رز سانگ

خواص گل ماری گلد | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

خواص گل ماری گلد

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : چهارشنبه 15 آگوست 2018

 ماری گلد و خواص آن

خواص گل ماری گلد

ماری گلد یک گیاه گلدار چند ساله است که به خانواده Asteraceae تعلق دارد. این گیاه برای اولین بار توسط گیاه شناس معروف، آلبرت استیوینسن در سال 1753 طبقه بندی شد. از مهم ترین بارزه های این گیاه می توان به داشتن گلی زیبا به رنگ نارنجی اشاره کرد. زیستگاه بومی این گیاه شمال و جنوب قاره آمریکا می باشد اما امروزه آن را در تمام کشور های دنیا پرورش می دهند. در حال حاضر مرغوب ترین نمونه های ماری گلد به هلند تعلق دارند. علاوه بر موارد زینتی، از خواص ماری گلد برای امور پزشکی و ساخت دارو ها نیز می توان استفاده کرد.
کاهش التهاب و آسیب های رادیکال آزاد
تحقیقات نشان می دهد که ده ها ماده شیمیایی فعال در ماری گلد وجود دارد که از میان آنها می توان به سیتوتوکسیک، هپاتوپروتئینی و اسپاسمژنی اشاره کرد. خواص ماری گلد سطح پروتئین واکنشی C و سیتوکین را پایین می آورد و بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند که یکی از علل اولیه پیری و زنگ زدن سلول ها می باشد. این گیاه نه تنها آسیب اکسیداتیو رادیکال های آزاد را که می تواند بافت های حساس مانند چشمی را تحت تاثیر قرار دهد، کنترل می کند، بلکه در برابر عفونت های پوستی، دستگاه گوارش و تناسلی که از ویروس ها یا باکتری ها ایجاد می شود، دفاع می کند. علاوه بر این، تحقیقات همچنین نشان می دهد که گلبرگ های ماری گلد به مبارزه با رشد باکتری ها در زخم کمک می کند و حتی می تواند باعث کاهش نشانه های مرتبط با شیمی درمانی و درمان سرطان شود.

کاهش التهاب چشم و کنژنکتیو
یکی از خطرناک ترین بیماری های عفونی چشم، کنژنکتیو می باشد. در این بیماری به علت آلودگی ها، سطح داخلی چشم یا لایه سفید آن ملتهب می شود. یافته های مطالعات حیوانی نشان می دهد که عصاره ماری گلد قادر به درمان بیماری های عفونی و سایر بیماری های التهابی چشم است. این عصاره ها دارای ویژگی های ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و ایمنی تحریک کننده هستند که نه تنها باعث کاهش عفونت های چشم می شوند بلکه از طریق محافظت از بافت های ظریف چشم از عوارض نور UV، زوال و پیر شدن و آسیب های اکسیداتیو محافظت می کنند.

یک آنتی سپتیک طبیعی
دانشمندان برای سال ها از خواص ماری گلد قطره درست کرده و از آن برای درمان عفونت باکتریایی گوش و کاهش درد استفاده می کنند. مطالعات تجربی نشان می دهد که این قطره می تواند در عرض چند روز باکتری های گوش را از بین ببرند. با توجه به خواص ضد قارچی آن، گرده گل ماری گلد نیز می تواند برای درمان واژینیت / عفونت واژن و خارش استفاده شود. امروزه عمده استفاده این گل، ساخت کرم های ضد خارش است.
درمان زخم های پوستی، سوزش و بثورات
از گذشته تا با امروز از خواص ماری گلد برای درمان مشکلات پوستی مانند خارش، قرمزی، حساسیت، خشکی و تورم استفاده می شده است. یافته ها نشان می دهد که عصاره این گیاه می تواند با افزایش جریان خون به ناحیه آسیب دیده، افزایش تولید کلاژن، تقویت پوست و هیدراته کردن پوست خشک، باعث رشد بافت های سالم شود. اعتقاد بر این است که توانایی ماری گلد برای کمک به درمان زخم ها، به دلیل تحریک تولید سلول های اپیتلیال، عمدتا به علت حضور گلیکوپروتئین ها و هسته های پروتئین است. از مهم ترین مشکلاتی که با استفاده از این گیاه درمان می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

+ کاهش بثورات پوشک و محافظت از پوست حساس

+ کاهش رگهای واریسی ناخوشایند

+ درمان گزش حشرات

+ درمان سوختگی

+ کاهش درماتیت و اگزما

+ بهبود کبودی

+ بهبود زخم های آلوده

+ تسکین پوست بعد از اصلاح

+ درمان موهای درونی

کاهش درد هموروئید
از آنجا که این گیاه می تواند به بهبود بافت ها و کاهش تورم کمک کند، بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند استفاده از آن به صورت موضعی به ناحیه مقعد یا ناحیه تناسلی باعث کاهش علائم هموروئید می شود. یک مطالعه که در مورد تاثیرات خواص ماری گلد بر روی زخم های خونین، کلید خورده بود، مشاهده کرد مصرف 8 روزه این گیاه باعث بهبود 90 درصد از بیماران شده است. همچنین یک مطالعه حیوانی که در سال 2014 در ژاپن انجام شده بود نیز به نتایج مشابهی دست پیدا کرده است.

منبع:خواص گل ماری گلد

خواص گل ماری گلد

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
768 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.