رز سانگ

درمان استرس زیاد | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

درمان استرس زیاد

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : جمعه 24 آگوست 2018

درمان استرس شدید

درمان استرس زیاد

برخی از استرس‌ها مثبت‌اند. این استرس‌ها باعث می‌شوند که بدن ما آدرنالین آزاد کند که به ما کمک می‌کند که تکالیف و پروژه‌هایمان را انجام دهیم. حتی در برخی موارد عملکرد و توان حل مساله را در فرد افزایش می‌دهد. اما استرس شدید و مزمن در طول مدت زمان طولانی ثابت و مداوم بوده و غیرقابل تحمل است. استرس شدید می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی ما تاثیر بگذارد و موجب بروز انواع مشکلات همچون اضطراب، بی‌خوابی، درد عضلانی، فشار خون بالا و کاهش سیستم ایمنی شود. بنابراین درمان استرس شدید برای سلامتی روحی و جسمی افراد واجب است.

تحقیقات نشان می‌دهد که استرس می‌تواند به رشد بیماری‌های عمده‌ای همچون بیماری‌های قلبی، افسردگی و چاقی کمک کند. عواقب استرس شدید بسیار جدی است. با این حال، بسیاری از افرادی که دچار استرس شدید و طولانی مدت هستند، تغییرات لازم را برای کاهش و درمان استرس شدید در زندگی خود ایجاد نمیکنند.

طبق نظرسنجی‌ای که در سال ۲۰۰۹ توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شد، آن دسته از بزرگسالانی که طبق نظر پزشکان، روانشناسان و یا مشاوران سلامت به آن‌ها شیوه‌ی زندگی مناسب‌تر، همچون ترک سیگار، خوردن غذاهای سالم و داشتن خواب کافی، توصیه شده است، کمتر دچار استرس‌های شدید شده‌اند. بهبود شیوه‌ی زندگی و انتخاب رفتار بهتر، از گام‌های ضروری برای افزایش سلامت عمومی است.

بدست آوردن مهارت مقابله با استرس یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد است. انجمن روانشناسی آمریکا نکات زیر را برای مقابله و درمان استرس شدید ارائه می‌دهد:

کارهای خود را محدود کنید:

لیستی از تمام پروژه‌ها و تعهداتی که باعث ناراحتی شما می‌شوند را فهرست کنید. آن دسته را که احساس می‌کنید انجام دادنشان ضروری است مشخص کنید و باقی کارها را خط بزنید. برای پروژه‌هایی که در ارتباط با کار هستند، لیستی از مسئولیت‌های خود را که مدیر در اختیارتان گذاشته در نظر بگیرید و نظرات او را در اولویت کار بگذارید و سپس سعی کنید تا جای ممکن این پروژه را به اتمام برسانید.

برای تعهداتی که اجتماعی هستند و به کار مربوط نمی‌شوند، همچون فعالیت‌های اجتماعی یا داوطلبانه، سعی کنید با افرادی که به آن‌ها تعهد داده‌اید تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که نمی‌توانید این وظایف را در این زمان برآورده سازید. همچنین می‌توانید تقاضای یک همکار و یا نیروی کمکی برای به انجام رسیدن این کار بکنید. تا زمانی که احساس می‌کنید استرس شما تحت کنترل است، از پذیرفتن تعهدات بیشتر اجتناب کنید. محدود کردن تعهدات غیرضروری برای کاهش و درمان استرس شدید بسیار مهم است.
دکمه‌ی سیستم پشتیبانی را بزنید:

دوست یا آشنایی را که با او احساس خوبی داشته‌اید و از بودن با او لذت برده‌اید را بیابید. به آن‌ها بگویید که روزهای سختی را دارید می‌گذرانید و از حمایت و راهنمایی آن‌ها استقبال می‌کنید. بار تقسیم شده همیشه سبک‌تر است. دوست یا آشنای شما نیز ممکن است چنین مشکلات مشابهی را پشت سر گذاشته باشد و نظرات و راهنمایی‌های مفیدی در اینباره به شما بدهد. به دوش کشیدن مشکلات به تنهایی ممکن است چالش بزرگی برای یک نفر به تنهایی باشد. در حقیقت حمایت خانواده و دوستان به شما کمک خواهد کرد که مسیر درستی را پیش بگیرید و بیشتر مراقب خودتان باشید.

یک تعهد مربوط به سلامت ایجاد کنید:

هرکاری که فکر میکنید در این شرایط ممکن است برای سلامتی خود انجام دهید تا بتوانید انرژی و قدرت کافی را برای مقابله با چالش‌های پیش روی خود بدست آورید. یک گام کوچک همچون کاهش مصرف روزانه‌ی کافئین می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که بدون کافئین، افراد احساس آرامش بیشتر و اضطراب کمتری داشته‌اند، خواب کافی داشته و انرژی بیشتری برای انجام کارهایشان داشته‌اند.

به طور مشابه، راه رفتن سریع و یا فعالیت‌های هوازی دیگر می‌تواند سطح انرژی و تمرکز فرد را افزایش داده و موجب کاهش اضطراب شود. فعالیت‌های بدنی موجب تولید اندروفین‌ها همراه با حس خوب می‌شود و نوعی انتقال دهنده‌ی عصبی در مغز، تولید هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. همه‌ی اینها گام‌های مثبتی هستند که به درمان استرس شدید کمک خواهند کرد.

کیفیت خواب خود را افزایش دهید:

افرادی که دچار استرس شدید و مزمن هستند معمولا از خواب کافی و در برخی موارد بی‌خوابی ناشی از استرس رنج می‌برند. براساس نظرسنجی که در سال ۲۰۰۹ در آمریکا انجام شد، ۴۷% بزرگسالان گفته‌اند که در اثر استرس از خواب بیدار می‌شوند. بنابراین ضروری است که اقداماتی برای افزایش کیفیت خواب خود انجام دهید. کارشناسان توصیه می‌کنند که هر روز در یک زمان مقرری به رختخواب برویم و حداقل ۷-۸ ساعت خواب کافی داشته باشیم، در صورت امکان تمامی سر و صداها و نورهای اضافی را نیز از اتاق خواب خود حذف کنیم. یک یا دو ساعت قبل از اینکه به خواب بروید سعی کنید فعالیت‌های آرامی همچون گوش دادن به موسیقی، خواندن یک کتاب لذت بخش و یا یک حمام آرامش‌بخش انجام دهید. از خوردن غذاهای سنگین و فعالیت‌های شدید درست قبل از خواب بپرهیزید. اگر می‌خواهید بخوابید و نگران هستید سعی کنید نگرانی های خود را بر روی کاغذ بنویسید و سعی کنید قبل از خواب این نگرانی‌ها را با خود حل کنید.

یک چشم‌انداز مثبت بسازید:

با نگاهی به موقعیت‌های مناسب‌تر و نگاه کردن به مشکلات به عنوان یک فرصت و دور ریختن افکار منفی همگی جنبه‌های مهمی از درمان استرس شدید هستند. در بعضی از افراد استرس ممکن است به دلیل کمال‌گرایی آن‌ها باشد. این افراد دوست دارند تمامی کارها را بی‌نقص و کامل انجام دهند. بهتر است که در چنین شرایطی واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنید و سعی کنید این دیدگاه را کمی در خود تغییر دهید.

به دنبال کمک‌های اضافی باشید:

اگر همچنان احساس اضطراب شدید دارید و از روش‌هایی که خودتان در پیش گرفته‌اید احساس ناامیدی می‌کنید، گاهی برای درمان استرس شدید بهتر است با یک روانشناس در اینباره صحبت کنید. روانشناسان با داشتن تخصص کافی در این موارد همیشه بهترین راه حل را بسته به شرایط فعلی شما پیش پایتان می‌گذارند.

منبع:درمان استرس زیاد

درمان استرس زیاد

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
830 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.