رز سانگ

آمپول کتورولاک در سرماخوردگی | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

آمپول کتورولاک در سرماخوردگی

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : چهارشنبه 5 سپتامبر 2018

آمپول کتورولاک در سرماخوردگی

کتورولاک

موارد مصرف کتورولاک

کتورولاک (تورادول) یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی می باشد (NSAID) . کتورولاک با کاهش هورمون هایی که سبب التهاب و درد می شود کار می کند .

کتورولاک برای یک دوره کوتاه مدت (5 روز و یا کمتر ) برای درمان درد های شدید تا متوسط استفاده می شود .

کتورولاک همچنین ممکن است برای اهدافی که در این مقاله نام برده نشده است ، استفاده گردد .

اطلاعات مهم
در صورت داشتن خونریزی فعال ویا خونریزی که اخیرا اتفاق افتاده باشد (شامل خونریزی داخلی ) ، ضربه مغزی، زخم معده ، بیماری کلیوی شدید ، اختلال خونریزی یا لختگی خون، سابقه آلرژیک به آسپرین یا به داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ، برنامه ریزی برای انجام جراحی، قرار داشتن در اواخر دوره بارداری، یا شیر دادن به نوزاد ،نباید از کتورولاک استفاده کنید .

در صورت مصرف پنتوکسیفیلین ، پروبننسید ، آسپرین و یا داروهایی که برای درمان ناتوانی جنسی استفاده میشوند؛ نباید از کتورولاک استفاده کنید .

کتورولاک می تواند موجب افزایش خطر حمله قلبی مرگبار و یا سکته مغزی شود به خصوص اگر آن را در طولانی مدت و یا در دوز های بالا و یا در صورت داشتن بیماری قلبی، استفاده کنید .از استفاده از این دارو را بلافاصله پس از انجام جراحی بای پس قلبی خودداری کنید.

کتورولاک ممکن است موجب خونریزی معده یا روده شود که ممکن است مرگبار باشد .در طول مصرف کتورولاک این شرایط ممکن است بدون هشدار قبلی اتفاق بیفتد، ، خصوصا در افراد مسن تر این احتمال بیشتر است.شما نباید در زمانی که خونریزی در معده خود و یا در روده ها دارید از این دارو استفاده کنید .

در زمانی که از کتورولاک استفاده می کنید ، از مشروبات تلکلی استفاده نکنید.الکل می تواند در طول مصرف کتورولاک موجب افزایش خطر خونریزی در معده شود.

پیش از مصرف دارو
کتورولاک می تواند موجب افزایش خطر حمله قلبی مرگبار و یا سکته مغزی شود به خصوص اگر آن را در طولانی مدت و یا در دوز های بالا و یا در صورت داشتن بیماری قلبی، استفاده کنید

حتی مردمی که بیماری قلبی و یا دلایل افزایش خطر را ندارند ، در زمانی که از این دارو استفاده می کنند ، ممکن است تا به سکته مغزی و حمله قلبی دچار شوند .

از کتورولاک ممکن است موجب خونریزی معده یا روده شود که ممکن است مرگبار باشد .در طول مصرف کتورولاک این شرایط ممکن است بدون هشدار قبلی اتفاق بیفتد، ، خصوصا در افراد مسن تر این احتمال بیشتر است

در صورت داشتن هر یک از موارد زیر از مصرف کتورولاک خودداری کنید:

داشتن آلرژی نسبت به کتورولاک
زمانی که به زخم معده مبتلا هستید و یا اخیرا مبتلا بودید ، خونریزی در معده و یا خونریزی در روده
اختلال خونریزی و یا لختگی خون
یک ضربه مغزی یا خونریزی مغزی
خونریزی در طی جراحی اخیر
بیماری کلیوی شدید و یا کم آبی بدن
سابقه آسم یا واکنش آلرژیک شدید پس از مصرف آسپرین یا دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی
اگر قرار است عمل جراحی (مخصوصا عمل جراحی بای پس قلب ) داشته باشید یا
اگر در اواخر دوره بارداری هستید و یا نوزاد شیر می دهید
بعضی از داروها زمانی که با تُرادول مصرف شوند می توانند اثرات ناخواسته و خطرناکی را موجب شوند .پزشک شما شاید نیاز داشته باشد تا نسخه شما را تعویض کند اگر شما هر یک از دارو های زیر را مصرف می کنید :

پنتوکسی ‌فیلین
پروبنیسید
آسپرین و یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی – ایبوپروفن (آدوین ، موترین) ، ناپروکسن، سلکوکسیب ، دیکلوفناک ، ایندومتاسین ، ملوکسیکام و…
اگر می خواهید مطمئن شوید که مصرف کتورولاک برای شما بی خطر است اگر به موارد زیر مبتلا هستید ، آن را به پزشک خود بگویید:

بیماری قلبی ، فشار خون بالا ،کلسترول بالا ، دیابت و یا اگر سیگار مصرف می کنید
سابقه حمله قلبی ، سکته مغزی ، یا لخته خون
سابقه زخم معده و یا خونریزی
بیماری التهابی روده ، کولیت اولسراتیو و یا بیماری کرون
بیماری کبد
بیماری کلیوی (یا اگر دیالیز می کنید )
آسم یا
کم آبی بدن
استفاده از کتورولاک در سه ماهه پایانی دوران بارداری ممکن است به جنین صدمه بزند .همچنین ممکن است کترولاک موجب افزایش خطر خونریزی رحم شود. استفاده از این دارو در دوران بارداری و زایمان توصیه نمیشود. در صورت باردار بودن پزشک را مطلع سازید.

کتورولاک می تواند به شیر مادر منتقل شود و به نوزاد آسیب برساند . زمانی که از این دارو استفاده می کنید کودک را از شیر مادر تغذیه نکنید .

کتورولاک برای استفاده افراد زیر دو سال مورد تایید نیست .

نحوه مصرف کتورولاک
کتورولاک برای بار اول به صورت تزریق ، سپس به عنوان قرص خوراکی تجویز می شود .تزریق در ماهیچه و یا در ورید صورت می پذیرد . تزریق دارو باید توسط پزشک انجام شود.همه نکات در نسخه خود را دنبال کنید . این دارو را در مقدارهای بیشتر و یا مدت زمان طولانی تر از حد تجویز شده ، استفاده نکنید .کمترین دوز را که در بهبودی شما موثر است را مصرف کنید .

کتورولاک نباید بیش از 5 روز استفاده شود .استفاده طولانی مدت از این دارو می تواند به کلیه شما آسیب بزند و یا موجب خونریزی شود . دارو را در محلی به دور از رطوبت ، گرما و نور نگه داری کنید .در بطری دارو را در زمانی که مورد استفاده نیست، بسته نگه دارید .تمام اطلاعات بیمار ، نسخه و دستورالعمل های ارائه شده به خود را بخوانید .اگر سوالی دارید از پزشک خود و یا داروساز بپرسید .

در صورت فراموش کردن مصرف دارو

از آنجا که تورادول برای تسکین درد استفاده می شود ، فراموش کردن مصرف دارو دور از انتظار است.از مصرف داروی فراموش شده صرف نظر کنید و از داروی اضافی استفاده نکنید.

در صورت بروز اووردوز

به مراقبت های اوژانس مراجعه کنید و یا با اوژانس تماس بگیرید .

در طول مصرف کتورولاک از چه مواردی باید پرهیز کرد؟

از نوشیدن الکل پرهیز کنید .الکل موجب افزایش خطر خونریزی معده می شود .

قبل از مصرف هر گونه قرص سرماخوردگی ، آلرژی و یا داروهای ضد درد از پزشک خود و یا داروساز سوال کنید .بسیاری از داروهای موجود در داروخانه حاوی آسپرین و سایر داروهای شبیه به ترادول هستند . مصرف برخی از داروها با هم می تواند موجب شود تا بدن شما بیش از اندازه از این نوع دارو دریافت کند .برچسب روی دارو را چک کنید تا اگر شامل داروهایی مثل آسپرین ، ایبوپروفن ، کتوپروفن یا ناپروکسن بود از استفاده آن پرهیز کنید .

عوارض جانبی کتورولاک
اگر علائم واکنش آلرژیک به تورادول را در خود حس کردید ، به اوژانس مراجعه کنید : عطسه کردن ، آبریزش یا گرفتگی بینی ، خفگی یا مشکل تنفسی ، کهیر ، تورم صورت، لب ها ، زبان یا گلو ، از این قبیل علائم هستند .

اگر علائم حمله قلبی و یا سکته مغزی را دارید به اوژانس مراجعه کنید : درد قفسه سینه که به فک و شانه ها منتشر میشود، بی حسی ناگهانی و یا احساس ضعف در یک طرف بدن ، لکنت زبان و یا احساس تنگی نفس از این قبیل علائم هستند .

مصرف تورادول را متوقف کنید و در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید اگر :

تنگی نفس (حتی با میزان خفیف)
ورم
افزایش سریع وزن
اولین علامت از هرگونه خارش پوست ، مهم نیست چقدر خفیف باشد .
علائم خونریزی معده ، مدفوع خونی، سرفه خونی یا استفراغ شبیه به تفاله قهوه .
مشکلات کبد ،حالت تهوع ، احساس درد در ناحیه بالایی معده ،خارش ، احساس خستگی ، علائم آنفولانزا ،از دست دادن اشتها ،ادرار تیره ، مدفوع با رنگ های غیر عادی ، زردی (زرد شدن پوست یا چشم ها )
مشکلات کلیه ، کم ادرار کردن و یا ادرار نکردن ، ادرار همراه با درد و با سختی ، تورم در پاها یا مچ پاها ،احساس خستگی یا کمبود نفس .
کمبود تعداد گلبول های قرمز (کم خونی ) ، پوست رنگ پریده ، احساس سرگیجه یا کمبود نفس ، ضربان قلب سریع ، عدم تمرکز یا
واکنش شدید پوست ، تب ، گلودرد ، تورم در صورت یا زبان شما ، احساس سوزش در چشمان شما ،درد پوستی که همراه با لکه های قرمز یا بنفش مخصوصا در صورت و نیم تنه بالایی گسترش می یابد و موجب پوسته پوسته شدن و تاول زدن پوست می گردد.
عوارض جانبی معمول تورادول ممکن است شامل موارد زیر باشد :

حالت تهوع، درد معده، سوء هاضمه، اسهال
سرگیجه، خواب آلودگی
سر درد یا
ورم
این لیست کاملی از عوارض جانبی معمول تورادول نیست و اتفاقات دیگری نیز ممکن است بیفتد . با دکتر خود تماس بگیرید تا توصیه های پزشکی لازم را برای عوارض جانبی تورادول را دریافت کنید .

تداخلات دارویی
اگر از دارو های ضد افسردگی مانند سیتالوپرام ، اس سیتالوپرام ، فلوکستین ، پاروکستین ، سرترالین ، ترازودون یا ویلازودون استفاده می کنید ، قبل از مصرف تورادول با پزشک خود در این باره صحبت کنید . استفاده از هر یک از دارو های ذکر شده با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی به راحتی می تواند موجب کبودی و خونریزی شود .

به دکتر خود در مورد تمامی داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید و یا می خواهید استفاده از آن را شروع و یا متوقف کنید صحبت کنید ، مخصوصا در موارد زیر :

لیتیوم
متوتروکسات
هپارین یا وارفارین (کمادین ،جانتون )
داروهای ضد روان پریشی
داروهای قلبی یا فشار خون شامل قرص آب
دارو های تشنج (کاربامازپین ، فنی توئین ) یا
داروهای استروئیدی (مانند پردنیزولون )
این لیست کامل نیست ، سایر داروها مانند داروهای با نسخه و یا بدون نسخه ، ویتامین ها و محصولات گیاهی ممکن است با کتورولاک واکنش نشان دهند . تمامی واکنش های ممکن در این مقاله لیست نشده اند .

منبع:آمپول کتورولاک در سرماخوردگی

آمپول کتورولاک در سرماخوردگی

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
827 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3988
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.