رز سانگ

نقاشی روی شیشه (ویترای) | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
شنبه 1 اردیبهشت 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

نقاشی روی شیشه (ویترای)

دسته بندی : موزیک های مختلف تاریخ : دوشنبه 16 جولای 2018

نقاشی روی شیشه (ویترای)

روش نقاشی روی شیشه و ظروف شیشه ای با رنگ ویترای

خیلی از خانم ها علاقه مند به نقاشی روی شیشه و تزیین ظروف کریستالی هستند. اگر شما هم از علاقه مندان به هنر نقاشی روی شیشه هستید با دانستن روش نقاشی با ویترای می توانید ظروف تزیینی زیبایی را خلق کنید.

نقاشی روی شیشه

ویترای به معنای نقاشی کردن روی شیشه است و می توانیم به کمک آن به ظروف ساده شیشه ای جلوه ای جدید دهیم و با انجام آن روی ظروف ساده ای همچون بطری ها دکوری های زیبا بسازیم. حتی اگر از نقاشی کردن هیچ ندانید؛ می توانید از هر نقشی استفاده کرده و آن را روی شیشه مورد نظرتان پیاده کنید. در این چگونه اطلاعاتی کلی در مورد رنگ های ویترای و نقاشی کردن به کمک آن ها برایتان آورده ایم.

خصوصیات رنگ ها ویترای برای نقاشی روی شیشه
این رنگ ها مخصوص رنگ آمیزی وتزئین سطوح شیشه ای، طلق، پلی استر و پلکسی گلاس، فلز و… می باشد.
مهمترین ویژگی های این گروه عبارتنداز:
– شفاف، درخشان، پرمایه و مقاوم در برابر نور
– پابه این رنگ ها تیز است.
– قابل ترکیب با یکدیگر
– قابل حل با حلال های نفتی
– ایجاد سطوح رنگی مجزا با استفاده از خمیرهای دورگیری (Ceme Relif)
– جدول رنگی بسیار متنوع و منحصر به فرد

رنگ های ویترای برای نقاشی روی شیشه
متشکل از 26 رنگ مایع، که جهت استفاده از این رنگها و جهت ایجاد سطوح مجزا باید از خمیرهای دورگیری (Cerne Relief Out Liner) تیوب های سرسرنگی 20 میلی لیتری که در 7 رنگ موجود است استفاده کنید.

محصول رقیق کننده

جهت رقیق کردن این رنگ ها و تمیز کردن قلم موها و سایر لوازم می توان از تینر و یا وایت اسپرایت استفاده کرد، نسبت رنگ به رقیق کننده باید 2 به 1 باشد (تینر بدون بو در گروه محصولات جانبی ویترای پیشنهاد می شود).

زمان لازم جهت خشک شدن نقاشی روی شیشه
زمان مناسب برای خشک شدن رنگ های ویترای 8 ساعت و خمیرهای دورگیری 30 دقیقه می باشد، مکان مناسب جهت خشک شدن کار، محیطی است که هوای آن خشک و ترجیحاً دور از گرد و غبار است.

میزان مقاومت رنگ های ویترای در نقاشی روی شیشه
رنگ های ویترای پس از خشک شدن دارای استحکام و مقاومن مناسب جهت شستشوی آرام و ملایم (و نه سنگین خیساندن و غوطه ور کردن) هستند، ولیکن سطوح تزئین شده با این رنگ ها جنبه دکوراتیو دارند و نباید از آن ها استفاده مداوم کرد.

نمونه رنگ ها

جدول رنگی بسیار متنوع رنگ های ویترای این امکان را به شما می دهند که خلاقیت های خود را به بهترین نحو ارائه کنید. این رنگ ها را می توان به طور خالص، ترکیبی با یکدیگر و یا با مدیوم روشن کننده استفاده کرد.

تزیین ظروف شیشه ای و همچنین آینه ها وگلدان ها با نقاشی های ساده، کاری بسیار ساده است که با یادگیری چند تکنیک ساده می توانید ظرف چند ساعت در منزل انجام دهید. برای نقاشی روی شیشه که آن را ویترای نیز می نامیم، مقداری رنگ مخصوص ویترای -خمیرویترای- و وسایلی مانند قلم مو و اسفنج می توانید ظروف شیشه ای بسیار معمولی و حتی کم ارزش مثل بطری ها و شیشه های مورداستفاده در خانه را به ظروف زینتی و منحصر به فردی تبدیل کنید. می توانید هروقت که برای خرید به سوپرمارکت می روید، به شکل ظاهر یا انواع ظروف وسایل مورد نظر مثل ظروف مربا، ترشی، سس و…توجه کنید و ظروفی را که برای آراستن با رنگ و نقاشی مناسب ترند انتخاب نمایید. پس از خالی کردن ظرف آن را خوب بشویید. اگر برچسب روی شیشه به راحتی جدا نمی شود، آن را با آب داغ خیس کنید و پس از برداشتن کاغذ برای پاک کردن باقی مانده اثر چسب از روی شیشه از یک پنبه آغشته به آستون یا پدهای لاک پاک کن استفاده کنید.

نقاشی روی شیشه (ویترای)

برای نقاشی بر روی شیشه رنگ های مخصوص شیشه در بازار موجوداست. این رنگ ها را می توان به سه گروه تقسیم کرد. گروه اول رنگ های محلول در آب هستند. این رنگ ها نیازی به حرارت دیدن در کوره ندارند. این رنگ ها به ویژه برای نقاشی بر روی وسایلی مانند آینه که نیاز به شست وشو ندارند، مناسب تر هستند. رنگ های محلول در آب همچنین برای بچه ها ایده آل هستند. با این رنگ ها کودکان شما می توانند بدون نگرانی از این رنگ ها برای نقاشی روی وسایل شیشه ای استفاده کنند.

گروه دوم رنگ های مخصوص شیشه هستند که باید در کوره حرارت ببینند. این رنگ ها باید حدود 30 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گرادپخته شوند و پس از پخت ثابت شده و قابل شست وشو خواهند بود.

رنگ های گروه سوم رنگ های محلول در تینر هستند که اغلب شفاف بوده و بدون حرارت دیدن در کوره نیز می توان ظروف رنگ آمیزی شده با آنها را با دقت و احتیاط شست.

علاوه بر رنگ از خمیر ویترای نیز می توان برای ایجاد طرح های خطی برجسته و یا خطوط مرزی طرح های رنگی استفاده کرد. این خمیرها امروزه به صورت آماده در تیوب هایی با سر باریک و مناسب برای رسم خطوط باریک از فروشگاه های عرضه کننده لوازم هنری قابل تهیه هستند. اما می توانید این خمیر را با پودر مل و چسب چوب نیز تهیه کنید و آن را با قیف هایی که از سلفون درست می کنید، مورد استفاده قرار دهید.

روش های متنوعی برای رنگ آمیزی شیشه وجود دارد. برای انتقال طرح بر روی شیشه می توانید به آسانی آن را زیر شیشه قرار دهید و در صورتی که قابل دسترسی باشد با چند قطعه چسب در جای خود ثابت کنید. اگر ظرف شما فرمی مانند یک بطری دارد و نمی توانید طرح را در داخل آن بچسبانید، کافی است آن را لوله کرده و در بطری قرار دهید. سپس داخل بطری را با لپه، عدس و یا موادی از این قبیل پر کنید تا طرح، بی حرکت و چسبیده به شیشه باقی بماند.

برای رنگ کردن طرح ها علاوه بر استفاده از قلم مو از یک قطعه اسفنج نیز می توانید بهره بگیرید. اسفنج را به کمی رنگ آغشته کنید و با ضربات ملایم رنگ را روی شیشه بزنید تا پوشش کافی را ایجاد کند.

یکی دیگر از تکنیک هایی که برای اجرای طرح های رنگی روی شیشه استفاده می شود، تکنیک استنسیل است. برای این منظور استنسیل طرح مورد نظر را با کاغذ درست کنید و آن را روی شیشه بچسبانید. سپس با یک قطعه اسفنج آغشته به رنگ قسمت های خالی آن را رنگ کنید. برای تزئین انواع ظروف شیشه ای از چسباندن انواع سنگ های زینتی، نگین ها و همچون مهره های شیشه ای تخت نیز بهره می گیرند.

منبع:نقاشی روی شیشه (ویترای)

نقاشی روی شیشه (ویترای)

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
1,454 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4077
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.