رز سانگ

تعداد ضربان قلب در سنین مختلف | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

تعداد ضربان قلب در سنین مختلف

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : پنج‌شنبه 15 نوامبر 2018

تعداد ضربان قلب در سنین مختلف

ضربان قلب چیست؟

ضربان قلب تعداد دفعاتی است که قلب در فاصله یک دقیقه می‌تپد. همانگونه که می‌دانیم قلب یک عضوی از بدن است که در قفسه سینه قرار گرفته و خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی را به اطراف بدن ارسال کرده و خون حاوی مواد زائد را دریافت می‌کند.

ضربان قلب در حالت استراحت و ضربان قلب هدف

قبل از اینکه در مورد ضربان قلب نرمال صحبت کنیم، باید بدانید که پزشکان از انواع ضربان دیگری نیز صحبت می کنند و آن ضربان قلب در حالت استراحت است.

ضربان قلب در حالت استراحت، ضربانی است که شما در حالت غیر تمرینی دارید؛ مثل حالتی که در حال تماشای تلویزیون هستید یا کتاب می‌خوانید. این همان ضربانی است که شما باید به دنبال اندازه گیری آن برای کودکتان باشید. اما اصطلاح ضربان قلب هدف، بیشتر برای بزرگسالان استفاده می‌شود. این ضربان همان ضربان ایده آلی است که بدن شما هنگام تمرین کردن به آن می‌رسد و بیشتر برای این استفاده می‌شود که از کاراییِ تمرین و فعالیتی که انجام می‌دهید مطمئن شوید.

ضربان قلب نرمال در حال استراحت

مهم است که تشخیص دهید ضربان قلب شما در محدوده طبیعی قرار دارد یا نه. اگر فرد بیمار بوده یا مشکلات قلبی داشته باشد، اندام‌ها برای انجام فعالیت‌های خود به اندازه کافی خون دریافت نمی‌کنند. موسسات ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) لیستی از نرخ ضربان قلب نرمال را منتشر کرده‌اند. ضربان قلب در فرایند رشد یک فرد و گذر از دوران کودکی به نوجوانی به طور مداوم کاهش می‌یابد. ضربان قلب نرمال برای بزرگسالان بالای ۱۰ سال، از جمله بزرگسالان مسن بین ۶۰ تا ۱۰۰ تپش در دقیقه (bpm) است. ورزشکاران حرفه‌ای ممکن است ضربان قلب آرام‌تر از ۶۰ بار در دقیقه داشته باشند و گاهی اوقات به ۴۰ بار در دقیقه می‌رسد. در زیر جدولی از ضربان قلب در هنگام استراحت در سنین مختلف با توجه به NIH آورده شده است:

سن ضربان قلب عادی(bpm)
بیشتر از یک ماه 70 تا 190
بین یک تا یازده ماه 80 تا 160
یک تا دو سال 80 تا 130
سه تا چهار سال 80 تا 120
پنج تا شش سال 75 تا 115
هفت تا نه سال 75 تا 110
بالای ده سال 60 تا 100

ضربان قلب در هنگام استراحت می‌تواند در این محدوده طبیعی متغیر باشد و در پاسخ به تغییرات مختلف از جمله ورزش، دمای بدن، عوامل محرک و موقعیت بدن، مانند مدت کوتاهی پس از بلند شدن افزایش می‌یابد.

ضربان قلب نرمال در حین ورزش

ضربان قلب در هنگام ورزش افزایش می‌یابد. هنگام تمرین برای تناسب اندام، مهم است که فشار قلب بیش از حد زیاد نباشد. با این حال افراد باید ضربان قلب خود را در هنگام تمرین برای ارائه اکسیژن و انرژی بیشتر به سایر قسمت‌های بدن افزایش دهند.

با توجه به اینکه ضربان قلب به علت فعالیت بدنی بیشتر می‌شود، کاهش کلی ضربان قلب در طول زمان ممکن است اتفاق بیفتد. این بدان معنی است که قلب برای ارسال مواد مغذی و اکسیژن لازم به قسمت‌های مختلف بدن کمتر کار می‌کند و باعث می‌شود کارایی بیشتری داشته باشد.
تمرینات قلب و عروق به منظور کاهش ضربان قلب است. ضربان قلب ایده آل با افزایش سن کاهش می‌یابد. همچنین توجه به حداکثر ضربان قلب در هر سنی ضروری است. این نشان دهنده توانایی کامل قلب است و معمولا از طریق انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا به دست می‌آید. انجمن قلبی آمریکا (AHA) اعلام می‌کند که حداکثر ضربان قلب در طول ورزش باید تقریبا برابر با ۲۲۰ تپش در دقیقه منهای سن فرد باشد.
از آنجا که واکنشی که هر فرد به ورزش نشان می‌دهد، با توجه به شرایط بدنی متفاوت است، ضربان قلب ایده آل به صورت محدوده‌ای به عنوان منطقه ضربان قلب هدف مشخص شده است.

منبع:تعداد ضربان قلب در سنین مختلف

تعداد ضربان قلب در سنین مختلف

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
651 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.