رز سانگ

آشنایی با وسایل لازم برای مسافرت | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

آشنایی با وسایل لازم برای مسافرت

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : یکشنبه 20 می 2018

مگر میشود با یک کوله جمع و جور به مسافرت رفت؟

کاملا درست است! قرار است چند روزی که سفر می روید از قید و بندهای زندگی روزمره رها شوید. صبحانه را به جای ناهار بخورید؛ ناهار را یادتان برود و دست آخر هم شب با خوردن کمی تنقلات، سر و ته ماجرا را هم بیاورید. از آن طرف دوست دارید مثل همیشه اتوزده از در بیرون نروید. اصلا طوری لباس بپوشید که دوست دارید!

رنگ و وارنگ…همه لباس ها و شال ها و شلوارهایی را که اتو نمی خواهند بردارید و بروید. اما بالاخره باید همان ها را هم فراموش نکنید. برای اینکه راحت تر بار سفر ببندید و چیزی فراموش تان نشود، این نقشه راه در ذهن تان باشد.

وسایل مورد نیاز سفر

1- فهرست کنید

اول از همه باید بدانید چه چیزهایی برای سفر نیاز دارید. مسلما لوازم سفر برای هر نوع سفری متفاوت است. بنابراین بسته به نوع سفر، وسایل را فهرست کنید. با این کار دیگر ذهن تان درگیر نخواهد بود و موردی را هم از قلم نمی اندازید.

2-لباس ها

در سفر قرار است راحت باشید و نگران چروک شدن، اتو نداشتن، تنگ و ناراحت بودن لباس و… نباشید. بنابراین لباس هایی را انتخاب کنیدکه اصطلاحا اسپورت هستند. شلوار جین، کتان، مانتوهای راحت و ساده، شال سبک و نخی، کفش ورزشی، چند جفت جوراب نخی و کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی از لوازم اصلی سفر است. یک عدد کیف سبک برای قدم زدن و یک کوله برای گذاشتن وسایل وقتی مثلا کنار دریا می روید، کافی است. این نکته هم یادتان باشد، هوای بهار متغیر است. بنابراین مسافر هر منطقه از ایران که هستید، حتما یک تکه لباس مخصوص فصل گرما را هم با خودتان ببرید. از رگبار و رعد و برق یا گرمای ناگهانی فصل بهار غافل نشوید. حال بهار ، حال تغییر است.

3-کمک لباس ها

هرچه سبک تر سفر کنید، راحت تر هستید. این شعار را فراموش نکنید. اما این وسایل هم جزو وسایل لازم شماست. همراه بردن لوازم شخصی آرایشی- بهداشتی چه برای خانم ها و چه آقایان،ضروری است. بنابراین سعی کنید حتما این لوازم را همراه داشته باشید.
4-وسایل خوشگذرانی

مگر می شود بدون موسیقی دلخواه، چک کردن موبایل و خبر گرفتن از دوستان و احتمالا قرار دورهمی در مقصد خوش گذراند؟ بنابراین باید این وسایل را همراه ببرید. گوشی، شارژر موبایل، شارژر تبلت، هندزفری، دو شاخه، رابط، چند سی دی دلخواه، یک کتاب کم برگ برای لحظه هایی که شاید بخواهید سری به ادبیات بزنید و نگاهی به این کتاب بیندازید.

5-کیف مدارک

حتما در سفر نیاز به مدارک دارید. برای اینکه نگران گم شدن شان نباشید، کیف کوچکی را انتخاب کرده و همه مدارک اعم از کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت سوخت، بیمه خودرو، عابر کارت، پاسپورت و.. را داخل آن قرار دهید. در زمان بیرون رفتن بهتر است آن را داخل گاوصندوق هتل بگذارید.

6- خوراکی ها

اگر با تور مسافرت می کنید که تکلیف معلوم است. نیازی به برداشتن غذا و دیگ و دیگ بر نیست. اما اگر قرار است خودتان به مقصد ویلای شخصی یا ویلای دوست و آشنا بروید، حتما این وسایل را همراه ببرید. غذا برای مسیر سفر و مقصد. برای این کار بهتر است همراه تان ساندویچ های ساده مثل مرغ، کتلت، کوکو و… ببرید. از اضافه کردن سس به غذا هم خودداری کنید تا ساندویچ خراب نشود. میوه، نوشیدنی سالم مثل آب معدنی، تنقلات مثل آجیل خام، چای، بیسکوییت ساده و بدون کرم و… نیز همراه داشته باشید. از به همراه بردن مواداولیه ای مثل ماهی، مرغ، گوشت و خوراکی هایی که امکان خراب شدن آنها وجود دارد، خودداری کنید.

7- مخلفات خوراکی ها

قمقمه آب با آب سالم، فلاکس آب جوش، یک بسته چای کیسه ای، نبات، زیره، خرما، قند و شکر همراه داشته باشید.

8-کمک های اولیه

حتی اگر آدم خیلی آرامی هم باشید بازهم احتمال اینکه خدایی ناکرده زخمی شوید، وجود دارد. بنابراین به قدر نیاز و نه بیشتر، جعبه کمک های اولیه شامل چسب زخم، پنبه، بتادین، الکل سفید، باند کشی، گاز استریل، داروی سرماخوردگی، ضد اسهال و تهوع، شربت سینه، شربت درمان دل درد کودکان و یک بسته قرص حشره کش و دستگاه آن را همراه ببرید.

آشنایی با وسایل لازم برای مسافرت

9-جعبه ابزار

داخل ماشین وسایل لازم برای پنچرگیری و تعمیرات اولیه خودرو وجود دارد. اما اگر احساس می کنید چیزی کم است، قبل از حرکت آن را خریده و داخل خودرو بگذارید. از پرباد بودن زاپاس چرخ حتما مطمئن شوید. یک بطری آب برای شیشه شوی ماشین و زنجیر چرخ هم همراه داشته باشید.

10- هدیه

اگر منزل اقوام می روید از این ماجرا نباید غافل شوید. بنابراین نه خرید آن را برای لحظه آخر بگذارید و نه بسته بندی آن را. یک هفته مانده به عید سر فرصت هدیه را خریده و کادو کنید. شب قبل از سفر هم آن را کنار کیف دستی یا چمدان بگذارید که فراموشش نکنید.

11- نقشه

اغلب موبایل ها نرم افزار GPS دارند. اما بهتر است همراه تان نقشه مقصد را داشته باشید. به این ترتیب اگر با خودروی شخصی سفر می کنید، نگران تمام شدن باتری موبایل و سرگردان ماندن در مسیر نخواهید بود. علاوه براینکه در بعضی نقشه ها مراکز دیدنی مسیر را هم علامت گذاری کرده اند. بنابراین می توانید از دیدنی های مسیرهم دیدن کنید.

منبع:آشنایی با وسایل لازم برای مسافرت

آشنایی با وسایل لازم برای مسافرت

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
907 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.