رز سانگ

ثواب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

ثواب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

امام صادق (ع) در حدیثی به ثواب زیارت جدّشان در روز عرفه اشاره کرده است.

ثواب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه

ثواب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه

روز عرفه و حضور در کربلا آرزوی هر عاشق و دلداده‌ای است، همین چند روز پیش بود که دوستانم یکی یکی تماس گرفتند و اعلام کردند قصد دارند روز عرفه کربلا باشند، از طرفی خوشحال بودم که بار دیگر این توفیق بزرگ نصیب دوستانم شده بود و از طرفی هم دلم گرفت از اینکه نمی‌توانم در این روز خودم را به صحن و سرای باصفای مولایم برسانم. وقتی اهمیت این روز را در کلام اهل بیت (ع) می‌خواندم، شوقم بیشتر و بیشتر شد، عجیب است، ماه ذی‌الحجه و جمعیتی میلیونی از مسلمانان در خانه کعبه و صحرای عرفات و از طرفی جمعیتی میلیونی در کربلای معلّی و بین الحرمین در روز عرفه. یاد حدیثی از امام صادق (ع) افتادم، چقدر خدا برای زائران امام حسین (ع) ارج و قرب قائل شده است:

عن بشیر الدهّان: قُلتُ لِأَبی عَبدِ اللّهِ علیه السلام: رُبَّما فاتَنِی الحَجُّ فَاُعَرِّفُ عِندَ قَبرِ الحُسَینِ علیه السلام؟ فَقالَ: أحسَنتَ یا بَشیرُ ، أیُّما مُؤمِنٍ أتى قَبرَ الحُسَینِ علیه السلام عارِفا بِحَقِّهِ فی غَیرِ یَومِ عیدٍ، کَتَبَ اللّهُ لَهُ عِشرینَ حَجَّهً وعِشرینَ عُمرَهً مَبروراتٍ مَقبولاتٍ ، وعِشرینَ حَجَّهً وعُمرَهً مَعَ نَبِیٍّ مُرسَلٍ أو إمامٍ عَدلٍ، ومَن أتاهُ فی یَومِ عیدٍ کَتَبَ اللّهُ لَهُ مِئَهَ حَجَّهٍ ومِئَهَ عُمرَهٍ ومِئَهَ غَزوَهٍ مَعَ نَبِیٍّ مُرسَلٍ أو إمامٍ عَدلٍ. قالَ: قُلتُ لَهُ: کَیفَ لی بِمِثلِ المَوقِفِ؟ قالَ : فَنَظَرَ إلَیَّ شِبهَ المُغضَبِ، ثُمَّ قالَ لی : یا بَشیرُ ، إنَّ المُؤمِنَ إذا أتى قَبرَ الحُسَینِ علیه السلام یَومَ عَرَفَهَ وَاغتَسَلَ مِنَ الفُراتِ ثُمَّ تَوَجَّهَ إلَیهِ، کَتَبَ اللّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطوَهٍ حَجَّهً بِمَناسِکها ـ ولا أعلَمُهُ إلّا قالَ: وغَزوَهً ـ .

به نقل از بشیر دَهّان: به امام صادق علیهالسلام گفتم: گاه، حج از من فوت مى شود ، امّا عرفه را نزد قبر حسین علیهالسلام به سر مى برم. فرمود: «کار خوبى مى‌کنى، اى بشیر! هر مؤمنى که در روزى که عید نیست ، به نزد قبر حسین علیهالسلام بیاید و به حقّ او آگاه باشد، خداوند، بیست حج و بیست عمره نیکو و پذیرفته، و بیست حج و عمره همراه پیامبرِ مُرسَل یا پیشواى عادل، برایش مى نویسد، و هر کس در روز عید به زیارتش بیاید، خداوند، یکصد حج و یکصد عمره و یکصد جهاد همراه پیامبرِ مُرسَل یا پیشواى عادل، برایش مى نویسد». گفتم : چگونه جاى موقف (عرفات) را براى من مى‌گیرد؟ امام علیهالسلام با نگاهى خشم آلود، به من نگریست و سپس به من فرمود: «اى بشیر! هنگامى که مؤمن، روز عرفه به سوى قبر حسین علیهالسلام مى‌آید و با آب فرات، غسل مى‌کند و سپس به او رو مى‌کند، خداوند، براى هر گامش یک حج با اعمالش را مى‌نویسد» و جز این نمى‌دانم که فرمود: «و یک جهاد [برایش مى‌نویسد]». (کافی،ج‏ 4،ص 580)

آن حضرت در حدیث دیگری فرمود:‌

«خداوند بزرگ پیش از آنکه در روز عرفه بر اهل عرفات تجلّی کند، بر زائران قبر حسین علیهالسلام تجلّی می‌‏کند، و حاجاتشان را بر می‌‌آورد و گناهانشان را می‌آمرزد، و شفاعتشان را در باره دیگران می‏‌پذیرد، آن‌گاه به اهل عرفات توجه می‌‏کند و با آنان نیز این گونه رفتار می‌کند؛ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یَتَجَلَّی لِزُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ ع قَبْلَ أَهْلِ عَرَفَاتٍ وَ یَقْضِی حَوَائِجَهُمْ وَ یَغْفِرُ ذُنُوبَهُمْ وَ یُشَفِّعُهُمْ فِی مَسَائِلِهِمْ ثُمَّ یَأْتِی أَهْلَ عَرَفَهَ فَیَفْعَلُ ذَلِکَ بِهِم‏». (کامل الزیارات، ص 170)

منبع:ثواب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه

ثواب زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
707 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.