رز سانگ

کاربرد پماد آنتی هموروئید | رز سانگ

رز سانگ | دانلود آهنگ جدید در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین جمهوری اسلامی است.
جمعه 31 فروردین 1403
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام در حسرت ماه
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ چارتار به نام دریا کجاست
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود آهنگ جواد سنگونی به نام امام
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود ورژن پیانو آهنگ یوسف زمانی به نام پریزاد
دانلود آلبوم جدید سیروان خسروی بنام مونولوگ
سیروان خسروی - مونولوگ

کاربرد پماد آنتی هموروئید

دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاریخ : دوشنبه 28 دسامبر 2015

 

پماد آنتی هموروئید بهترین داروی بواسیر خارجی برای بهبود درد و زخم

بواسیر که با نام علمی هموروئید شناخته می شود از شایع ترین بیماری های مقعدی است که بیش از نیمی از افراد در طول مدت زندگی خود ممکن است با این بیماری روبرو شوند.

پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید

بواسیر در اثر التهاب و کشیدگی مویرگ ها و عروق خونی مقعد به وجود می آید . عوامل متعددی مانند یبوست و زور زدن بیش از حد باعث می شود که در حین اجابت مزاج به رگهای دیواره ی مقعد فشار زیادی وارد شود و در نتیجه مویرگ ها و رگهای خونی این ناحیه دچار کشیدگی ، التهاب ، پارگی و از هم گسیختگی می شوند و در نتیجه ی این آسیب ها  بیماری بواسیر به وجود می آید .

بواسیر معمولا با علائم و نشانه های  آزاردهنده ای مثل درد ، خونریزی ،سوزش و خارش همراه است . از طرفی اگر این بیماری تحت درمان قرار نگیرد و علائم  و نشانه های آن کنترل نشود می تواند باعث ایجاد خونریزی های وسیع تری شود و بیماری وارد مراحل پیشرفته تری گردد، از همین رو درمان این بیماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

هموروئید بیماری مهلک و کشنده های نیست ولی علائم و نشانه های آزاردهنده ای دارد که می تواند کیفیت زندگی و امور روزمره ی شخص را مختل کند.

 

درمان بواسیر

برای درمان بواسیر روش های درمانی متعددی وجود دارد . برخی از این روش های درمانی برگرفته از دستورات طبی سنتی است که شامل انواع روش های درمان  خانگی و گیاهی می شود .

دسته ی دوم درمان های پزشکی است که با مداخلات پزشکی و انجام اعمال تهاجمی همراه است . روش هایی که بر درمان های پزشکی مبتنی هستند از اثربخشی و قطعیت بیشتری برخوردارند و می توانند بواسیر را به طور کامل درمان کنند و از بین ببرند .

در روش درمان های پزشکی، درمان های دارویی همیشه به عنوان اولین خط درمانی انتخاب می  شوند و مورد استفاده قرار می گیرند .

درباره ی روش های درمان دارویی باید بگوییم که هیچ دارویی وجود ندارد که بواسیر را به طور کامل و قطعی بتواند درمان کند و از بین ببرد و اگر هم کسی چنین ادعایی کند کذب محض است . اما داروهایی وجود دارند که می توانند تا حد زیادی در کاهش علائم و نشانه های هموروئید تاثیر گذار باشند و از پیشرفت آن جلوگیری کنند . یکی از معروف ترین این داروها پمادهای آنتی هموروئید هستند .

پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید یکی از داروهایی است که می تواند تا حد زیادی در کاهش علائم و نشانه های آزاردهنده ی بواسیر موثر باشد و آنها را کنترل کند . این پماد در انواع ایرانی و خارجی در داروخانه ها فروخته می شود و به صورت موضعی می توان آن را برای هموروئید به کار برد . پماد آنتی هموروئید هم برای بواسیرهای خارجی و هم برای بواسیرهای داخلیمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد . برای استفاده از پماد آنتی هموروئید بهتر است که آن را تحت نظر پزشک خود استفاده نمایید و برای استفاده از آن دوره های زمانی منظمی را در نظر بگیرید .

مصرف پماد آنتی هموروئید

مصرف پماد آنتی هموروئید

روش استفاده از پماد آنتی هموروئید

برای استفاده از پماد ابتدا باید محل بواسیر را با آب ولرم به خوبی بشویید و سپس با دستمالی نرم و تمیز خودتان را کملا خشک نمایید . سپس به وسیله ی دستکش تمیزی به آرامی پماد را بر روی بواسیر خود و اطراف آن بمالید و اجازه دهید که جذب شود .اگر بواسیر شما از نوع داخلی است لازم است که پماد را علاوه بر نواحی خارجی مقعد، برای نواحی داخلی آن هم استفاده کنید .برای این کار می توانید پماد را به وسیله ی یک اپلیکاتور تمیز به آرامی برای دیواره های داخلی مقعد خود استفاده کنید . بعد از هربار استفاده اپلیکاتور را با آب گرم و صابون بشویید و خشک نمایید . بسته به میزان پیشرفت بواسیر و میزان علائم و نشانه ها ، پزشک دوز مشخصی از پماد آنتی هموروئید را برای شما تجویز می کند که روزانه استفاده نمایید . استفاده ی بیش از اندازه از پمادهای آنتی هموروئید میتواند باعث ایجاد انواع حساسیت ها و واکنش ها شود .

اگر پماد آنتی هموروئید بدون نظر پزشک و خودسرانه مصرف شود ممکن است عوارض و مشکلات متعددی را برای شخص به وجود بیاورد .

کاربردهای پماد آنتی هموروئید

  • کاهش التهاب و تورم
  • تسکین درد
  • رفع خونریزی
  • بهبود زخم
  • از بین بردن سوزش و خارش
  • کاهش علائم کلی بواسیر

عوارض پماد آنتی هموروئید

  • قرمزی پوست
  • ایجاد واکنش های حساسیتی
  • تشدید خارش و سوزش
  • افزایش درد و خونریزی
  • سایر عوارض جانبی ناشناخته

چند نکته در رابطه با پماد آنتی هموروئید برای بواسیر یا هموروئید خارجی

  • پمادهای آنتی هموروئید طول درمان مشخصی دارند و اگر در طول  ۲ هفته آثاری مبنی بر کاهش علائم و نشانه های بواسیر دیده نشد باید مصرف دارو قطع شود و به پزشک مراجعه گردد .
  • پماد آنتی هموروئید باید در دمایی کمتر از ۳۰ درجه ی سانتی گراد نگهداری شود .
  • استفاده از پماد آنتی هموروئید برای کودکان ممنوع است .
  • اگر پماد آنتی هموروئید را به شکل شیاف تهیه کرده اید به میزان دوز مصرف آن حتما توجه کنید .

در پایان باید گفت که تا کنون هیچ دارو و پمادی برای درمان قطعی بواسیر به وجود نیامده است که بتواند به عنوان جانشین برای سایر روش های درمانی مثل عمل جراحی و لیزر به کار گرفته شود. هر دارو و پمادی که برای بیماری بواسیر معرفی می شود فقط میتواند علائم و نشانه های آزاردهنده ی این بیماری را تا حدی کاهش دهند و از پیشرفت کلی بواسیر جلوگیری می کنند ولی خود بیماری هموروئید همچنان وجود دارد.

پمادهای آنتی هموروئید امروزه در انواع  مختلفی در داروخانه ها عرضه می شوند و تبلیغات های گسترده ای برای آن در محیط های مجازی و رسانه ها انجام می شود . باید بگوییم که پس از صحبت با چندین پزشک متخصص و بررسی افرادی که از این پمادها برای درمان بواسیر خود استفاده کرده اند به این نتیجه رسیدیم که پمادهای آنتی هموروئید به طور کامل بیماری بواسیر را درمان نمی کنند و در درمان قطعی آن هیچ نقشی ندارند . این پماد ها صرفا می توانند در کاهش و کنترل میزان و شدت علائم و نشانه های بیماری هموروئیدتاثیر داشته باشند و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند .

قطعی ترین و موثرترین روش درمان بواسیر که کمترین میزان عارضه و خطر را برای بیماران در پی دارد روش لیزردرمانی است .

منبع : کاربرد پماد آنتی هموروئید

منبع : کاربرد پماد آنتی هموروئید

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
882 بار مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 4076
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.