رز سانگ

معرفی آبشار شیوند | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 10 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

معرفی آبشار شیوند

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

آبشار شیوند یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه های گردشگری استان خوزستان است که دیدن آن به همه ی دوستداران طبیعت خصوصا در اوایل فصل بهار توصیه می شود. مسیر دسترسی به این آبشار که در نوع خود بی نظیر است از روستای شیوند می گذرد. ساده ترین راه برای رسیدن به روستای شیوند این است که از سمت جنوب شرقی ایذه به سمت دهدز حرکت کنید تا پس از طی مسیری ٣۵ کیلومتری به دریاچه سد کارون 3 برسید، در نزدیکی روستای “رکعت”، با انتخاب مسیر سمت راست وارد جاده ی خاکی ای خواهید شد که شما را به ایستگاه بارج ( شناورهای مخصوص حرکت در عرض رودخانه) و قایق خواهد رساند. بارج به شناورهای بزرگ و مخصوصی گفته می شود که علاوه بر انسان، تراکتور، وانت، ماشین آلات سبک و سنگین و غیره راجا به جا میکند به این شناورها دوبه نیز گفته می شود. اگر خوش شانس باشید و به موقع به زمان حرکت کردن بارج برسید پس از سوار شدن و بعد از یک ساعت و نیم شناور بودن روی امواج و لذت بردن از مناظر بکر و بسیار زیبای اطراف خود در ورودی یک مسیر روستایی پیاده خواهیدشد. اما! اگر کمی بدشانس باشید و به موقع به زمان حرکت بارج نرسید مجبور خواهید شد زمانی نزدیک به سه ساعت با تفریحات ساده مثل پانتومیم و یا گل یا پوچ خود و همسفرانتان را سرگرم کنید تا بارج بعدی از راه برسد و شما را به مقصد برساند. حالا اگر همسفرهای اهل تفریحات ساده و وقت گذرانی های مفرح ندارید که حوصله انتظار کشیدن ندارند و یا اگر از آن دسته از آدم هایی هستید که خرج و مخارج و هزینه ها در سفر برای شما مهم نیست میتوانید با صرف هزینه ی صدهزار تومان به ازای هر ۶ نفر( به طور تقریبی 16 هزار و 600 تومان برای هر نفر) و با استفاده از قایق های تندرویی که به طور دائم در همان ایستگاه قرار دارند ، پس از 15 دقیقه قایق سواری در ابتدای همان مسیر روستایی پیاده شوید. پس از پیاده شدن از بارج یا قایق های تندرو تازه هیجان اصلی سفر شما با شنیدن صدای راننده های وانت های نیسان که در حال بحث کردن بر روی زودتر سوار کردن مسافرین با ذکر جمله معروف: نوبت منه! شروع خواهد شد.

معرفی آبشار شیوند

معرفی آبشار شیوند

اگر تا بحال فرصت سواری در قسمت عقب وانت نیسان آن هم در مسیرهای ناهموار را نداشته اید باید گفت که یکی از شیرین ترین و ساده ترین و جذاب ترین هیجانات زندگی شما خواهد بود. پس از حدود 20 دقیقه سواری در عقب وانت نیسان آبی و بالا پایین شدن در مسیر پر از دست انداز با همراهی آوازخوانی همراهان و سعی هرچه بیشتر بر لذت بردن از هوا و مسیر و مناظر که قطعا حال هر آدمی را بهتر میکند از روستای شیوند خواهید گذشت. ذکر یک نکته در اینجا خالی از لطف نیست، اگر از آن دسته از آدمهای بیزار از آواز و سر و صدا هستید و در واقع برای فرار از همین سروصدا و شلوغی ها و ازدحام شهر به این مکان پناه اورده اید فقط کافی است در سکوت مطلق (البته اگر صدای کمک فنرها و موتور نیسان را بتوانید نادیده بگیرید) به کوچه باغ های روستای شیوند و خانه هایی با بام های کوتاه که در محاصره انبوهی از درختان انار و سیب و انجیر هستند، خیره شوید. در طول مسیر، مغازه ها و خانم های فروشنده ای که محصولات متنوعی نظیر عسل، کرفس، پونه و ریسه های انجیری به شما عرضه می کنند هم به چشم می آید اما بهتر این است که خرید از آنها را به مسیر بازگشت موکول کنید. یکی از نکاتی که در بدو ورود به روستا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، نوع پوشش اهالی این منطقه است. زنهای “بختیاری” با دامن های پر از چین، پیراهن های بلند چاک دار و روسری های بسیار بلند که بوسیله یک سنجاق در زیر گلو بسته می شود و مردها نیز با کلاه های سیاه نمدی و شلوارهای چیت سیاه گشاد و پاپوش های گیوه به همراه چوقایی بر دوش که فارسی را با گویش شیرین بختیاری صحبت میکنند.

اگر قصد دارید شب را در یکی از خانه باغ های باصفای محلی به صبح برسانید، پیشنهاد ما به شما منزل آقای “کیانی “است . و از آنجایی که نام فامیل همه ی اهالی روستای شیوند “کیانی” است، همین نام، پل ارتباطی خواهد شد بین شما و اهالی روستا. به همین سادگی!

پس از استراحتی کوتاه وقت آن رسیده است که با دل کندن از زیبایی های روستا به سمت آبشار شیوند حرکت کنید، توصیه ما برای آن دسته از دوستانی که علاقه ای به پیاده روی ندارند و زود خسته می شوند ماندن در فضای بهشت گون روستا و لذت بردن از استراحت زیر سایه ی درختان و در کنار نهرهای روان است تا زمانی که سایر همسفرانشان از بازدید آبشار برگردند. اما سایر دوستان و همسفرانی که تنها با هدف دیدن یک منظره ی بکر و بی نظیر و خاص پا در سفر گذاشته اند مسیری سه کیلومتری و در حدود ۴۵ تا ۶٠ دقیقه پیاده روی در پیش خواهید داشت. با وجود اینکه مسیر پیاده روی به سمت آبشار خیلی سخت نیست اما بهتر آن است که مراقبت های لازم را بعمل آورید و کفش مناسب به پا داشته باشید (کفش اسپرتی را انتخاب کنید که کف لیز و صیقلی نداشته باشد). ما به شما اطمینان می دهیم عبور از کنار مناظر بدیع و از میان باغ های زیبا و هوای لطیف، انگیزه شما را برای بالا رفتن و رسیدن به آبشار چند برابر خواهد کرد. با رسیدن به آبشار و دیدن حجم آبی که با صدای بلند و هیجان انگیز از بالا به پایین می آید همه ی خستگی شما رفع و فراموش خواهد شد و احتمالا تنها برای آن دوستانی که در روستا مانده اند و از دیدن این حجم از زیبایی محروم اند افسوس خواهید خورد. و اما در پایان خواهش ما از شما این است که اینقدر غرق در زیبایی های طبیعت پیش روی خود نشوید که گذر زمان را فراموش کنید چرا که حتما و حتما نیاز است تا قبل از غروب آفتاب به روستا برگردید.

ممنون از اینکه همراه ما هستید امیدواریم در کنار شما و با حمایت شما گامی هر چند کوچک در جهت معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان برداریم و با تجربیات خودمان شما را از طریق ساده ترین و ایمن ترین مسیر گردشگری به مقصد برسانیم.

*در نهایت یادمان باشد که زمین بعنوان تنها زیستگاه بشر سرمایه ای همگانی است که همه ی انسانها به طور برابر و یکسان در قبال آن مسئول هستند. تخریب هر جزء کوچکی از محیط زیست و طبیعت آسیبی است بزرگ بر پیکره ی زمین و خیانتی است بزرگ به نسلهای آینده. طبیعت مهربان است، ما هم با طبیعت مهربان باشیم.*

منبع:معرفی آبشار شیوند

معرفی آبشار شیوند

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
870 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3989
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.