رز سانگ

قرص مونته لوکاست برای درمان چیست؟ | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

قرص مونته لوکاست برای درمان چیست؟

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : پنج‌شنبه 12 جولای 2018

دلایل ابتلا به بیماری آسم چیست؟

 

قرص مونته لوکاست برای درمان چیست؟

آسم از بیماری‌های تنفسی است که به دلیل اختلال در سیستم ریوی ایجاد می‌شود. سرفه‌های گاه و بی‌گاه و پشت سرهم که به دلیل تنگ شدن مجاری تنفسی رخ می‌دهد از مشکلاتی است که افراد مبتلا به آسم به آن دچار هستند. در مواردی که این بیماری شدید باشد به دلیل گرفتگی یا تنگ شدن محل عبور هوا تنگی نفس و خس خس سینه بروز می‌کند و اگر درمان نشود ممکن است موجب مرگ بیمار شود. استفاده از داروهای استنشاقی از رایج‌ترین روش‌های کنترل آسم است. این بیماری بیشتر به دلایل ژنتیکی بروز می‌کند اما گاهی هم به دلیل آلرژی داشتن به یک ماده خاص می‌تواند ایجاد شود. اگرچه آسم در هر سنی دیده می‌شود اما میزان پیشرفت آن در کودکان بیشتر است. شاید برایتان سوال پیش آید که چطور می‌توانیم متوجه شویم به این بیماری مبتلا شده‌ایم. به این منظور آزمایشی وجود دارد که نشان می‌دهد فرد چقدر هوا را می‌تواند دم و بازدم کند نتیجه این آزمایش مشخص می‌کند شما مبتلا به آسم هستید یا خیر و اگر مبتلا هستید تا چه حد بیماری شما جدی است. به منظور پیشگیری از بروز این بیماری یا شدیدتر شدن آن بهتر است موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

شناخت مواد آلرژی‌زا و پرهیز از آن‌ها
پرهیز از قرار گرفتن در محیط‌های پر از دود و گرد و غبار
دوری کردن از حیوانات خانگی

این بیماری درمان قطعی نداشته و تنها می‌توان آن را کنترل و علائم آن را کاهش داد. برای کنترل آسم داروهای مختلفی وجود دارد که پزشک می‌تواند هرکدام را با توجه به میزان ضعف و شدت بیماری برای بیمار تجویز کند. یکی از داروهای خوراکی در این زمینه قرص مونته لوکاست می‌باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید.

قرص مونته لوکاست چیست؟

قرص مونته لوکاست (Montelukast) به منظور درمان طولانی مدت آسم و همچنین تسکین علایم رینیت آلرژیک به کار می‌رود. این قرص به دو صورت بلعیدنی و جویدنی دردسترس می‌باشد. نام دیگر این دارو ملوکاست می‌باشد.

نام‌های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام‌های تجاری: Singulair
موارد مصرف :درمان آسم

عوارض: سردرد، سرگیجه، خستگی، ضعف، دندان درد، سوء هاضمه، علائم آنفلوآنزا، اسهال، تهوع، گوش درد، برونشیت، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، عفونت دستگاه تنفسی و یا عفونت گوش
تداخل دارویی: فنی توئین، فنوباربیتال، ریفامپین، آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن، دیکلوفناک و …)

مقدار و نحوه مصرف
میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول در درمان آسم مزمن در بزرگسالان مقدار ۱۰ میلی‌گرم از دارو یکبار در روز تجویز می‌شود. میزان مصرف در کودکان ۶ تا ۱۴ سال ۵ میلی‌گرم و در کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله ۴ میلی‌گرم می‌باشد.

نکاتی که در رابطه با مصرف این دارو باید بدانید

این دارو باید بعد از ظهرها مصرف شود.
در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف این دارو پزشک را در جریان قرار دهید.
قرص بلعیدنی مونته لوکاست را می‌توان با غذا یا بدون غذا مصرف کرد اما قرص جویدنی آن را باید حداقل یک‌ الی دو ساعت بعد از غذا مصرف کرد.
دوره درمان را طبق دستور پزشک کامل کنید.
چنانچه با مصرف این دارو علائمی همچون بیماری شبه آنفولانزا، کرخت یا سوزن سوزن شدن دست‌ها یا پاها، بدتر شدن علائم ریوی و یا جوش رخ داد، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
چنانچه در دوران باداری یا شیردهی هستید قبل از مصرف قرص مونته لوکاست پزشک را در جریان قرار دهید.
از آنجاییکه مصرف قرص مونته لوکاست ممکن است شما را خواب‌آلود کند از رانندگی و کارهایی که نیاز به هوشیاری بالا دارد پرهیز کنید.
اگر مصرف یک دوز از دارو را فراموش کردید، از مصرف دوز فراموش شده منصرف شده و به رژیم منظم قبلی برگردید. هرگز برای جبران دوز فراموش شده، دوز دارو را دو برابر نکنید.
اگر طی مصرف این دارو آسم یا تنگی نفس شما بدتر شد به پزشک مراجعه کنید.
هیچ‌گاه میزان مصرف دارو را خودسرانه کاهش یا افزایش ندهید.

توصیه‌ها و مراقبت‌های پرستاری

باید به بیمار یادآور شوید که طبق تجویز پزشک، همانطور که در هنگام شدت بیماری دارو را استفاده می‌کند، در مواقع فاقد علامت نیز آن را مصرف کند.

منبع:قرص مونته لوکاست برای درمان چیست؟

قرص مونته لوکاست برای درمان چیست؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
670 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.