ولی خوب این کار خیلی خوشایند نیست !!
روش چهارم :راه آخر گرفتن یک دوش حمام بخار است و یا می توانید ظرفی از آب را بجوش بیاورید و با نزدیک کردن سر خود روی ظرف و پتویی را روی سر خود و ظرف بخار بکشید ، بخار را کاملا” استنشاق کنید ، در این حالت تمامی مجاری تنفسی باز می شوند.

درمان گرفتگی گوش

برای رهایی از گرفتگی گوش چه باید کرد؟
اگر گرفتگی از طریق تنفس عمیق از راه بینی یا از طریق جویدن یا تکان دادن ماهیچه های فک برطرف نشد می توان از گوشگیر استفاده کرد. اما اگر گوشگیر هم کمکی نکرد حتما باید یک متخصص گوش و حلق وبینی، گوش را معاینه کند.

گرفتگی گوش بر اثر فشار هوا
گرفتگی و فشاری را که به خاطر شنا یا پرواز با هواپیما ایجاد شده است، می توان به کمک قورت دادن چیزی یا حرکت دادن ماهیچه های فک و یا جویدن آدامس برطرف ساخت.
باید توجه داشت که اگر گرفتگی و فشار گوش با سرگیجه همراه بود، باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کرد. برای این که گرفتگی گوش نتایج ناگوار غیرمنتظره ای به بار نیاورد، باید که به راحتی از کنار آن نگذشت؛ هرچند که در بیشتر موارد گرفتگی گوش نمی تواند با خطر جدی ابه دنبال داشته باشد.

منبع:درمان گرفتگی گوش

درمان گرفتگی گوش

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
502 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.