رز سانگ

طرز تهیه نبات | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

طرز تهیه نبات

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : شنبه 14 جولای 2018

نبات

طرز تهیه نبات

نبات نوعی قند است که از نیشکر به‌دست می‌آید و از آن برای شیرین کردن مواد مختلف استفاده می‌شود.

نبات، نسل قدیم آبنبات‌های امروزی است که از گذشته بسیار دور به صورت ساده و تکه‌ای به وفور در دسترس افراد قرار دارد. امروزه یکی از پرمصرف ترین انواع نبات؛ نبات چوبی و نبات شاخه است که از شاخه نبات یا نبات شاخه‌ای اغلب برای تزیین سفره عقد و هفت سین و از نبات چوبی برای شیرین کردن چای و نوشیدنی‌های گیاهی استفاده می‌شود.
از خصوصیات نبات می‌توان به طبع گرم آن اشاره نمود که استفاده از آن در درمان سردی مزاج، ریشه در سنت ایران دارد، همچنین خاصیت ملین و ضد نفخ بودن آن نیز مشهور است.
نبات در مقایسه با قند نیز طبع گرم‌تری دارد و اگر آن را بسوزانید، تبدیل به یک ماده قهوه‌ای مایل به سیاه با مزه‌ای تلخ می‌شود، که به دلیل قابض‌ بودن برای درمان اسهال بسیار مفید است. بهترین مشخصه برای انتخاب نبات ممتاز و اعلا، شفافیت بلورهای آن است بنابراین از خریداری نبات‌هایی که کدر هستند خودداری کنید.

در این مطلب قصد داریم تا به شما دوستان عزیز نحوه و چگونگی طرز تهیه نبات را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. حتما از نبات های خوشمزه و چوبی استفاده کرده اید و حتما نیز از آن خوشتان می آید ولی تابحال به نحوه ساخت آن توجه کرده اید که چقدر آسان می باشد و خودتان هم می توانید آن را در خانه درست کنید و از آن لذت ببرید. اگر دوست دارید طرز تهیه نبات را یاد بیرید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ی نبات رنگی چوبی

شکر سفید (سه قسمت)
آب (یک قسمت)
رنگ غذا
طعم دهنده – فرقی نمی کند از چه ماده ای به عنوان طعم دهنده استفاده می کنید
فنجان اندازه گیری
خلال چوبی به تعداد لازم

طرز تهیه نبات رنگی چوبی

۱ داخل یه ظرف۵۰۰ گرم شکر رو به همراه یک پیمانه آب بریزید.
۲ ظرف رو روی شعله گاز قرار بدید تا به جوش بیاد .
۳ بعد رنگ خوراکی دلخواهتون رو اضافه کنید .. میتونید از رنگهای طبیعی مثل زعفرون استفاده کنید یا اگه رنگ خوراکی در دسترس دارید از اون ها استفاده کنید .
۴ شکر و آب رو مرتب هم بزنید تا روی سطحش حباب هایی ظاهر بشه .. در این مرحله گاز رو خاموش کنید و صبر کنید تا یه کم خنک بشه .. محلول رو داخل یه لیوان یا ظرف شیشه ای بریزید .. یه سیخ چوبی رو به کمک یه گیره داخل ظرف نگه دارید .
۵ درست شدن کریستال های نبات حداقل یه هفته ای طول میکشه .. در طول این مدت نباید ظرفتون تکون بخوره

نبات رنگی بزرگ
اگر می خواهید نبات های رنگی بزرگ بسازید، باید بجای لیوان از فنجان استفاده کنید. فلاکس به شما کمک می کند بعد از شکل گیری کریستال ها گرمای محلول شکر را بگیرید. برای ساخت نبات رنگی بزرگ زمان اهمیت زیادی دارد. با استفاده از چاقو روی سیخ تان چند شیار درست کنید تا کریستال های روی آنها شکل بگیرد. سپس از یک تکه مقوا یا گیره کاغذ استفاده کنید تا سیخ نبات را وسط فلاکس نگه دارید. در فلاکس را ببندید.

حالا باید صبر کنید تا کریستال های شکر شکل بگیرند. بعد از اینکه نبات های رنگی به اندازه دلخواه تان رسیدند، آنها را بیرون بکشید و صبر کنید تا خشک شوند.

این مرحله کمی زمان میبرد؛ نبات های آبی 4 روز و نبات های زرد 6 روز طول کشیده تا کاملاً خشک شوند. نبات رنگی بزرگتر هم برای خشک شدن به 5 روز زمان نیاز دارد.
طرز تهیه نبات میوه ای

نبات میوه ای، همان آبنبات هایی است که به روش خانگی تهیه می شود و می توان به راحتی از بهداشت و سلامت آن مطلع بود.

مسلما همه شما، طرز تهیه نبات خانگی را بلد هستید. با وجود این، در قسمت زیرین، طرز تهیه نبات خانگی که با طعم های مختلف میوه درست می شود، به صورت خلاصه بیان خواهد شد:

ابتدا شکر و آب را در نقطه جوش با یکدیگر مخلوط کرده و آنقدر شکر به آب جوش اضافه می کنید که به حالت اشباع برد. البته می توان از گرم کن هایی همچون ماکروفر هم در این مرحله استفاده کرد.

با توجه به نوع میوه ای که خود و کودکانتان دوست دارید، عصاره طبیعی میوه مورد نظر را به شیره اضافه کرده و یا می توانید از افزودنی های خوراکی استفاده کنید.

شربت به دست آمده را در داخل بطری شیشه ای می ریزید.

نخ محکمی را انتخاب کرده و با بستن یک سر آن به مداد و یا یک شی شبیه به آن و همچنین آویزان کردن یک گیره یا شی کوچک تمیز به سر دیگر نخ، آن را داخل بطری شربت فرو می برید.

اجازه بدهید در حدود 2 الی 3 روز، بلور های شکر در اطراف نخ و گیره تشکیل شود.

مداد که نخ به آن آویزان می باشد را از شربت خارج کرده و باز هم در حدود 1 الی 2 روز زمان بدهید تا بلور های تشکیل شده شکر کاملا خشک شوند.

در نهایت، شما یک شاخه نبات میوه ای خواهید داشت.

طرز تهیه ی نبات تخته ای

مواد لازم

شکر ۵٠٠ گرم

آب ٢٠٠ گرم

زعفران به مقدار لازم

مراحل تهیه نبات:

آب و شکر را در ظرفی ریخته و آن را بهم بزنبد تا بتدریج شکردر آب حل شود.

مخلوط آب وشکر را بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بجوش آید.

کمی زعفران به مخلوط اضافه کنید.

پس از آن که درجه حرارت مخلوط آب و شکر به ١۱۵ درجه سانتیگراد رسید، شربت را درون ظرفی که دیواره آن را با مقدار خیلی کمی روغن چرب کرده ایم، بریزید.

درظرف را با یک حوله ضخیم بپوشانید تا ضمن گرم ماندن شربت، آب ان بتدریج بخار شود. مشاهده خواهید کرد که بلورهای ریزی نبات تشکیل می کردند. نبات پس از سپری شدن حدود ٢۴ تا ۴٨ ساعت آماده خواهد شد.

منبع:طرز تهیه نبات

طرز تهیه نبات

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
704 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4076
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.