رز سانگ

بزرگترین فرودگاه جهان | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

بزرگترین فرودگاه جهان

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

۱۲ فرودگاه بزرگ جهان

بزرگترین فرودگاه جهان

بزرگترین فرودگاه جهان

اگر تجربه سفر هوایی را داشته باشید حتما با محیط بزرگ و شلوغ فرودگاه آشنایی دارید. برخی فرودگاه ها آنقدر بزرگ هستند که برای پیدا کردن مسیر مدام باید به تابلوهای راهنما نگاه کنید یا از کارکنان فرودگاه کمک بخواهید. در مورد بزرگ ترین فرودگاه های جهان چه می دانید؟ به نظرتان بزرگ ترین فرودگاه ها در کدام کشورها قرار دارند؟ در این مطلب الی گشت قصد داریم مروری بر ۱۲ فرودگاه بزرگ جهان داشته باشیم و آن ها را به شما معرفی کنیم.
۱۲- فرودگاه اسخیپول آمستردام | Amsterdam Airport Schiphol

فرودگاه بین المللی اسخیپول آمستردام اصلی ترین فرودگاه در هلند و یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان است. این فرودگاه با جابجایی سالانه بیش از ۶۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶، به عنوان شلوغ ترین فرودگاه اروپا (از نظر تعداد مسافر) شناخته شده است. فرودگاه اسخیپول آمستردام یک ترمینال بسیار بزرگ دارد که سه سالن وسیع برای پروازهای ورودی و خروجی در آن وجود دارد. این فرودگاه ۲۷۸۷ هکتار مساحت دارد و دارای شش باند فرودگاه آسفالت است.
۱۱- فرودگاه بین المللی دبی | Dubai International Airport
فرودگاه دبی اصلی ترین فرودگاه بین المللی دبی است و در سال های اخیر همواره جزء شلوغ ترین فرودگاه های جهان رده بندی شده است. این فرودگاه از نظر جابجایی مسافران بین المللی به عنوان پررفت و آمدترین فرودگاه جهان شناخته شده است. در سال ۲۰۱۶ این فرودگاه بیش از ۸۳ میلیون مسافر را جابجا کرده است.

اما این فرودگاه یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان نیز محسوب می شود. فرودگاه دبی ۲۹۰۰ هکتار مساحت دارد و دارای دو باند فرودگاه و سه ترمینال مسافربری است.
۱۰- فرودگاه لئورنادو داوینچی | Leonardo da Vinci International Airport
فرودگاه بین المللی لئوناردو داوینچی یکی از بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی در کشور ایتالیاست. فرودگاه لئورنادو داوینچی در نزدیکی شهر رم قرار دارد و با جابجایی سالانه ۴۱ میلیون مسافر، جزء شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۶ رده بندی شده است. این فرودگاه یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان است و ۲۹۰۰ هکتار مساحت و ۴ باند فرودگاه آسفالت دارد. از این نظر، در کنار فرودگاه دبی در یک پله قرار می گیرد.
۹- فرودگاه باراخاس مادرید | Adolfo Suarez Madrid-Barajas Airport
فرودگاه باراخاس دومین فرودگاه بزرگ اروپا بعد از فرودگاه شارل دوگل پارس محسوب می شود. این فرودگاه در سال ۱۹۲۸ افتتاح شده و در مادرید اسپانیا قرار دارد. این فرودگاه قطب اصلی ایرلاین ایبریا به شمار می رود و با جابجایی سالانه ۵۰ میلیون مسافر، ششمین فرودگاه پرتردد اروپا نیز شناخته می شود. فرودگاه باراخاس مادرید ۳۰۵۰ هکتار مساحت و ۴ باند فرودگاه دارد.
۸- فرودگاه اوهر شیکاگو | Chicago O’Hare International Airport
فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو یکی از دو فرودگاه اصلی شیکاگو به شمار می رود. این فرودگاه در ۲۷ کیلومتری شمال غربی منطقه تجاری شیکاگو قرار دارد. فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو ۳۰۸۷ هکتار مساحت و ۸ باند فرودگاه آسفالت دارد.

۷- فرودگاه سالت لیک سیتی | Salt Lake City International Airport
فرودگاه بین المللی سالت لیک سیتی در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۳ میلیون مسافر را جابجا کرده و از نظر تعداد مسافر در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار نمی گیرد. اما از لحاظ مساحت مطمئنا یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان است. این فرودگاه حدود ۳۱۱۶ هکتار مساحت دارد و دارای ۳ باند فرودگاه آسفالت است.
۶- فرودگاه شارل دو گل پاریس | Paris Charles de Gaulle Airport
فرودگاه بین المللی شارل دو گل که به نام رئیس جمهور پیشین و مشهور فرانسه نامگذاری شده است بزرگ ترین و اصلی ترین فرودگاه بین المللی فرانسه محسوب می شود. این فرودگاه به عنوان قطب اصلی شرکت هواپیمایی ایرفرانس (یکی از بزرگ ترین ایرلاین های اروپا) فعالیت می کند. این فرودگاه از نظر تعداد مسافر نیز یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است و با جابجایی ۶۶ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ ، پس از فرودگاه هیترو لندن به عنوان دومین فرودگاه پرتردد اروپا شناخته شد. فرودگاه شارل دو گل پاریس ۳۲۰۰ هکتار مساحت دارد و ۳ ترمینال مسافربری و ۴ باند فرودگاه آسفالت دارد.
۵- فرودگاه سووارنابومی بانکوک | Suvarnabhumi Airport
فرودگاه بین المللی سووارنابومی که به نام فرودگاه بانکوک نیز شناخته می شود یکی از بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی در جنوب شرق آسیاست. این فرودگاه با جابجایی ۵۶ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان به شمار می رود.

فرودگاه سووارنابومی ۳۲۴۰ هکتار مساحت دارد و یکی از مرتفع ترین برج های مراقبت و یکی از بزرگ ترین ساختمان های ترمینال فرودگاهی را در بین سایر فرودگاه های جهان دارد.
۴- فرودگاه قاهره | Cairo International Airport
فرودگاه بین المللی قاهره پرتردد ترین فرودگاه در مصر و دومین فرودگاه شلوغ در آفریقا به شمار می رود. این فرودگاه گرچه از نظر ترافیک مسافر در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار ندارد اما یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان به شمار می رود. فرودگاه قاهره ۳۷۰۰ هکتار مساحت دارد و دارای ۳ ترمینال مسافربری و ۳ باند فرودگاه آسفالت است.
۳- فرودگاه پودنگ شانگهای | Shanghai Pudong International Airport
فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر شانگهای قرار دارد و یکی از دو فرودگاه بین المللی این شهر است. فرودگاه پودنگ از نظر تعداد جابجایی مسافر پنجمین فرودگاه پرتردد در آسیا و نهمین فرودگاه شلوغ در جهان به شمار می رود. فرودگاه پودنگ شانگهای ۴۰۰۰ هکتار مساحت دارد و دارای دو ترمینال مسافربری و ۵ باند فرودگاه بتنی است.

 

بزرگترین فرودگاه جهان

بزرگترین فرودگاه جهان

۲- فرودگاه دالس واشنگتن | Washington Dulles International Airport
فرودگاه بین المللی دالس واشنگتن اگرچه از نظر ترافیک هوایی در بین شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار ندارد اما از نظر وسعت مطمئنا جزو چند فرودگاه بزرگ جهان است. این فرودگاه حدود ۵۲۰۰ هکتار مساحت دارد که البته تمام این مساحت برای پرواز هواپیماها استفاده نمی شود. فرودگاه دالس یک ترمینال اصلی، دو ترمینال فرعی و ۴ باند فرودگاه بتنی دارد.
۱- فرودگاه ملک فهد | King Fahd International Airport
فرودگاه بین المللی ملک فهد بی شک بزرگ ترین فرودگاه جهان از نظر مساحت است. این فرودگاه در شهر دمام عربستان سعودی قرار دارد و مساحت کل مجموعه فرودگاهی عدد باورنکردنی ۷۷۶۰۰ هکتار است!!! برای آنکه تصور درستی از مساحت این فرودگاه داشته باشید باید بگوییم که فرودگاه ملک فهد از کل مساحت کشور بحرین بزرگ تر است!

منبع:بزرگترین فرودگاه جهان

بزرگترین فرودگاه جهان

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
683 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.