رز سانگ

معرفی رشته انسانی | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
پنج شنبه 9 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

معرفی رشته انسانی

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

دغدغه بسیاری از دانش آموزان سال نهم انتخاب رشته در یکی از رشته های علوم تجربی، انسانی، ریاضی و فنی حرفه ای است. ما به شما چند توضیه می کنیم تا انتخاب رشته معقولانه تری داشته باشید تا بتوانید آینده ای که دوست دارید را با تحصیل در آن رشته بسازید. اولین و مهم‌ترین قدم، اولویت‌بندی در علاقه‌تان است. تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید ببینید در آینده می‌خواهید چه کاره شوید؟ ببینید از خواندن چه درس‌هایی لذت می‌برید؟ ببینید در کدام رشته می‌توانید بهترین باشید؟ دومین قدم، وضعیت‌تان در درس‌های مربوط به رشته‌ی مورد علاقه‌تان است. اگر به رشته‌ انسانی علاقه دارید، وضعیت‌تان در دروس‌های حفظی چگونه است؟ با پدر و مادرتان مشورت کنید و در آخر رشته مورد نظرتان را انتخاب کنید.

معرفی رشته انسانی

معرفی رشته انسانی

آشنایی با رشته انسانی

موضوع اصلی رشته انسانی مطالعه مسایل مربوط به انسان است. زبان و ادبیات ملل مختلف، ادیان و مذاهب مختلف، علوم ورزشی، باستان شناسی، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی، فلسفه و منطق، روانشناسی، مدیریت بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و دولتی، مسایل مربوط به خانواده و علوم تربیتی از محورهای اصلی این رشته محسوب می شود. برای توفیق در این رشته علاوه بر علاقه مندی به علوم انسانی و قدرت حافظه خوب، توانایی علمی در دروسی چون ادبیات، عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و مطالعات اجتماعی از نیازهای اصلی به حساب می آیند. اکثر مشاغلی که محور اصلی آن ها انسان می باشد، با علوم انسانی در ارتباط هستند. طی سال های اخیر استقبال در این رشته کاهش یافته است. این در حالی است که تعداد دانش آموزان آماده و قوی در این گروه کمتر از گروه های دیگر است.

اگر به رشته‌های حقوق، حسابداری، روان‌شناسی، ادبیات، مدیریت، فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و کلیه‌ی رشته‌های مربوط به علوم انسانی علاقه‌مندید و آینده‌ی شغلی‌تان را در این رشته‌ها می‌بینید و در درس‌های حفظی قوی هستید ، رشته ی علوم انسانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

اگر علاقه‌مند به حقوق‌دان شدن و حرفه‌ی وکالت هستید، رشته‌ی انسانی برای شما مناسب است. اگر توانایی مدیریت قوی دارید و تمایل به مدیریت کردن دارید، تمامی گرایش‌های مدیریت (صنعتی، بیمه، مالی، دولتی و …) جزو رشته انسانی هستند. اکثر حقوق‌دانان، مدیران، فیلسوفان، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، اقتصاددانان کسانی بودند که در رشته علوم انسانی به تحصیل پرداختند.

شرایط ورود به رشته انسانی:
مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور در هر یک از درس های زبان و ادبیات فارسی، عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از ۴۲ نباشد.

نمره درس زبان و ادبیات فارسی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۴ محاسبه می شود.

نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۳ محاسبه می شود.

نمره درس عربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۲ محاسبه می شود.

مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل ۳۷۸ باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل ۱۴ باشد.

دروس تخصصی رشته انسانی :

ریاضی- اقتصاد- زبان و ادبیات فارسی- زبان عربی- علوم اجتماعی- تاریخ و جغرافیا- علوم اجتماعی- فلسفه و منطق- روانشناسی

دروس عمومی رشته انسانی :

زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴ – زبان عربی با ضریب ۲ – فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب ۳ – زبان خارجی با ضریب ۲ (انگلیسی یا آلمانی یا فرانسه یا روسی یا ایتالیایی)

منبع:معرفی رشته انسانی

معرفی رشته انسانی

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
901 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 3987
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.